Någon mer som väntar syskon? mm.
_0407 Julibarn
  1. stina & pyret bf 16/6
    #1

    Någon mer som väntar syskon? mm.

    Hej! Jag hängde här rätt mycket när jag väntade tvåan (Jakob) som kom i juli 2004 (tror mitt nick var stina & räkan). Tyvärr har jag haft rätt fullt upp som tvåbarnsmamma, så jag har glömt att gå in här och titta till er. Kul att se att en massa \"oldies\" hänger kvar. :-)

    Jag har nyligen fått veta att jag är gravid med trean, som har bf i juni-06. Någon mer som är på G med syskon?

    Jakob har precis börjat invänjning på dagis. Jag har haft lite ångest för det eftersom han är så liten, men det funkar jättebra (hittills). Skönt. Är det några fler dagiskillar och dagistjejer här inne? Hur trivs de på dagis?
  2. 1
    Någon mer som väntar syskon? mm. Hej! Jag hängde här rätt mycket när jag väntade tvåan (Jakob) som kom i juli 2004 (tror mitt nick var stina & räkan). Tyvärr har jag haft rätt fullt upp som tvåbarnsmamma, så jag har glömt att gå in här och titta till er. Kul att se att en massa \"oldies\" hänger kvar. :-)

    Jag har nyligen fått veta att jag är gravid med trean, som har bf i juni-06. Någon mer som är på G med syskon?

    Jakob har precis börjat invänjning på dagis. Jag har haft lite ångest för det eftersom han är så liten, men det funkar jättebra (hittills). Skönt. Är det några fler dagiskillar och dagistjejer här inne? Hur trivs de på dagis?
  3. Charlotte med sessorna
    #2

    Inga syskon här! :0)

    Mini trivs jättebra på sitt dagis! Hon sitter i sandlådan hela dagarna. :0)

    GRATTIS till bebismagen!
  4. 2
    Inga syskon här! :0) Mini trivs jättebra på sitt dagis! Hon sitter i sandlådan hela dagarna. :0)

    GRATTIS till bebismagen!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Inga syskon...

    Tindra har gått på dagis sedan augusti och trivs jättebra! De senaste dagarna har hon blivit arg när man kommer för att hämta henne....
  6. 3
    Inga syskon... Tindra har gått på dagis sedan augusti och trivs jättebra! De senaste dagarna har hon blivit arg när man kommer för att hämta henne....
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    hej

    vad det du som hade en Matilda född sommaren 00? som min Matilda?
    iallafall så blir det inga fler barn här, det räcker gott med 3 :o)
    Jonatan går hos dagmamma sen slutet på aug, det funkar jättebra och jag har börjat jobba igen.
    kul att se dig igen.
    kram och grattis till bebisen i magen
  8. 4
    hej vad det du som hade en Matilda född sommaren 00? som min Matilda?
    iallafall så blir det inga fler barn här, det räcker gott med 3 :o)
    Jonatan går hos dagmamma sen slutet på aug, det funkar jättebra och jag har börjat jobba igen.
    kul att se dig igen.
    kram och grattis till bebisen i magen
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Japp!

    Vi väntar också syskon till Alvin. I maj ska det bli.
    Kom som en lite överraskning, men en glad sådan såklart! :-)

    Alvin ska börja dagis efter nyår, så han hinner gå \"normal tid\" i 4 månader innan han får vara hemma igen och kanske gå några timmar i veckan bara.
  10. 5
    Japp! Vi väntar också syskon till Alvin. I maj ska det bli.
    Kom som en lite överraskning, men en glad sådan såklart! :-)

    Alvin ska börja dagis efter nyår, så han hinner gå \"normal tid\" i 4 månader innan han får vara hemma igen och kanske gå några timmar i veckan bara.
  11. stina & pyret bf 16/6
    #6

    Roligt

    Grattis! Visst är det konstigt att tänka sig att pojkarna ska bli storebrorsor? Vår lilla trea är en riktig överraskning. Jag hann bara ha en mens emellan amning och ny graviditet. Inte för att jag saknar mensen, men...
  12. 6
    Roligt Grattis! Visst är det konstigt att tänka sig att pojkarna ska bli storebrorsor? Vår lilla trea är en riktig överraskning. Jag hann bara ha en mens emellan amning och ny graviditet. Inte för att jag saknar mensen, men...
  13. stina & pyret bf 16/6
    #7

    Skönt att höra att det går så bra för Tindra och

    Mini på dagis. Jakob är väldigt nyfiken och inte alls mammig, så jag tror det kommer att gå bra även sen. Det enda är att han inte går än, så han hänger ju inte riktigt med de andra... Men det blir väl en anledning att börja gå, hoppas jag. :-)
  14. 7
    Skönt att höra att det går så bra för Tindra och Mini på dagis. Jakob är väldigt nyfiken och inte alls mammig, så jag tror det kommer att gå bra även sen. Det enda är att han inte går än, så han hänger ju inte riktigt med de andra... Men det blir väl en anledning att börja gå, hoppas jag. :-)
  15. stina
    #8

    Ja jag har också

    en Matilda född i juli-00. Hon är superstolt för just ikväll har hon klarat guldgrodan på simskolan. :-) Man blir glad när man hör att det går bra för knattarna hos dagmammor och på dagis. En del föräldrar vill ju bara dra skräckhistorier om invänjningshelveten (jmf förlossning), men nu har jag hört så många som det går bra för. Härligt att Jonatan trivs hos sin dagmamma. Hur är det ¨för dig att vara tillbaka på jobbet? Jag ska börja den 1/11 och det tänker jag på med lite blandade känslor.
  16. 8
    Ja jag har också en Matilda född i juli-00. Hon är superstolt för just ikväll har hon klarat guldgrodan på simskolan. :-) Man blir glad när man hör att det går bra för knattarna hos dagmammor och på dagis. En del föräldrar vill ju bara dra skräckhistorier om invänjningshelveten (jmf förlossning), men nu har jag hört så många som det går bra för. Härligt att Jonatan trivs hos sin dagmamma. Hur är det ¨för dig att vara tillbaka på jobbet? Jag ska börja den 1/11 och det tänker jag på med lite blandade känslor.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    ny arbetsplats

    Jag fick en omplacering på mitt jobb, ville inte gå tillbaka till mitt gamla jobb efter 5 år så jag hade turen att få ett jobb som jag kan cykla till. Jag trivs bra, och jag kan snabbt hämta barnen efter arbetet. Ska du tillbaka till samma jobb som du hade tidigare?
  18. 9
    ny arbetsplats Jag fick en omplacering på mitt jobb, ville inte gå tillbaka till mitt gamla jobb efter 5 år så jag hade turen att få ett jobb som jag kan cykla till. Jag trivs bra, och jag kan snabbt hämta barnen efter arbetet. Ska du tillbaka till samma jobb som du hade tidigare?
  19. stina
    #10

    Jag hade tänkt byta och t o m

    varit på intervju för ett nytt jobb. Men sen blev jag gravid och nu känns det inte som någon idé att byta jobb när jag bara ska in och jobba ett drygt halvår. Om jag får jobbet kanske jag tänker om. Jag har ingen lust att gå tillbaka till det gamla jobbet, det är mkt dålig stämning där på grund av ständig övertalighet.

    Vad perfekt att kunna cykla till jobbet! Grattis!
  20. 10
    Jag hade tänkt byta och t o m varit på intervju för ett nytt jobb. Men sen blev jag gravid och nu känns det inte som någon idé att byta jobb när jag bara ska in och jobba ett drygt halvår. Om jag får jobbet kanske jag tänker om. Jag har ingen lust att gå tillbaka till det gamla jobbet, det är mkt dålig stämning där på grund av ständig övertalighet.

    Vad perfekt att kunna cykla till jobbet! Grattis!
  21. Sol m.A&L
    #11

    Nej inga syskon på g ännu.

    Men snart kanske! :)
  22. 11
    Nej inga syskon på g ännu. Men snart kanske! :)
  23. Millan m Vincent
    #12

    När ska han börja dagis?

    Vincent går inte heller ännu. Han börjar dagis den 28:e november.
  24. 12
    När ska han börja dagis? Vincent går inte heller ännu. Han börjar dagis den 28:e november.
  25. Millan m Vincent
    #13

    Nej..

    ..det blir kanske en \"sladdis\" om 4-5 år :)
  26. 13
    Nej.. ..det blir kanske en \"sladdis\" om 4-5 år :)
  27. stina & pyret bf 16/6 (nr 3)
    #14

    Vi håller på med

    andra invänjningsveckan nu och det funkar jättebra! Det enda är väl att han inte riktigt hänger med de andra när de går iväg och Jakob ska krypa efter. Men fröknarna hjälper till och det finns gåvagnar både inne och ute som han kör runt med. Då går det undan!
  28. 14
    Vi håller på med andra invänjningsveckan nu och det funkar jättebra! Det enda är väl att han inte riktigt hänger med de andra när de går iväg och Jakob ska krypa efter. Men fröknarna hjälper till och det finns gåvagnar både inne och ute som han kör runt med. Då går det undan!

Liknande trådar

  1. Någon mer runt 24 som väntar syskon?
    By SyskonApril2012 in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:57
  2. Ni som väntar syskon...
    By -*L*- in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 20:34
  3. Ni som väntar syskon...
    By H med 2, bf 28/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 18:45
  4. Ni som väntar syskon...
    By rutansmamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 18:00
  5. Ni som väntar syskon
    By Ellinor in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 16:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar