öm pnkt under bröstet
Mammasnack
  1. mitty
    #1

    öm pnkt under bröstet

    gör jätte ont när man trycker.Känns som jag går omkring med ständig träningsvärk nu.Har inte hittat några knölar utan bara denna ömande punkt.Nån som varit med om samma
  2. 1
    öm pnkt under bröstet gör jätte ont när man trycker.Känns som jag går omkring med ständig träningsvärk nu.Har inte hittat några knölar utan bara denna ömande punkt.Nån som varit med om samma
  3. SharpMissy
    #2

    Ja

    Det kan vara alltifrån lungsäcksinflammation (ovanligt dock) till en muskelfästesinflammation i någon muskel som fäster något av revbenen. Alternativt en spricka eller fraktur i revbenet.

    Jag har haft alla tre sorter och vet hur det känns.

    :-/

    Det är inte heller lätt för doktorn att urskilja vilket som är vad. Lungsäcksinflammation har ett särskilt ljud när man lyssnar på lungorna. Revbensbrott åtgärdar man ändå inte och muskelfästesinflammation får man inflammationsdämpande medicin för.

    Sök läkarhjälp om det inte går över. För övrigt vill jag tillägga att smärtan kan man ha i upp till sex veckor. Tyvärr.

  4. 2
    Ja Det kan vara alltifrån lungsäcksinflammation (ovanligt dock) till en muskelfästesinflammation i någon muskel som fäster något av revbenen. Alternativt en spricka eller fraktur i revbenet.

    Jag har haft alla tre sorter och vet hur det känns.

    :-/

    Det är inte heller lätt för doktorn att urskilja vilket som är vad. Lungsäcksinflammation har ett särskilt ljud när man lyssnar på lungorna. Revbensbrott åtgärdar man ändå inte och muskelfästesinflammation får man inflammationsdämpande medicin för.

    Sök läkarhjälp om det inte går över. För övrigt vill jag tillägga att smärtan kan man ha i upp till sex veckor. Tyvärr.

Liknande trådar

  1. Ont i bröstet
    By Sintra in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-31, 08:21
  2. Ont i bröstet :(
    By MilanE in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:46
  3. Ont i ena bröstet
    By helenis1 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 11:12
  4. ont i bröstet i v. 24???
    By juhlen v. 24 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 18:58
  5. Ont i bröstet
    By .Flingan in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar