vad lustigt (flerbarnstillägget)...
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    vad lustigt (flerbarnstillägget)...

    vårt första barns barnbidrag går in till sambons konto..vi ändrade det redan när hon var nyfödd eftersom sambon betalade det mesta.

    När sen viggo kom så fick jag hans barnbidrag till mitt konto och likaså nu Sagas.

    Idag kom lappen vad vi ska få i barnbidrag nu på torsdag den 20:e.

    Där står bara 1900 kr för 2 barn som ska sättas in på mitt konto på torsdag...jag undrar ju såklart vart flerbarnstillägget håller hus..
    Så jag ringde försäkringskassan.

    Jo då är det som så att eftersom vi inte är gifta + att då vårt första barns barnbidrag går till sambons konto så räknas inget flerbarntillägg dit. ????

    Så hade vi inte bott ihop..så hade vi inte fått nått sånt tillägg??
    Lustigt ju..

    Nåja iallafall nu måste jag fylla i en blankett där jag skriver att jag och sambon är sambos..sen vilket årtal osv...
    Vi har liksom bott ihop sen 1997 så det är ju ett bra tag...

    Att allting ska krångla så jämt?!...nu får vi inte flerbarnstillägget tillsammans med barnbidraget denna gång..och jag som verkligen behöver alla pengar jag kan få just nu liksom..
    *suck*..tror ni det finns nån chans att det kommer denna månad överhuvudtaget??
    Eller får vi vänta tills nästa barnbidrag...att vi typ får dubbelt flerbarnstillägg då..?



  2. 1
    vad lustigt (flerbarnstillägget)... vårt första barns barnbidrag går in till sambons konto..vi ändrade det redan när hon var nyfödd eftersom sambon betalade det mesta.

    När sen viggo kom så fick jag hans barnbidrag till mitt konto och likaså nu Sagas.

    Idag kom lappen vad vi ska få i barnbidrag nu på torsdag den 20:e.

    Där står bara 1900 kr för 2 barn som ska sättas in på mitt konto på torsdag...jag undrar ju såklart vart flerbarnstillägget håller hus..
    Så jag ringde försäkringskassan.

    Jo då är det som så att eftersom vi inte är gifta + att då vårt första barns barnbidrag går till sambons konto så räknas inget flerbarntillägg dit. ????

    Så hade vi inte bott ihop..så hade vi inte fått nått sånt tillägg??
    Lustigt ju..

    Nåja iallafall nu måste jag fylla i en blankett där jag skriver att jag och sambon är sambos..sen vilket årtal osv...
    Vi har liksom bott ihop sen 1997 så det är ju ett bra tag...

    Att allting ska krångla så jämt?!...nu får vi inte flerbarnstillägget tillsammans med barnbidraget denna gång..och jag som verkligen behöver alla pengar jag kan få just nu liksom..
    *suck*..tror ni det finns nån chans att det kommer denna månad överhuvudtaget??
    Eller får vi vänta tills nästa barnbidrag...att vi typ får dubbelt flerbarnstillägg då..?



  3. Medlem sedan
    Oct 1998
    #2

    Första bb med mitt tredje....

    ...barn strulade och det kom bara för två barn så jag ringde fk och fick det på en utbetalningsavi (det var på 90-talet) bara ett par dagar senare. De kan nog snabba sig med en utbetalning om de bara vill.

    Vad märkligt att fk trodde att ni inte lever ihop men det vanligaste är ju att bb går till mammans konto. Maken och jag har ett gemensamt konto där bådas inkomster och de bidrag vi har går in. Enkelt (både att komma ihåg och att ta ut pengar).

    Flerbarnstillägget för tre barn är ju inte så stort, men visst behövs 254 kronor oxå ibland.
  4. 2
    Första bb med mitt tredje.... ...barn strulade och det kom bara för två barn så jag ringde fk och fick det på en utbetalningsavi (det var på 90-talet) bara ett par dagar senare. De kan nog snabba sig med en utbetalning om de bara vill.

    Vad märkligt att fk trodde att ni inte lever ihop men det vanligaste är ju att bb går till mammans konto. Maken och jag har ett gemensamt konto där bådas inkomster och de bidrag vi har går in. Enkelt (både att komma ihåg och att ta ut pengar).

    Flerbarnstillägget för tre barn är ju inte så stort, men visst behövs 254 kronor oxå ibland.

Liknande trådar

  1. Flerbarnstillägget, försvinner det när
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 16:39
  2. Flerbarnstillägget, när utbet.
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 12:13
  3. Flerbarnstillägget
    By Enna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 01:13
  4. losar flerbarnstillägget
    By Terese A in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 12:52
  5. Någon som har koll på flerbarnstillägget
    By pinse in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 10:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar