mycket försenad rapport....
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    mycket försenad rapport....

    Ja, Nils har kommit! Han föddes den 24/9, kl. 21.25 med kejsarsnitt. Vattnet hade gått 5.30 på morgonen, men jag fick inga värkar, de satte pevarylgel, men sen bajsade han i fostervattnet, och jag hade fortfarande efter 13 timmar inga värkar alls, var inte knappt öppen, och pga mekoniet så valdes
    kejsarsnitt, vilket gick jättebra. (jag som drömt om naturlig förlossning, jag grät när de sa att de ville göra k-snitt) Han är otroligt söt, vägde 3280 g och var
    49 cm lång.
    Men, sen fick han en svacka ....jag hade honom vid bröstet, han sög och sög och somnade oftast vid bröstet så de var nöjda med honom, även om de på måndagskvällen faktiskt gav honom lite ersättning (han föddes en lördag).Sen på tisdagskvällen, sjönk han igenom, vilket gick läskigt fort, på en timme, och ändå ringde jag för jag tyckte han kändes lite varm, han var gnällig och ville inte suga. Han togs upp för koll, och det visade sig att han var uttorkad och han blev de närmaste timmarna riktigt dålig. Han las i kuvös med dropp, han var så svag och slak att de inte kunde sätta nålen i arm eller så, utan satte den i huvudet (vilket inte ser kul ut, det kan jag lova) och sakta återhämtade han sig. Det var ruskigt att se honom på tisdagnatten, han var helt slak, från att ha lyft och vridit på huvudet, tittat sig runt, snurrat och haft sig, låg han bara där, helt totalt utslagen, och var grågul i färgen... Men, han har tagit igen sig eftersom, de har gjort prover och koller för att se att det inte är nåt fel på njurar/lever/matsmältning och gud vet allt. Jag skrevs ut fem dagar efter han fötts, och Nils fick komma hem efter tre dagar på neonatalen. Nu har han gått upp i vikt, han väger snart fyra kilo och han mår jättebra! GRATTIS alla andra som har fått!
  2. 1
    mycket försenad rapport.... Ja, Nils har kommit! Han föddes den 24/9, kl. 21.25 med kejsarsnitt. Vattnet hade gått 5.30 på morgonen, men jag fick inga värkar, de satte pevarylgel, men sen bajsade han i fostervattnet, och jag hade fortfarande efter 13 timmar inga värkar alls, var inte knappt öppen, och pga mekoniet så valdes
    kejsarsnitt, vilket gick jättebra. (jag som drömt om naturlig förlossning, jag grät när de sa att de ville göra k-snitt) Han är otroligt söt, vägde 3280 g och var
    49 cm lång.
    Men, sen fick han en svacka ....jag hade honom vid bröstet, han sög och sög och somnade oftast vid bröstet så de var nöjda med honom, även om de på måndagskvällen faktiskt gav honom lite ersättning (han föddes en lördag).Sen på tisdagskvällen, sjönk han igenom, vilket gick läskigt fort, på en timme, och ändå ringde jag för jag tyckte han kändes lite varm, han var gnällig och ville inte suga. Han togs upp för koll, och det visade sig att han var uttorkad och han blev de närmaste timmarna riktigt dålig. Han las i kuvös med dropp, han var så svag och slak att de inte kunde sätta nålen i arm eller så, utan satte den i huvudet (vilket inte ser kul ut, det kan jag lova) och sakta återhämtade han sig. Det var ruskigt att se honom på tisdagnatten, han var helt slak, från att ha lyft och vridit på huvudet, tittat sig runt, snurrat och haft sig, låg han bara där, helt totalt utslagen, och var grågul i färgen... Men, han har tagit igen sig eftersom, de har gjort prover och koller för att se att det inte är nåt fel på njurar/lever/matsmältning och gud vet allt. Jag skrevs ut fem dagar efter han fötts, och Nils fick komma hem efter tre dagar på neonatalen. Nu har han gått upp i vikt, han väger snart fyra kilo och han mår jättebra! GRATTIS alla andra som har fått!
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Grattis!

    Skönt att det blivit bättre, lät riktigt läskigt det där.

    Ta hand om familjen nu!

    Kram.
  4. 2
    Grattis! Skönt att det blivit bättre, lät riktigt läskigt det där.

    Ta hand om familjen nu!

    Kram.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    Hua!

    Det där lät läskigt. Vi fick ju oxå återvända till sjukhuset med en liten sjukling, men inte så där otäckt! Förstår om du var orolig! Kram o skönt att ni mår bättre!
  6. 3
    Hua! Det där lät läskigt. Vi fick ju oxå återvända till sjukhuset med en liten sjukling, men inte så där otäckt! Förstår om du var orolig! Kram o skönt att ni mår bättre!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Stort Grattis!!!

    Grattis till lille Nils (så fint namn, kanske ett andra namn till Arvid).
    Det låter som ni haft en dramatisk o tuff start på föräldraskapet.
    Vad underbart att han mår bra nu iallafall o att de verkar ha kollat upp honom på alla de sätt!

    Stor kram till er!

    Lisa H
  8. 4
    Stort Grattis!!! Grattis till lille Nils (så fint namn, kanske ett andra namn till Arvid).
    Det låter som ni haft en dramatisk o tuff start på föräldraskapet.
    Vad underbart att han mår bra nu iallafall o att de verkar ha kollat upp honom på alla de sätt!

    Stor kram till er!

    Lisa H
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5

    jo...

    en ny känsla, denna oerhörda oro, maktlösheten. Och ändå visste vi ju att han skulle blir bra, det var ju inget \"farligt\" när de väl börjat behandla honom, men, fy... Hoppas er är bra också nu! Tack för kramen!
  10. 5
    jo... en ny känsla, denna oerhörda oro, maktlösheten. Och ändå visste vi ju att han skulle blir bra, det var ju inget \"farligt\" när de väl börjat behandla honom, men, fy... Hoppas er är bra också nu! Tack för kramen!
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6

    Tack!

    Jo, han skrämde upp oss! Nils är verkligen fint, och ett namn som funkar oerhört bra utomlands (jag bor ju i spanien) - det uttalas likadant, det hörs hur det skrivs, och jag vet flera utlandssvenskar som valt just namnet Nils. I sverige tror jag det är väldigt vanligt just som andranamn. Arvid är också fint, sådär tidlöst, som jag även tycker Nils är. Grattis själv! Din är strax en månad, eller hur!
  12. 6
    Tack! Jo, han skrämde upp oss! Nils är verkligen fint, och ett namn som funkar oerhört bra utomlands (jag bor ju i spanien) - det uttalas likadant, det hörs hur det skrivs, och jag vet flera utlandssvenskar som valt just namnet Nils. I sverige tror jag det är väldigt vanligt just som andranamn. Arvid är också fint, sådär tidlöst, som jag även tycker Nils är. Grattis själv! Din är strax en månad, eller hur!
  13. Medlem sedan
    May 2002
    #7

    tack!

    Jo, det är väldigt mysigt, vi har ju en snart 14-årig storasyster som är helt upp över öronen förälskad i lillebror. Hemskt gulligt!
  14. 7
    tack! Jo, det är väldigt mysigt, vi har ju en snart 14-årig storasyster som är helt upp över öronen förälskad i lillebror. Hemskt gulligt!
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    jättegrattis!

    .
  16. 8
    jättegrattis! .
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    Lilla Nils!!!!

    Jättegrattis till Nils, men usch vilken hemsk upplevelse.
    Fick tårar i ögonen när jag läste det du skrev om Nils och hur svag och sjuk han var :-(. Stackars liten!!!! Vilken tur att han fick hjälp i tid och att han återhämtar sig nu, puh!!!!! Va jobbigt och hemskt det måste ha varit för dig och din man under denna händelse.

    Jättegrattis till Nils och att han mår så bra idag!!!
    Kram!
  18. 9
    Lilla Nils!!!! Jättegrattis till Nils, men usch vilken hemsk upplevelse.
    Fick tårar i ögonen när jag läste det du skrev om Nils och hur svag och sjuk han var :-(. Stackars liten!!!! Vilken tur att han fick hjälp i tid och att han återhämtar sig nu, puh!!!!! Va jobbigt och hemskt det måste ha varit för dig och din man under denna händelse.

    Jättegrattis till Nils och att han mår så bra idag!!!
    Kram!
  19. Miqa
    #10

    tack...

    Jo, det är några dagar man aldrig vill återuppleva. Det värsta var skillnaden, han var så vaken, sträckte på huvudet, tittade med sina stora ögon, och sen låg han i kuvösen, med droppet i huvudet och det var nästan inget i honom när man tog i honom *rys*. men, nu är han jättegosig och har gått upp enormt i vikt, och tack och lov var det nåt som gick över snabbt. Måste vara FRUKTANSVÄRT att ens barn har nån sjukdom som man inte vet hur det går att råda bot på...Men, sånt får man låta bli att tänka på, och njuta!
  20. 10
    tack... Jo, det är några dagar man aldrig vill återuppleva. Det värsta var skillnaden, han var så vaken, sträckte på huvudet, tittade med sina stora ögon, och sen låg han i kuvösen, med droppet i huvudet och det var nästan inget i honom när man tog i honom *rys*. men, nu är han jättegosig och har gått upp enormt i vikt, och tack och lov var det nåt som gick över snabbt. Måste vara FRUKTANSVÄRT att ens barn har nån sjukdom som man inte vet hur det går att råda bot på...Men, sånt får man låta bli att tänka på, och njuta!
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11

    Grattis till Nils!

    Skönt att höra att allt är väl nu... låter som en riktigt mardröm där ett tag...

    Ta hand om familjen!
  22. 11
    Grattis till Nils! Skönt att höra att allt är väl nu... låter som en riktigt mardröm där ett tag...

    Ta hand om familjen!

Liknande trådar

  1. Mycket på jobbet! Rapport
    By cat m Vilgot o Molly in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 09:40
  2. Försenad
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 17:00
  3. Mycket-friskare-rapport *OT*
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 17:21
  4. BM-rapport och mycket annat...
    By Ronja31 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 10:26
  5. Försenad ÄL
    By rosie in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 09:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar