Han sa BOLL!
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Han sa BOLL!

    Igår kväll när jag satt och värmde mig hos Felix i soffan så ser jag hur han långsamt och koncentrerat gör tecknet för boll. Sen hör jag en dov stämma
    B O L L.
    BRA skriker jag och ser hur lycklig han blir.
    När pappa kommer in och undrar vad vi gör så säger Felix: PAPPA! (paus & koncentration) B O L L.
    Tänk vad sådant här värmer.
  2. 1
    Han sa BOLL! Igår kväll när jag satt och värmde mig hos Felix i soffan så ser jag hur han långsamt och koncentrerat gör tecknet för boll. Sen hör jag en dov stämma
    B O L L.
    BRA skriker jag och ser hur lycklig han blir.
    När pappa kommer in och undrar vad vi gör så säger Felix: PAPPA! (paus & koncentration) B O L L.
    Tänk vad sådant här värmer.
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Visst värmer det!

    Härligt att höra och det värmer ända hit ner i södern *S* Det kommer att komma MÅNGA MÅNGA nya ord ska du se så vintern lär inte bli kall *S*

    Duktig kille ni har!

    Nikki
  4. 2
    Visst värmer det! Härligt att höra och det värmer ända hit ner i södern *S* Det kommer att komma MÅNGA MÅNGA nya ord ska du se så vintern lär inte bli kall *S*

    Duktig kille ni har!

    Nikki
  5. Medlem sedan
    Mar 1999
    #3

    Tack!

    Jag svettas redan! (hm, jag är sjuk och svettas för tillfället ur febern!)

  6. 3
    Tack! Jag svettas redan! (hm, jag är sjuk och svettas för tillfället ur febern!)

  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Grattis FELIX

    Tänk att kunna säga BOLL, och sen att glädja din mamma så mycket också!

    /Lena som är hemma med en halvsjuk Linnéa och en vild Agnes som nu äntligen har somnat.
  8. 4
    Grattis FELIX Tänk att kunna säga BOLL, och sen att glädja din mamma så mycket också!

    /Lena som är hemma med en halvsjuk Linnéa och en vild Agnes som nu äntligen har somnat.
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    KUL!

    Vad härligt det måste vara att först se hur han koncentrerar sig och sen att ordet kommer!
    /Anna-Carin
  10. 5
    KUL! Vad härligt det måste vara att först se hur han koncentrerar sig och sen att ordet kommer!
    /Anna-Carin
  11. Medlem sedan
    Mar 1999
    #6

    Jo du nu får vi höra

    Det blir som med ordet lampa, när han lärde sig säga det. Nu säger han det så fort han ser en lampa.
    Du kan ju bara gissa hur många lampor det finns ute och inne som man inte själv tänker på.
    Men vi blir påminda vill jag lova. Varenda gatlampa, billampa, inomhuslampor.......
    Nu säger han det så fort att han slarvar och säger \"labba\" ibland.

    Vi har rätt många bollar också, så vi blir väl påminda här med kan jag tänka mig
  12. 6
    Jo du nu får vi höra Det blir som med ordet lampa, när han lärde sig säga det. Nu säger han det så fort han ser en lampa.
    Du kan ju bara gissa hur många lampor det finns ute och inne som man inte själv tänker på.
    Men vi blir påminda vill jag lova. Varenda gatlampa, billampa, inomhuslampor.......
    Nu säger han det så fort att han slarvar och säger \"labba\" ibland.

    Vi har rätt många bollar också, så vi blir väl påminda här med kan jag tänka mig
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7

    WOW!

    Vilken duktig kille!
  14. 7
    WOW! Vilken duktig kille!

Liknande trådar

  1. Han sa boll!
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 18:57
  2. Boll!?????
    By lud157 in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 21:55
  3. Boll och lek
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 20:32
  4. Nu har jag min boll!
    By Moonbeam in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 13:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar