Ersättning?
_01/02 Vinterbarn
  1. Jenny med Ida -02 & Carin -97
    #1

    Ersättning?

    Hejsan!

    Min stora tjej (8 1/2 år) ska åka själv och hälsa på hos min kusin med familj i tre dagar.

    Hon kommer att få med sig lite egna pengar om det är något hon vill köpa - glass, godis, souvenir etc.

    Men nu till den \"stora\" frågan:
    Hur mycket pengar är lämpligt att ersätta min kusin med? Jag menar hon ska ju äta där i tre dagar, de kanske gör någon utflykt/biobesök/badar mm.

    Tack på förhand
  2. 1
    Ersättning? Hejsan!

    Min stora tjej (8 1/2 år) ska åka själv och hälsa på hos min kusin med familj i tre dagar.

    Hon kommer att få med sig lite egna pengar om det är något hon vill köpa - glass, godis, souvenir etc.

    Men nu till den \"stora\" frågan:
    Hur mycket pengar är lämpligt att ersätta min kusin med? Jag menar hon ska ju äta där i tre dagar, de kanske gör någon utflykt/biobesök/badar mm.

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    svår fråga

    man kan ju fråga?

    Jag skulle nog inte förvänta mig ersättning om ett barn skulle bo här i tre dagar. ni kanske bjuder igen en annan gång? Annars kan väl kanske 100 kr om dagen vara rimligt? Är hon en storätare, kanske lite mer....

    Vi hade ett halvvuxet syskonbarn boendes hos oss en sommar och fick inte ett öre, och _det_ tycker jag var dåligt. Han bodde hos oss för att sommarjobba, så lite kunde han betalat för maten i alla fall, kan man tycka. (Tonårskillar äter mer än barn).
  4. 2
    svår fråga man kan ju fråga?

    Jag skulle nog inte förvänta mig ersättning om ett barn skulle bo här i tre dagar. ni kanske bjuder igen en annan gång? Annars kan väl kanske 100 kr om dagen vara rimligt? Är hon en storätare, kanske lite mer....

    Vi hade ett halvvuxet syskonbarn boendes hos oss en sommar och fick inte ett öre, och _det_ tycker jag var dåligt. Han bodde hos oss för att sommarjobba, så lite kunde han betalat för maten i alla fall, kan man tycka. (Tonårskillar äter mer än barn).
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Jag...

    tror inte att de på något vis förväntar sig någon som helst ersättning, utan det var bara en tanke från min sida.

    Obegripligt att man kan låta någon bo en hel sommar utan ersättning dock.

    Tack för svaret!
  6. 3
    Jag... tror inte att de på något vis förväntar sig någon som helst ersättning, utan det var bara en tanke från min sida.

    Obegripligt att man kan låta någon bo en hel sommar utan ersättning dock.

    Tack för svaret!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    håller med Cayenne

    jag hade inte väntat mig ersättning.
    kan du inte köpa en liten present, typ fint kaffe o god choklad eller en fin kokbok som din dotter kan ha med som tack.
    fråga om de ska iväg på någon utflykt o ge isåfall pengar till det kanske *spånar*
    kramar från oss
  8. 4
    håller med Cayenne jag hade inte väntat mig ersättning.
    kan du inte köpa en liten present, typ fint kaffe o god choklad eller en fin kokbok som din dotter kan ha med som tack.
    fråga om de ska iväg på någon utflykt o ge isåfall pengar till det kanske *spånar*
    kramar från oss
  9. Pepparkakan med 3 grabbar
    #5

    Beror ju på vilken relation man har till släkten..

    Själva skulle vi aldrig ta betalt alt betala för att våra barn och kusiner bodde här eller hos nån annan några dagar. Lite fickpengar precis som ni tänkt hade vi dock skickat med.
  10. 5
    Beror ju på vilken relation man har till släkten.. Själva skulle vi aldrig ta betalt alt betala för att våra barn och kusiner bodde här eller hos nån annan några dagar. Lite fickpengar precis som ni tänkt hade vi dock skickat med.

Liknande trådar

  1. Ni som ger ersättning..
    By miixs in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 17:22
  2. Ersättning...
    By Ruby in forum Föräldraskap
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 18:21
  3. Ersättning för ersättning.
    By Ruby in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:44
  4. Ersättning ?
    By Natalia-Helena in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 02:11
  5. Ersättning?
    By Kompis in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-05, 13:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar