Vägra bröst??!
_0507 Julibarn
  1. Petra m J&J
    #1

    Vägra bröst??!

    Jesper har vägrat ta höger bröst nu i ett par dagar, ja om jag inte lyckats lura honom genom att lägga honom på \"fel\" håll mitt i natten när det är mörkt i sovrummet förståss. Är det fler som råkat ut för detta? Har ni några lösningar/tips åt mej eller det är bara att stå ut och pumpa på?
    Känns rätt fånigt att först sitta och pumpa när Jesper sitter i babysittern och hejar på och sen ge honom det med flaska.

    Har varit på efterkontroll idag och fick OK stämpel. Ska dit igen om en månad och sätta in spiral. Skönt att ha detta avklarat iallafall.
    Fick papperna från förlossningen också och barnmorskan skrev en sån fin kommentar.
    \"kl 02.50 Pat önskar mera smärtstillande. Föder barn istället.\" :)
    Jesper föddes ju 02.56 så där gick det undan.
  2. 1
    Vägra bröst??! Jesper har vägrat ta höger bröst nu i ett par dagar, ja om jag inte lyckats lura honom genom att lägga honom på \"fel\" håll mitt i natten när det är mörkt i sovrummet förståss. Är det fler som råkat ut för detta? Har ni några lösningar/tips åt mej eller det är bara att stå ut och pumpa på?
    Känns rätt fånigt att först sitta och pumpa när Jesper sitter i babysittern och hejar på och sen ge honom det med flaska.

    Har varit på efterkontroll idag och fick OK stämpel. Ska dit igen om en månad och sätta in spiral. Skönt att ha detta avklarat iallafall.
    Fick papperna från förlossningen också och barnmorskan skrev en sån fin kommentar.
    \"kl 02.50 Pat önskar mera smärtstillande. Föder barn istället.\" :)
    Jesper föddes ju 02.56 så där gick det undan.
  3. mela&Olle
    #2

    \"lura\" honom

    med lillfingret och byt sen mot bröstet...
    det funkar på Olle ibland när han blir kinkig coh inte vill äta! eller gå och lägga sig på sängen =)
  4. 2
    \"lura\" honom med lillfingret och byt sen mot bröstet...
    det funkar på Olle ibland när han blir kinkig coh inte vill äta! eller gå och lägga sig på sängen =)
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Har samma problem

    och jag vet inte vad man ska göra, jag har försökt med allt nu, han bara vägrara och SKRIKER och jag försöker ge honom bröst, till slut får han flaskan, när han skriker så att han har svårt att andas och den tar han direkt. Jätte jobbigt och jag vet inte vad jags ak göra. Blir sååå ledsen, vill ju amma utan problem.
  6. 3
    Har samma problem och jag vet inte vad man ska göra, jag har försökt med allt nu, han bara vägrara och SKRIKER och jag försöker ge honom bröst, till slut får han flaskan, när han skriker så att han har svårt att andas och den tar han direkt. Jätte jobbigt och jag vet inte vad jags ak göra. Blir sååå ledsen, vill ju amma utan problem.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4

    Kan gå över

    PAtrik var sån en period och ville helst bara ha ena bröstet. MArtin har med de tendenserna, men det är olika favoriter beroende på om jag sitter eller ligger ner så det går att reglera.
    Med Patrik gjorde jag så att jag lade honom som om han skulle äta från vänster bröst och flyttade honom åt sidan så att han låg vid höger iaf fast åt vänsterhållet. Han låg på kuddar så att det itne blev så jobbigt att hålla honom så långt åt sidan.

    Det gick över efter ett tag. Hoppas det gör det för er med.
  8. 4
    Kan gå över PAtrik var sån en period och ville helst bara ha ena bröstet. MArtin har med de tendenserna, men det är olika favoriter beroende på om jag sitter eller ligger ner så det går att reglera.
    Med Patrik gjorde jag så att jag lade honom som om han skulle äta från vänster bröst och flyttade honom åt sidan så att han låg vid höger iaf fast åt vänsterhållet. Han låg på kuddar så att det itne blev så jobbigt att hålla honom så långt åt sidan.

    Det gick över efter ett tag. Hoppas det gör det för er med.
  9. Petra m J&J
    #5

    fungerar inte riktigt

    eftersom han vägrar att ens ligga på det hållet. Provade precis och la honom åt höger bröst, han söttade en gång och sen blev han som en ostbåge vänd åt fel håll och skrek. När jag vände honom åt andra bröstet sa han \"höhöhöhöööö\" och började äta direkt. :/ Bestämd ung herre som vet vad han vill.

    Hoppas det är något övergående så amningen kan fungera ett tag till. Det här är verkligen trist.
    Tack ändå för tipset.
  10. 5
    fungerar inte riktigt eftersom han vägrar att ens ligga på det hållet. Provade precis och la honom åt höger bröst, han söttade en gång och sen blev han som en ostbåge vänd åt fel håll och skrek. När jag vände honom åt andra bröstet sa han \"höhöhöhöööö\" och började äta direkt. :/ Bestämd ung herre som vet vad han vill.

    Hoppas det är något övergående så amningen kan fungera ett tag till. Det här är verkligen trist.
    Tack ändå för tipset.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6

    Tyvärr inget uppmuntrande

    att säga, för Mathilda stenvägrar att suga på bröstet. Så det har blivit mer och mer tillägg här, mjölken minskar ju rätt snabbt när man bara pumpar tyvärr.

    Ärligt talat är jag supertrött på pumpandet, som knappt resulterar i ngn mjölk alls. Men eftersom det är lite frågor runt Mathildas immunförsvar har jag inte vågat sluta. (Ska ringa till barnmottagningen för råd imorgon tänkte jag.)

    Hoppas du kommer på nå´t bra knep för att få det att funka igen, det är ju så trist att det ska krångla redan, när de är så små fortfarande.
  12. 6
    Tyvärr inget uppmuntrande att säga, för Mathilda stenvägrar att suga på bröstet. Så det har blivit mer och mer tillägg här, mjölken minskar ju rätt snabbt när man bara pumpar tyvärr.

    Ärligt talat är jag supertrött på pumpandet, som knappt resulterar i ngn mjölk alls. Men eftersom det är lite frågor runt Mathildas immunförsvar har jag inte vågat sluta. (Ska ringa till barnmottagningen för råd imorgon tänkte jag.)

    Hoppas du kommer på nå´t bra knep för att få det att funka igen, det är ju så trist att det ska krångla redan, när de är så små fortfarande.
  13. Medlem sedan
    Jan 2005
    #7

    Tips...

    Har erfarenhet av ett bröst- och matvägrare, tyvärr... Nu har även lillasyster börjat visa sådana tendenser, men jag försöker att ta det lugnt.
    När hon vägrar bröstet (fast jag vet att hon borde vara hungrig) stänger jag in mig på badrummet, släcker ljuset och sätter på vattenkranen. Vaggar barnet rätt så kraftigt i början, håller i amningspositionen, tvingar dock inte bröstet mot munnen. Efter en stund lugnar hon ner sig, slappnar av i kroppen och börjar suga. Har jag tur kan jag t o m sluta gunga och sätta mig på toalocket. Kanske låter det knäppt, men det funkar!
    Bebisar i denna åldern är svåra att amma! Om några veckor borde det bli bättre, så är du motiverad tror jag att du kommer att klara det.

    Håller tummarna att det blir bättre!

    Ja, häftig kommentar- \"föder barn istället\". I min journal (med första barnet) står det \"mamman vägrar ändra läge trots att benen viker sig av ansträngning\". Konstigt, va, att försöka få en kvinna som håller på och krystar att sätta sig i sängen...
  14. 7
    Tips... Har erfarenhet av ett bröst- och matvägrare, tyvärr... Nu har även lillasyster börjat visa sådana tendenser, men jag försöker att ta det lugnt.
    När hon vägrar bröstet (fast jag vet att hon borde vara hungrig) stänger jag in mig på badrummet, släcker ljuset och sätter på vattenkranen. Vaggar barnet rätt så kraftigt i början, håller i amningspositionen, tvingar dock inte bröstet mot munnen. Efter en stund lugnar hon ner sig, slappnar av i kroppen och börjar suga. Har jag tur kan jag t o m sluta gunga och sätta mig på toalocket. Kanske låter det knäppt, men det funkar!
    Bebisar i denna åldern är svåra att amma! Om några veckor borde det bli bättre, så är du motiverad tror jag att du kommer att klara det.

    Håller tummarna att det blir bättre!

    Ja, häftig kommentar- \"föder barn istället\". I min journal (med första barnet) står det \"mamman vägrar ändra läge trots att benen viker sig av ansträngning\". Konstigt, va, att försöka få en kvinna som håller på och krystar att sätta sig i sängen...
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Vad gör han vid bröstet?

    Kan du beskriva med hur han beter sig? Skriker han? Ålar sig? Bara vägrar ta tag?

    Elliot har just kommit in i den berömda okoncentrerade fasen när han knappt har tid att äta på dagarna. Jag försöker skärma av hans synfält med en sarong och ibland när han inte tar tag, utan skriker i frustration, så funkar det att skumpa honom rättså kraftigt i rumpan. Då lugnar han sig såpass att han minns vad han håller på med och tar ett bra tag. Jag måste också styra bröstet med handen i de här lägena.
  16. 8
    Vad gör han vid bröstet? Kan du beskriva med hur han beter sig? Skriker han? Ålar sig? Bara vägrar ta tag?

    Elliot har just kommit in i den berömda okoncentrerade fasen när han knappt har tid att äta på dagarna. Jag försöker skärma av hans synfält med en sarong och ibland när han inte tar tag, utan skriker i frustration, så funkar det att skumpa honom rättså kraftigt i rumpan. Då lugnar han sig såpass att han minns vad han håller på med och tar ett bra tag. Jag måste också styra bröstet med handen i de här lägena.
  17. Petra m J&J
    #9

    Kanske ska testa

    men här får vi inte ens gå på toa själva utan att Jonna 2,5 år står och bankar på dörren och skriker \"mamma, va gööööööör duuu\" och \"får jag komma in snääääääälaaa\" :)
    I dag ändrade han sig och vägrade vänster bröst istället men höger gick bra. Som tur är så tar han gärna flaskan så det är inga problem att äta. Hoppas verkligen att bröstvägran går över snart för detta är rätt påfrestande.
  18. 9
    Kanske ska testa men här får vi inte ens gå på toa själva utan att Jonna 2,5 år står och bankar på dörren och skriker \"mamma, va gööööööör duuu\" och \"får jag komma in snääääääälaaa\" :)
    I dag ändrade han sig och vägrade vänster bröst istället men höger gick bra. Som tur är så tar han gärna flaskan så det är inga problem att äta. Hoppas verkligen att bröstvägran går över snart för detta är rätt påfrestande.
  19. Petra m J&J
    #10

    ostbåge-ålning

    kan man nog säga. Han vrider sig runt på rygg och blir som en ostbåge ut från min mage och skriker argt och vägrar ta något tag. Vänder jag honom direkt till andra bröstet så tar han ett kraftigt tag i min tröja och drar sig mot bröstet och börjar äta direkt, så hungrig är han ju.
    Det är säkert okoncentration eftersom det går att amma utan problem på natten i mörkret, så Nikes tips om att släcka lyset på toa och amma där fungerar nog om det inte hade varit för storasyster. Hoppas det är en fas som går över för annars blir det nog mer och mer flaskmatning här. Trist.
  20. 10
    ostbåge-ålning kan man nog säga. Han vrider sig runt på rygg och blir som en ostbåge ut från min mage och skriker argt och vägrar ta något tag. Vänder jag honom direkt till andra bröstet så tar han ett kraftigt tag i min tröja och drar sig mot bröstet och börjar äta direkt, så hungrig är han ju.
    Det är säkert okoncentration eftersom det går att amma utan problem på natten i mörkret, så Nikes tips om att släcka lyset på toa och amma där fungerar nog om det inte hade varit för storasyster. Hoppas det är en fas som går över för annars blir det nog mer och mer flaskmatning här. Trist.

Liknande trådar

  1. Om att vägra soc.möte
    By Moa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 16:43
  2. vägra vaccinationer
    By nick in forum Ordet är fritt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 23:48
  3. Vägra äta mat
    By angylp in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-05, 07:08
  4. Vägra äta o klä på sig?
    By anonymt namn in forum _0312 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 02:39
  5. Vägra flaskan
    By Annika m Viktoria&Louise in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 14:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar