Lånad enkät
_03 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Lånad enkät

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Lånad enkät Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Medlem sedan
    Apr 2002
    #2

    Sussi svarar

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    hade jag flyttat från Rättvik till Solna och hade börjat jobba.
    För fem år sedan?
    hade jag testat positivt på grav. testet
    För ett år sedan?
    jobbade jag på Läkarhuset och hade nyss flyttat.
    För en månad sedan?
    Började jag planera för en 3:a............
    För en vecka sedan?
    skickade jag in ansökan till högskolan
    Igår?
    fick våran lägenhet uthyrd *jippi*
    Idag?
    jobbar, men ska sluta om en kvart och hämta barnen på dagis, hänga i lekparken innan det är dags för middag och bad sedan Despreat Housewife.....
    Imorgon?
    en massa jobb och tårta och gratta Nea som fyller 2 år.

    kram
  4. 2
    Sussi svarar Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    hade jag flyttat från Rättvik till Solna och hade börjat jobba.
    För fem år sedan?
    hade jag testat positivt på grav. testet
    För ett år sedan?
    jobbade jag på Läkarhuset och hade nyss flyttat.
    För en månad sedan?
    Började jag planera för en 3:a............
    För en vecka sedan?
    skickade jag in ansökan till högskolan
    Igår?
    fick våran lägenhet uthyrd *jippi*
    Idag?
    jobbar, men ska sluta om en kvart och hämta barnen på dagis, hänga i lekparken innan det är dags för middag och bad sedan Despreat Housewife.....
    Imorgon?
    en massa jobb och tårta och gratta Nea som fyller 2 år.

    kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3

    Tiistliga svar

    För tio år sedan?
    -Var jag 13 år och gick i 6:an, bråkade med mina föräldrar och syskon och var allmänt sur...

    För fem år sedan?
    -Planerades det för fullt inför flytten hemifrån, jag och sambon (Pontus pappa) hade precis skrivit på ett kontrakt för en 2:a mitt i stan. Var 18 år och gick sita året på gymnasiet.

    För ett år sedan?
    -Mammaledig med prinsen ju! :-)

    För en månad sedan?
    -Fixade lite inredningsprojekt i vårt radhus...

    För en vecka sedan?
    -Fixade lite inredningsprojekt på radhuset... :-)

    Igår?
    -Köpte en födelsedagspressent till sambon

    Idag?
    -Lämnade prinsen på dagis, åkte till jobbet, jobbade, åkte hem och hämtade prinsen från dagis och snart ska vi åka o handla lite...

    Imorgon?
    -Jobba, ska ut på fotouppdrag!
  6. 3
    Tiistliga svar För tio år sedan?
    -Var jag 13 år och gick i 6:an, bråkade med mina föräldrar och syskon och var allmänt sur...

    För fem år sedan?
    -Planerades det för fullt inför flytten hemifrån, jag och sambon (Pontus pappa) hade precis skrivit på ett kontrakt för en 2:a mitt i stan. Var 18 år och gick sita året på gymnasiet.

    För ett år sedan?
    -Mammaledig med prinsen ju! :-)

    För en månad sedan?
    -Fixade lite inredningsprojekt i vårt radhus...

    För en vecka sedan?
    -Fixade lite inredningsprojekt på radhuset... :-)

    Igår?
    -Köpte en födelsedagspressent till sambon

    Idag?
    -Lämnade prinsen på dagis, åkte till jobbet, jobbade, åkte hem och hämtade prinsen från dagis och snart ska vi åka o handla lite...

    Imorgon?
    -Jobba, ska ut på fotouppdrag!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    camilla svarar...

    För tio år sedan?
    *Om jag räknar rätt så gick jag i sjuan. Och ja vad gjorde man, drack folköl och tjuvrökte.

    För fem år sedan?
    *Tog studenten!

    För ett år sedan?
    *Hade börjat plugga efter mammaledigheten.

    För en månad sedan?
    *Flyttade

    För en vecka sedan?
    *Sambon började nytt jobb, vilket innebär: vi ser honom mer, mer pengar, mer förmåner....bättre liv :-)

    Igår?
    *Sökte jobb

    Idag?
    *Åkte skridskor

    Imorgon?
    *Skall jag hålla i en lektion -klassen skall då rita ett eget alfabet.
  8. 4
    camilla svarar... För tio år sedan?
    *Om jag räknar rätt så gick jag i sjuan. Och ja vad gjorde man, drack folköl och tjuvrökte.

    För fem år sedan?
    *Tog studenten!

    För ett år sedan?
    *Hade börjat plugga efter mammaledigheten.

    För en månad sedan?
    *Flyttade

    För en vecka sedan?
    *Sambon började nytt jobb, vilket innebär: vi ser honom mer, mer pengar, mer förmåner....bättre liv :-)

    Igår?
    *Sökte jobb

    Idag?
    *Åkte skridskor

    Imorgon?
    *Skall jag hålla i en lektion -klassen skall då rita ett eget alfabet.
  9. _Afrodite_
    #5

    Afrodites svar

    För tio år sedan?
    -gick jag i 9an.

    För fem år sedan?
    -Ställde jag upp i fröken stockholm och modell 2000. Då var det modellande o dansande som gällde för mig. Hade pluggat klart till multimediaproducent och var sugen på att testa mig runt mellan olika jobb, hade tröttnat på att arbeta med ekonomi på redovisningsfirma och ville se mig om. Jag och mannen åkte till London tillsammans på en romantisk helg, jag opererades akut för cystor i livmodern. det var ett händelserikt år.

    För ett år sedan?
    -Gick jag första terminen till ssk på sophiahemmet och vi pratade som bäst om vi skulle skaffa syskon eller ej. vi var mer inne på att vänta. Men så bidde det inte.

    För en månad sedan?
    -Ungefär då jag började inse att kroppen inte orkade mer, dags att ta det lungt och vänta på bebisens ankomst.

    För en vecka sedan?
    -Fick jag hemsk smärta i vänster vad, blåmärke som dök upp medans man såg det, misstänkt blodpropp i vaden som slutade med ett åkande fram o tillbaka till KS förlossning och torax tre gånger. nu fastställt att det inte var en propp utan mer troligt ett hematom i muskeln, smärtsamt men läker själv.

    Igår?
    -Hade jag värkar var 10e minut ungefär mellan kl 18-01, men inga äkta, utan bara onda försmaken av vad som komma skall.

    Idag?
    -Har jag rusat iväg akut och precis inköpt en ny digitalkamera då den gamla fick för sig att just nu under kvällen var en ypperlig tid att haverera. tur i oturen att den gjorde det nu o inte på förlossningen.

    Imorgon?
    -Hoppas jag att jag föder barn, annars skall jag baka pizzor.
  10. 5
    Afrodites svar För tio år sedan?
    -gick jag i 9an.

    För fem år sedan?
    -Ställde jag upp i fröken stockholm och modell 2000. Då var det modellande o dansande som gällde för mig. Hade pluggat klart till multimediaproducent och var sugen på att testa mig runt mellan olika jobb, hade tröttnat på att arbeta med ekonomi på redovisningsfirma och ville se mig om. Jag och mannen åkte till London tillsammans på en romantisk helg, jag opererades akut för cystor i livmodern. det var ett händelserikt år.

    För ett år sedan?
    -Gick jag första terminen till ssk på sophiahemmet och vi pratade som bäst om vi skulle skaffa syskon eller ej. vi var mer inne på att vänta. Men så bidde det inte.

    För en månad sedan?
    -Ungefär då jag började inse att kroppen inte orkade mer, dags att ta det lungt och vänta på bebisens ankomst.

    För en vecka sedan?
    -Fick jag hemsk smärta i vänster vad, blåmärke som dök upp medans man såg det, misstänkt blodpropp i vaden som slutade med ett åkande fram o tillbaka till KS förlossning och torax tre gånger. nu fastställt att det inte var en propp utan mer troligt ett hematom i muskeln, smärtsamt men läker själv.

    Igår?
    -Hade jag värkar var 10e minut ungefär mellan kl 18-01, men inga äkta, utan bara onda försmaken av vad som komma skall.

    Idag?
    -Har jag rusat iväg akut och precis inköpt en ny digitalkamera då den gamla fick för sig att just nu under kvällen var en ypperlig tid att haverera. tur i oturen att den gjorde det nu o inte på förlossningen.

    Imorgon?
    -Hoppas jag att jag föder barn, annars skall jag baka pizzor.
  11. Exista med Elias och Joel
    #6

    Oj vad du har hunnit med...

    multimediaproducent lät spännande. Vilka arbetsuppgifter har man då? Var det inget kul att jobba med eller vad hände? :)
    Imponerande meritlista du har tycker jag iaf.

    Sedan vill jag bara passa på att önska dig lycka till med barnafödandet. Det kan ju sätta igång när som helst nu.
    Kram!
  12. 6
    Oj vad du har hunnit med... multimediaproducent lät spännande. Vilka arbetsuppgifter har man då? Var det inget kul att jobba med eller vad hände? :)
    Imponerande meritlista du har tycker jag iaf.

    Sedan vill jag bara passa på att önska dig lycka till med barnafödandet. Det kan ju sätta igång när som helst nu.
    Kram!
  13. Exista med Elias och Joel
    #7

    Marias svar

    För tio år sedan?
    Köpte jag min första egna lägenhet i stockholm, efter att ha hyrt andrahand ett tag. Samma år fick jag även en anställning som matchade min högskoleutbildning som socialpedagog.

    För fem år sedan?
    Då träffade jag min blivande man och vi förlovade oss även samma år.

    För ett år sedan?
    Ja då var jag stolt mamma till Elias och skulle snart komma att bli gravid med lille Joel.

    För en månad sedan?
    Då kände jag mig mest som en urvriden disktrasa som bara hade en önskan i livet och det var att få sova liiiite till bara.

    För en vecka sedan?
    Tänker att livet är nog ganska så kul ändå, jag börjar få kontakter i min nya stad och pojkarna och jag börjar få rutin på tillvaron :)

    Igår?
    Kom mamma och ska vara här drygt en vecka och hjälpa till...hurra!!! :)
    Sedan var jag på gympa för första gången på lääänge, med min nyfunna vän som också är småbarnsmamma till två :)

    Idag?
    Var jag på besök på dagis med Elias som ska börja skolas in (blandade känslor förstås)
    Sedan har det varit två damer från soc hos oss ikväll för att utreda oss för eventuell familjehemsplacering i framtiden.

    Imorgon?
    Ja då blir det dagisbesök för Elias och mig igen, och på kvällen blir det soffmys med mannen framför TV:n och LOST ;)

  14. 7
    Marias svar För tio år sedan?
    Köpte jag min första egna lägenhet i stockholm, efter att ha hyrt andrahand ett tag. Samma år fick jag även en anställning som matchade min högskoleutbildning som socialpedagog.

    För fem år sedan?
    Då träffade jag min blivande man och vi förlovade oss även samma år.

    För ett år sedan?
    Ja då var jag stolt mamma till Elias och skulle snart komma att bli gravid med lille Joel.

    För en månad sedan?
    Då kände jag mig mest som en urvriden disktrasa som bara hade en önskan i livet och det var att få sova liiiite till bara.

    För en vecka sedan?
    Tänker att livet är nog ganska så kul ändå, jag börjar få kontakter i min nya stad och pojkarna och jag börjar få rutin på tillvaron :)

    Igår?
    Kom mamma och ska vara här drygt en vecka och hjälpa till...hurra!!! :)
    Sedan var jag på gympa för första gången på lääänge, med min nyfunna vän som också är småbarnsmamma till två :)

    Idag?
    Var jag på besök på dagis med Elias som ska börja skolas in (blandade känslor förstås)
    Sedan har det varit två damer från soc hos oss ikväll för att utreda oss för eventuell familjehemsplacering i framtiden.

    Imorgon?
    Ja då blir det dagisbesök för Elias och mig igen, och på kvällen blir det soffmys med mannen framför TV:n och LOST ;)

  15. _Afrodite_
    #8

    faktum är

    att jag inte kan svara på frågan. Jag har aldrig jobbat som det. skaffade utbildningen, men innan jag var klar så var jag så less på det att jag insåg att det här kommer jag Aaaaldrig att jobba med. Men det vi läste om var ju hemsidor, design, layout mm. man förbereds för ett arbete på exempelvis en tidning webb eller pappersvarianten så att säga. Men som sagt va, det bidde inget för mig. jag vandrade vidare o snubblade in o blev concierge istället. trivdes som fisken i vattnet, men det blev istället för mycket pga en för hårt drivande arbetsgivare och både jag o en kolega gick in i väggen ungefär samtidigt, hon först o jag var överarbetad och fick då hennes arbetsuppgifter också av en högst oförstående chef. det kunde bara sluta på ett sätt. jag svimmade på väg till jobbet, måde jättedåligt o blev sjukskriven då jag inte kunde ta mig hemifrån.
    Men det är en annan historia. Men mycket har jag hunnit med o prova genom åren. mellan jag var typ 18-22 var jag ute o gjorde tusentals olika saker, både som anstäld o frilansare kan man nog säga. och allt från kalmar till umeå.
    jag visste inte alls vad jag ville och prövade allt jag hittade för o testa vad jag tyckte var kul.
    men så småningom när jag blev sjukskriven sen så började jag inse vartåt det lutade och lugnade ner mig. så nu är det skolbänken och familjen som gäller närmsta åren. Men visst känns det ibland som om man levde ett halvt liv på dom 4-5åren.

    Tackar för lyckönskandet. Hoppas det sätter igång snart, är så ivrig att få föda nu snart, vill verkligen inte vänta mer, men vi får se, bebisen verkar trivas gott i magen just nu.
    kram kram
  16. 8
    faktum är att jag inte kan svara på frågan. Jag har aldrig jobbat som det. skaffade utbildningen, men innan jag var klar så var jag så less på det att jag insåg att det här kommer jag Aaaaldrig att jobba med. Men det vi läste om var ju hemsidor, design, layout mm. man förbereds för ett arbete på exempelvis en tidning webb eller pappersvarianten så att säga. Men som sagt va, det bidde inget för mig. jag vandrade vidare o snubblade in o blev concierge istället. trivdes som fisken i vattnet, men det blev istället för mycket pga en för hårt drivande arbetsgivare och både jag o en kolega gick in i väggen ungefär samtidigt, hon först o jag var överarbetad och fick då hennes arbetsuppgifter också av en högst oförstående chef. det kunde bara sluta på ett sätt. jag svimmade på väg till jobbet, måde jättedåligt o blev sjukskriven då jag inte kunde ta mig hemifrån.
    Men det är en annan historia. Men mycket har jag hunnit med o prova genom åren. mellan jag var typ 18-22 var jag ute o gjorde tusentals olika saker, både som anstäld o frilansare kan man nog säga. och allt från kalmar till umeå.
    jag visste inte alls vad jag ville och prövade allt jag hittade för o testa vad jag tyckte var kul.
    men så småningom när jag blev sjukskriven sen så började jag inse vartåt det lutade och lugnade ner mig. så nu är det skolbänken och familjen som gäller närmsta åren. Men visst känns det ibland som om man levde ett halvt liv på dom 4-5åren.

    Tackar för lyckönskandet. Hoppas det sätter igång snart, är så ivrig att få föda nu snart, vill verkligen inte vänta mer, men vi får se, bebisen verkar trivas gott i magen just nu.
    kram kram
  17. _Afrodite_
    #9

    Oj

    urvriden disktrasa låter inte positivt. Hoppas att det går över och att det inte är något som väntar mig. Är väl beredd på att det blir en omställning från ett till två barn. men urvriden disktrasa låter inte så härligt.
    Du får passa på o njuta nu med din mammas hjälp.
  18. 9
    Oj urvriden disktrasa låter inte positivt. Hoppas att det går över och att det inte är något som väntar mig. Är väl beredd på att det blir en omställning från ett till två barn. men urvriden disktrasa låter inte så härligt.
    Du får passa på o njuta nu med din mammas hjälp.
  19. Sessan m A-03 & L-04
    #10

    Mina svar:

    För tio år sedan?
    Svar: Ja, då var jag 14 år, gick i åttan och var allmänt stökig av mig. En tid jag faktiskt vill glömma, skäms över hur jag var då.

    För fem år sedan?
    Svar: Tog studenten under sommaren och efter sommarlovet så hade jag praktik i en särskoleklass. Minns ävcen att jag tog körkort i samma veva, samt att jag hoppade in som vikarie på förskolor.

    För ett år sedan?
    Svar: Var jag tjock o rund om magen. Var hemma o var arbetslös, var väl ingen som ville ha en gnällande gravid kvinna som snart skulle vara mammaledig igen ;-)

    För en månad sedan?
    Svar: Var nog en helt vanlig söndag, alltså tvättdag. och så pluggade jag säkert då också eftersom jag brukar göra det på helgerna och kvällarna.

    För en vecka sedan?
    Svar: Mammaledig med barnen, plugga på kvällen och så sova.

    Igår?
    Svar: Öf på dagen med barnen, plugga på kvällen och så lite tv och sova.

    Idag?
    Svar: Som det alltid sett ut den senaste tiden. Ta hand om barnen, idag hade vi utedag o lekte ute, o nu på kvällen plugga och så lite tv o nu ska jag snart sova *ler*

    Imorgon?
    Ja samma som jag tidigare skrivit, vara med barnen, plugga, titta på tv o så sova.

    Vilket enformigt o roligt liv jag lever nu *haha*. Fast det är verkligen skoj o plugga även om mina dagar låter enformiga *ler*

  20. 10
    Mina svar: För tio år sedan?
    Svar: Ja, då var jag 14 år, gick i åttan och var allmänt stökig av mig. En tid jag faktiskt vill glömma, skäms över hur jag var då.

    För fem år sedan?
    Svar: Tog studenten under sommaren och efter sommarlovet så hade jag praktik i en särskoleklass. Minns ävcen att jag tog körkort i samma veva, samt att jag hoppade in som vikarie på förskolor.

    För ett år sedan?
    Svar: Var jag tjock o rund om magen. Var hemma o var arbetslös, var väl ingen som ville ha en gnällande gravid kvinna som snart skulle vara mammaledig igen ;-)

    För en månad sedan?
    Svar: Var nog en helt vanlig söndag, alltså tvättdag. och så pluggade jag säkert då också eftersom jag brukar göra det på helgerna och kvällarna.

    För en vecka sedan?
    Svar: Mammaledig med barnen, plugga på kvällen och så sova.

    Igår?
    Svar: Öf på dagen med barnen, plugga på kvällen och så lite tv och sova.

    Idag?
    Svar: Som det alltid sett ut den senaste tiden. Ta hand om barnen, idag hade vi utedag o lekte ute, o nu på kvällen plugga och så lite tv o nu ska jag snart sova *ler*

    Imorgon?
    Ja samma som jag tidigare skrivit, vara med barnen, plugga, titta på tv o så sova.

    Vilket enformigt o roligt liv jag lever nu *haha*. Fast det är verkligen skoj o plugga även om mina dagar låter enformiga *ler*

  21. Medlem sedan
    Dec 1999
    #11

    Pias svar

    För tio år sedan?
    Jag jobbade och levde loppan både på helger och vardagar...hur orkade man?

    För fem år sedan?
    Gick jag och utbildade mig till bodypump instruktör samtidigt som jag var mammaledig.

    För ett år sedan?
    Då var jag också mammaledig ,men skulle börja skola in på dagis.

    För en månad sedan?
    Då jobbade jag som vanligt kan jag tänka mig.

    För en vecka sedan?
    Var på jobbet även då, vilka trista svar...:)

    Igår?
    Då var jag hemma med en prickig kille som är väldigt pigg och vi handlade glass från glassbilen,

    Idag?
    Är jag hemma med en prickig kille som just nu tittar på tv.

    Imorgon?
    Ska jag gå till jobbet och Sebastian ska gå till dagis efter över en vecka med vattkoppor.
  22. 11
    Pias svar För tio år sedan?
    Jag jobbade och levde loppan både på helger och vardagar...hur orkade man?

    För fem år sedan?
    Gick jag och utbildade mig till bodypump instruktör samtidigt som jag var mammaledig.

    För ett år sedan?
    Då var jag också mammaledig ,men skulle börja skola in på dagis.

    För en månad sedan?
    Då jobbade jag som vanligt kan jag tänka mig.

    För en vecka sedan?
    Var på jobbet även då, vilka trista svar...:)

    Igår?
    Då var jag hemma med en prickig kille som är väldigt pigg och vi handlade glass från glassbilen,

    Idag?
    Är jag hemma med en prickig kille som just nu tittar på tv.

    Imorgon?
    Ska jag gå till jobbet och Sebastian ska gå till dagis efter över en vecka med vattkoppor.
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    svar

    För tio år sedan?
    *fick jag mitt första fantastiska barn! Det största i livet!

    För fem år sedan?
    *läste jag på komvux, jag hade ju äntligen kommit på vad jag ville med livet!

    För ett år sedan?
    *var jag antagligen hemma med sjukt barn.. lilla L var förkyld jämt under första perioden på dagis..

    För nästan en månad sedan?
    *var jag med när min bästa väninna födde barn, det var fantastiskt!

    För drygt en vecka sedan?
    *fick jag veta att vi ska _flytta_!!!! *hurra*

    Igår?
    *plugga...

    Idag?
    *plugga....

    Imorgon?
    *plugga....
  24. 12
    svar För tio år sedan?
    *fick jag mitt första fantastiska barn! Det största i livet!

    För fem år sedan?
    *läste jag på komvux, jag hade ju äntligen kommit på vad jag ville med livet!

    För ett år sedan?
    *var jag antagligen hemma med sjukt barn.. lilla L var förkyld jämt under första perioden på dagis..

    För nästan en månad sedan?
    *var jag med när min bästa väninna födde barn, det var fantastiskt!

    För drygt en vecka sedan?
    *fick jag veta att vi ska _flytta_!!!! *hurra*

    Igår?
    *plugga...

    Idag?
    *plugga....

    Imorgon?
    *plugga....
  25. Medlem sedan
    Jun 2002
    #13

    Linda med Tova svarar!

    Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    \" Då var jag 18 år, hade precis flyttat hemifrån\"

    För fem år sedan?
    \" Gravid med nr.2 Anton, jobbade på ett äldreboende\"

    För ett år sedan?
    \" Hade precis börjat jobba igen efter mammaledigheten\"

    För en månad sedan?
    \" Planerade vi för fullt Lalandiaresan, tog hem husvagnen från campingen \"

    För en vecka sedan?
    \" Ja, vad gjorde jag då? :) Samma tråkiga som i dag antar jag, jobbade.\"

    Igår?
    \" Var på ridning med Moa\"

    Idag?
    \" Jobbat och varit på simning med Moa\"

    Imorgon?
    \" Min födelsedag, usch 28 år ;)\"
  26. 13
    Linda med Tova svarar! Fyll i valda personliga saker om Dig själv som hänt

    För tio år sedan?
    \" Då var jag 18 år, hade precis flyttat hemifrån\"

    För fem år sedan?
    \" Gravid med nr.2 Anton, jobbade på ett äldreboende\"

    För ett år sedan?
    \" Hade precis börjat jobba igen efter mammaledigheten\"

    För en månad sedan?
    \" Planerade vi för fullt Lalandiaresan, tog hem husvagnen från campingen \"

    För en vecka sedan?
    \" Ja, vad gjorde jag då? :) Samma tråkiga som i dag antar jag, jobbade.\"

    Igår?
    \" Var på ridning med Moa\"

    Idag?
    \" Jobbat och varit på simning med Moa\"

    Imorgon?
    \" Min födelsedag, usch 28 år ;)\"
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14

    alexandras svar

    För tio år sedan?
    Gick väl i nian då? usch.. längtar inte tillbaka.högstadiet var inget vidare.
    För fem år sedan?
    Bodde jag i Gävle där jag pluggade på högskolan en termin.. sen längtade jag tebax till sthlm :)
    För ett år sedan?
    var mammaledig med lillan och pluggade en kurs på halvtid på högskolan
    För en månad sedan?
    pluggde inför tentan som mest tror jag
    För en vecka sedan?
    samma som alltid.. pluggade väl :)
    Igår?
    shoppade på stan.. en vinterjacka till mig och en overall til lilan,.jag blev supernöjd och längtar nästan efter snö nu så jag får använda min nya jacka.
    Idag?
    ska jag till tandläkaren..hoppas jag inte har ngt hål!!
    Imorgon?
    ska plugga, träna och sen på kvällen äta godis, dricka nåt glas vin och se idol.
  28. 14
    alexandras svar För tio år sedan?
    Gick väl i nian då? usch.. längtar inte tillbaka.högstadiet var inget vidare.
    För fem år sedan?
    Bodde jag i Gävle där jag pluggade på högskolan en termin.. sen längtade jag tebax till sthlm :)
    För ett år sedan?
    var mammaledig med lillan och pluggade en kurs på halvtid på högskolan
    För en månad sedan?
    pluggde inför tentan som mest tror jag
    För en vecka sedan?
    samma som alltid.. pluggade väl :)
    Igår?
    shoppade på stan.. en vinterjacka till mig och en overall til lilan,.jag blev supernöjd och längtar nästan efter snö nu så jag får använda min nya jacka.
    Idag?
    ska jag till tandläkaren..hoppas jag inte har ngt hål!!
    Imorgon?
    ska plugga, träna och sen på kvällen äta godis, dricka nåt glas vin och se idol.
  29. Exista med Elias och Joel
    #15

    Concierge

    Är det ett ord man ska känna till kanske? :)
    Jag har då aldrig hört det, men det är ju kul att lära sig nya, så jag var ju tvungen att slå upp det.

    \"En concierge är arbetsledare för övriga hotellvaktmästare och kan bland annat lägga arbetsscheman. En concierge kan ha en egen disk vid hotellentrén. Där hjälper man gästerna med förfrågningar och upplysningar om allt möjligt som kommunikationer, sevärdheter, nöjesbiljetter, biluthyrning och beställning av taxi.\"

    Om man är arbetsledare för hotellvaktmästare antar jag att man måste vara ganska så händig? Ja hur som helst så förstår jag att det var både kul och krävande.
    Det ska ju vara lagom ju, synd att det ska vara så svårt att till :P
  30. 15
    Concierge Är det ett ord man ska känna till kanske? :)
    Jag har då aldrig hört det, men det är ju kul att lära sig nya, så jag var ju tvungen att slå upp det.

    \"En concierge är arbetsledare för övriga hotellvaktmästare och kan bland annat lägga arbetsscheman. En concierge kan ha en egen disk vid hotellentrén. Där hjälper man gästerna med förfrågningar och upplysningar om allt möjligt som kommunikationer, sevärdheter, nöjesbiljetter, biluthyrning och beställning av taxi.\"

    Om man är arbetsledare för hotellvaktmästare antar jag att man måste vara ganska så händig? Ja hur som helst så förstår jag att det var både kul och krävande.
    Det ska ju vara lagom ju, synd att det ska vara så svårt att till :P
  31. Medlem sedan
    Jun 2002
    #16

    Lamarrs svar

    För tio år sedan?
    - fyllde 25 år. Var kär i samma kille som jag haft ett strulförhållande med i typ 7 år. Det blev aldrig nåt. Hade rätt nyligen flyttat in i min alldeles första EGNA lägenhet - härligt!
    Pluggade, pluggade, pluggade på mina sista år på KTH.

    För fem år sedan?
    - Planerade förlovningen med blivade maken. Livet lekte.

    För ett år sedan?
    - Nyinflyttade i vårt renoveringsobjekt. Etapp 1 av renoveringen pågick för fullt. Blev gravid med barn nr 2, som just nu snusar bredvid mig :-)

    För en månad sedan?
    - lite tröttare, med en en-månadsbäbis hemma och fullt upp med etapp 2 av renoveringen.

    För en vecka sedan?
    - hmm, kommer inte riktigt ihåg - jo just det hemma med sjukt dagisbarn + bebis samtidigt som byggaren bytte fönster , brrrr. Ensam hemma även på kvällen - en riktig skitdag.

    Igår?
    - fyllde år och hade fullt upp hela dagen - ta hand om bebis, handla, städa, prata med byggarna, hämta på dagis, och umgås med lite familj som kom över på tårta.

    Idag?
    - lite lugnare. Pappa kom förbi, pratade med byggarna, ta hand om bebis, hämtade på dagis. Ensam hemma - torsdagar har maken sin hobby-kväll.

    Imorgon?
    - lämna på dagis, ta hand om bebis, prata med byggarna och förhoppningsvis hinna beställa utebelysning. Kanske lite mysigt med maken på kvällen??
  32. 16
    Lamarrs svar För tio år sedan?
    - fyllde 25 år. Var kär i samma kille som jag haft ett strulförhållande med i typ 7 år. Det blev aldrig nåt. Hade rätt nyligen flyttat in i min alldeles första EGNA lägenhet - härligt!
    Pluggade, pluggade, pluggade på mina sista år på KTH.

    För fem år sedan?
    - Planerade förlovningen med blivade maken. Livet lekte.

    För ett år sedan?
    - Nyinflyttade i vårt renoveringsobjekt. Etapp 1 av renoveringen pågick för fullt. Blev gravid med barn nr 2, som just nu snusar bredvid mig :-)

    För en månad sedan?
    - lite tröttare, med en en-månadsbäbis hemma och fullt upp med etapp 2 av renoveringen.

    För en vecka sedan?
    - hmm, kommer inte riktigt ihåg - jo just det hemma med sjukt dagisbarn + bebis samtidigt som byggaren bytte fönster , brrrr. Ensam hemma även på kvällen - en riktig skitdag.

    Igår?
    - fyllde år och hade fullt upp hela dagen - ta hand om bebis, handla, städa, prata med byggarna, hämta på dagis, och umgås med lite familj som kom över på tårta.

    Idag?
    - lite lugnare. Pappa kom förbi, pratade med byggarna, ta hand om bebis, hämtade på dagis. Ensam hemma - torsdagar har maken sin hobby-kväll.

    Imorgon?
    - lämna på dagis, ta hand om bebis, prata med byggarna och förhoppningsvis hinna beställa utebelysning. Kanske lite mysigt med maken på kvällen??
  33. Ylva med Alice och lillebror bf 8/11
    #17

    Grattis Afrodite!

    Jag läste glada nyheter i ankomst oktober om lillebrors ankomst! Det blev inte imorgon som du hoppades på i enkäten, men dagen därpå blixtrade du till.

    Jag får snällt vänta ett par veckor till, men nu lääängtar jag efter att ha varit inne och tjuvläst på ankomst oktober.

    Kram och stort grattis!
  34. 17
    Grattis Afrodite! Jag läste glada nyheter i ankomst oktober om lillebrors ankomst! Det blev inte imorgon som du hoppades på i enkäten, men dagen därpå blixtrade du till.

    Jag får snällt vänta ett par veckor till, men nu lääängtar jag efter att ha varit inne och tjuvläst på ankomst oktober.

    Kram och stort grattis!
  35. Medlem sedan
    Apr 2002
    #18

    Grattis!!!!!!!

    lycka till med allt!
    spännande att höra hur allt gick.
    kram
  36. 18
    Grattis!!!!!!! lycka till med allt!
    spännande att höra hur allt gick.
    kram
  37. Exista med Elias och Joel
    #19

    Grattis i efterskott! :)

    Hoppas byggarna blir klara med fönstren snart.
    Det börjar ju verkligen bli kallt ute nu, tur att du inte bor uppe i norr iaf ;)
  38. 19
    Grattis i efterskott! :) Hoppas byggarna blir klara med fönstren snart.
    Det börjar ju verkligen bli kallt ute nu, tur att du inte bor uppe i norr iaf ;)
  39. Medlem sedan
    Jan 2002
    #20

    Hanna svarar

    För tio år sedan?
    * Gick jag i nian...

    För fem år sedan?
    * Var jag ganska nygravid med äldste sonen.

    För ett år sedan?
    * Hade jag återupptagit studierna efter mammaledigheten med Theo, plus att vårt förhållande knakade ordentligt i fogarna...

    För en månad sedan?
    * Hade jag rätt nyligen börjat jobba, trivs toppenbra och livet börjar komma i ordning igen. Vi började också leta hus, något som jag drömt om jättelänge.

    För en vecka sedan?
    * Skrev vi kontrakt på vår BR-villa! *glad*

    Igår?
    * Var jag på jättefest med jobbet, på en MC-klubb. :) Det var jätteskoj, massa skratt och prat och dans, och så kastade jag yxa för första gången i mitt liv.

    Idag?
    * Ska jag ta det lite lugnt, och sen gå med min bror och titta på hans nyköpta BR-lägenhet, som jag ska få vara med och inreda. Och givetvis passa på att umgås med barnen.

    Imorgon?
    * Blir det nog en sväng till Ikea för att kika på lite nya möbler till vårt hus.
  40. 20
    Hanna svarar För tio år sedan?
    * Gick jag i nian...

    För fem år sedan?
    * Var jag ganska nygravid med äldste sonen.

    För ett år sedan?
    * Hade jag återupptagit studierna efter mammaledigheten med Theo, plus att vårt förhållande knakade ordentligt i fogarna...

    För en månad sedan?
    * Hade jag rätt nyligen börjat jobba, trivs toppenbra och livet börjar komma i ordning igen. Vi började också leta hus, något som jag drömt om jättelänge.

    För en vecka sedan?
    * Skrev vi kontrakt på vår BR-villa! *glad*

    Igår?
    * Var jag på jättefest med jobbet, på en MC-klubb. :) Det var jätteskoj, massa skratt och prat och dans, och så kastade jag yxa för första gången i mitt liv.

    Idag?
    * Ska jag ta det lite lugnt, och sen gå med min bror och titta på hans nyköpta BR-lägenhet, som jag ska få vara med och inreda. Och givetvis passa på att umgås med barnen.

    Imorgon?
    * Blir det nog en sväng till Ikea för att kika på lite nya möbler till vårt hus.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lånad enkät!
    By Anna_84 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 12:04
  2. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  3. Lånad enkät:
    By Mira m troll 02 o 06 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 21:19
  4. Lånad enkät
    By yllis in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 13:08
  5. Lånad enkät.
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 23:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar