Livmoder på vänster sida?
_0604 Aprilbarn
  1. Shorty, bf 10/4
    #1

    Livmoder på vänster sida?

    Är det någon mer än jag som har så? När jag ligger ner och ska känna på livmodern, då känns det tomt på höger sida, men på vänster sida går den ganska långt upp. Jätteskumt!
    När jag gick med sonen fattade jag inte hur man skulle känna livmodern så tidigt, så jag vet inte hur det var då. Kan man ha livmodern på ena sidan bara?
  2. 1
    Livmoder på vänster sida? Är det någon mer än jag som har så? När jag ligger ner och ska känna på livmodern, då känns det tomt på höger sida, men på vänster sida går den ganska långt upp. Jätteskumt!
    När jag gick med sonen fattade jag inte hur man skulle känna livmodern så tidigt, så jag vet inte hur det var då. Kan man ha livmodern på ena sidan bara?
  3. bebissugen bf 13/4
    #2

    Ingen aning..

    ..jag har försökt att känna livmodern men jag vet inte vad jag gör för fel för jag känner inget alls !?
  4. 2
    Ingen aning.. ..jag har försökt att känna livmodern men jag vet inte vad jag gör för fel för jag känner inget alls !?
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    Jajamän

    Som en liten bulle på vänstra sidan. Det syns väldigt tydligt när jag ligger ner.
  6. 3
    Jajamän Som en liten bulle på vänstra sidan. Det syns väldigt tydligt när jag ligger ner.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Inte ovanligt

    BM sa att de flesta kan känna livmodern bättre andra gången eftersom musklerna delat på sig längs magen och aldrig går ihop lika bra igen. Jag känner också jättebra denna gång (höger sida), inget alls förra gången. Just nu finns det utrymme så den kan ligga lite åt sidan, det rätar upp sig när den växer.
  8. 4
    Inte ovanligt BM sa att de flesta kan känna livmodern bättre andra gången eftersom musklerna delat på sig längs magen och aldrig går ihop lika bra igen. Jag känner också jättebra denna gång (höger sida), inget alls förra gången. Just nu finns det utrymme så den kan ligga lite åt sidan, det rätar upp sig när den växer.
  9. Maia m H & bf 9/4
    #5

    Jag har också så...

    Jag känner också livmodern jättetydligt och jagden är oftast på vänster sida. Vet inte varför det blir så, men jag har för mig att det var på samma sätt för mig förra gången.
  10. 5
    Jag har också så... Jag känner också livmodern jättetydligt och jagden är oftast på vänster sida. Vet inte varför det blir så, men jag har för mig att det var på samma sätt för mig förra gången.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6

    tror jag oxå har så..

  12. 6
    tror jag oxå har så..
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7

    Dubbel livmoder...

    kallas det jag har. Livmodern går något nedåt i \"taket\", i form av ett hjärta kan man säga, med två horn. För tredje gången väntar jag barn och alla gånger har barnen legat i vänstra delen, den högra delen blir inte alls lika stor och fylls bara med fostervatten. Det syns knappt när jag står, men när jag ligger ned är det uppenbart.

    Det här är alltså som jag ser ut (läkarna kallar det missbildning) - sen är det säkert så att alla människor är individuella och olika, även inne i kroppen. Inte en ansiktshalva är lik den andra ju...:-) Och en livmoder kan säkert ligga lite annorlunda på olika människor.
  14. 7
    Dubbel livmoder... kallas det jag har. Livmodern går något nedåt i \"taket\", i form av ett hjärta kan man säga, med två horn. För tredje gången väntar jag barn och alla gånger har barnen legat i vänstra delen, den högra delen blir inte alls lika stor och fylls bara med fostervatten. Det syns knappt när jag står, men när jag ligger ned är det uppenbart.

    Det här är alltså som jag ser ut (läkarna kallar det missbildning) - sen är det säkert så att alla människor är individuella och olika, även inne i kroppen. Inte en ansiktshalva är lik den andra ju...:-) Och en livmoder kan säkert ligga lite annorlunda på olika människor.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8

    Hejsan!

    Här har du en till med hjärtformad livmoder.
    Men för mig så ligger barnet på höger sida.
    Ettan kom med snitt och den här gången så vet jag inte hur det ska sluta, läkaren säger att det kan gå lika den här gången.

    Hur har det varit för dig? snitt eller inte?
  16. 8
    Hejsan! Här har du en till med hjärtformad livmoder.
    Men för mig så ligger barnet på höger sida.
    Ettan kom med snitt och den här gången så vet jag inte hur det ska sluta, läkaren säger att det kan gå lika den här gången.

    Hur har det varit för dig? snitt eller inte?
  17. Medlem sedan
    Jul 2000
    #9

    Snitt...

    båda gångerna... Min första låg i säte, och det kombinerat med att de inte visste hur livmodern skulle jobba vid en förlossning gjorde att det blev snitt. Vissa sa att det inte skulle vara några problem alls vid en förlossning med tanke på utseendet, andra sa att det var mycket osäkert.

    Sen med nummer två var det liksom inget snack om saken på något sätt. Jag låg inne för havandeskapsförgiftning då och överläkaren frågade mig hur jag ville göra i ett påstående - \"du vill väl ha snitt eller hur!?\" och jag hade inget emot det alls. Har inga känslor för att \"jag måste gå igenom en vaginal förlossning\". Men sen är det ju högre risker förstås...

    Nu med nummer tre finns det bara snitt att tänka på tror jag. Man rekommenderar inte vanlig förlossning efter två snitt (har jag hört...).

    Tydligen har vi tur som blir gravida! Det är ett ganska vanligt problem vi har (någorlunda i alla fall - 1 på ca 700) och det är vanligt att man brottas med problem med fertilitet vid sådana här missbildningar. Har du hört det också?

    Varför fick du snitt förresten?
  18. 9
    Snitt... båda gångerna... Min första låg i säte, och det kombinerat med att de inte visste hur livmodern skulle jobba vid en förlossning gjorde att det blev snitt. Vissa sa att det inte skulle vara några problem alls vid en förlossning med tanke på utseendet, andra sa att det var mycket osäkert.

    Sen med nummer två var det liksom inget snack om saken på något sätt. Jag låg inne för havandeskapsförgiftning då och överläkaren frågade mig hur jag ville göra i ett påstående - \"du vill väl ha snitt eller hur!?\" och jag hade inget emot det alls. Har inga känslor för att \"jag måste gå igenom en vaginal förlossning\". Men sen är det ju högre risker förstås...

    Nu med nummer tre finns det bara snitt att tänka på tror jag. Man rekommenderar inte vanlig förlossning efter två snitt (har jag hört...).

    Tydligen har vi tur som blir gravida! Det är ett ganska vanligt problem vi har (någorlunda i alla fall - 1 på ca 700) och det är vanligt att man brottas med problem med fertilitet vid sådana här missbildningar. Har du hört det också?

    Varför fick du snitt förresten?

Liknande trådar

  1. Ont på vänster sida?
    By Irene Huss in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-27, 22:03
  2. Ont i nedre vänster sida
    By Änglen in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 15:35
  3. Domningar i vänster sida av
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 08:23
  4. Tryck på vänster sida?
    By ~kina~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 18:25
  5. Vänster sida?
    By webbee in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 13:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar