Frågar här också... OT
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Frågar här också... OT

    Har lagt detta på oäf men ingen verkar nappa så jag försöker här hos er också!

    Nu måste jag fråga er kloka och påhittiga människor om ni kan ge mig ett tips. Jag slutar snart på mitt jobb och traditionen bjuder att jag ska ha fest då. Det brukar vara vanlig fest på kvällstid eftersom de flesta inte har barn. Nu är vi dock några stycken som har små barn och jag funderar därför på något familjevänligt alternativ där alla, även de utan barn, kan ha roligt tillsammans. Det hela kommer att gå av stapeln i slutet av november/början av december och det blir väl ca 15-20 personer totalt. Jag skulle vilja göra något på eftermiddagen helst. Vi har ett stort hus och en stor trädgård ute på landet så utomhusaktiviteter är inte uteslutna såvida vädret tillåter det. Alla tips är välkomna!!!
  2. 1
    Frågar här också... OT Har lagt detta på oäf men ingen verkar nappa så jag försöker här hos er också!

    Nu måste jag fråga er kloka och påhittiga människor om ni kan ge mig ett tips. Jag slutar snart på mitt jobb och traditionen bjuder att jag ska ha fest då. Det brukar vara vanlig fest på kvällstid eftersom de flesta inte har barn. Nu är vi dock några stycken som har små barn och jag funderar därför på något familjevänligt alternativ där alla, även de utan barn, kan ha roligt tillsammans. Det hela kommer att gå av stapeln i slutet av november/början av december och det blir väl ca 15-20 personer totalt. Jag skulle vilja göra något på eftermiddagen helst. Vi har ett stort hus och en stor trädgård ute på landet så utomhusaktiviteter är inte uteslutna såvida vädret tillåter det. Alla tips är välkomna!!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Adventsfika?

    Det blir väl runt advent? Kan du inte ha ett rejält adventsfika, lite vinter/julinspirerat? Med lussebullar, glögg och pepparkakor?

    Har du tidigare i november kanske du kunde ha en halloweenfest?
  4. 2
    Adventsfika? Det blir väl runt advent? Kan du inte ha ett rejält adventsfika, lite vinter/julinspirerat? Med lussebullar, glögg och pepparkakor?

    Har du tidigare i november kanske du kunde ha en halloweenfest?
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Ja Adventsfika

    var ju en super bra idé!

    Glögg och kakor, pepparkakor med ost, julgodis och lussebullar.
    Godispåsar till barnen med celemtin och lite annat gott i.
  6. 3
    Ja Adventsfika var ju en super bra idé!

    Glögg och kakor, pepparkakor med ost, julgodis och lussebullar.
    Godispåsar till barnen med celemtin och lite annat gott i.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Adventsfika!

    Låter bra tycker jag, och om det finns snö så kan ni ju alltid rulla snögubbar eller så tillsammans!? :-)
  8. 4
    Adventsfika! Låter bra tycker jag, och om det finns snö så kan ni ju alltid rulla snögubbar eller så tillsammans!? :-)
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    kanske pyssla lite med?

    Jättemysigt med adventsfika, och kanske man kan baka lite av pepparkakorna och kanske julpyssla? Göra marsipangrisar eller nåt och julgranspryttlar? Om ni nu vill ha nån aktivitet.

    Blir lite nyfis vad för jobb du lämnar och vad du skall hitta på istället?

    Kramar
    R/E
  10. 5
    kanske pyssla lite med? Jättemysigt med adventsfika, och kanske man kan baka lite av pepparkakorna och kanske julpyssla? Göra marsipangrisar eller nåt och julgranspryttlar? Om ni nu vill ha nån aktivitet.

    Blir lite nyfis vad för jobb du lämnar och vad du skall hitta på istället?

    Kramar
    R/E

Liknande trådar

  1. Ok, frågar här också då!
    By pösmunken in forum Träning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 13:06
  2. Frågar här också.
    By Martina med B+V+G in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 19:27
  3. Frågar er också
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 19:26
  4. Frågar här också
    By Imre v 12 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 14:07
  5. Frågar här också...
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar