E Oscar oxå sjuk???
_0508 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    E Oscar oxå sjuk???

    Vid 10 i förmiddags åt Oscar från mig.. sen kom min syster och lånade med sig honom hem till sig i ett par timmar för att jag skulle få vila upp mig lite pga förkylningen..
    kl. 13 kommer de tillbaka... Oscar är halvvaken.. och jag får höra att han knappt sovit något alls under de 3 timmarna hon haft honom.
    Vid halv ett hade han fått ca 60 ml mjölkersättning pga att han var fly förbannad...
    Men då han kom hem till mig och jag försökte mata honom så var han så trött så att han somnade direkt vid bröstet... Han sov alltså från ungefär kvart över ett... tills ungefär kvart i fyra... då jag tar upp honom från vagnen har han kräkts över hela overallen... och då inte vanliga vita mjölkkräket.. utan gult illaluktande.. nu börjar oron komma..
    jag hade pumpat ur ca 75 ml .. och började ge honom det.. för jag trodde att han var hungrig... han äter lite.. men håller på att somna hela tiden... vi tar en liten paus.. han kräks upp det han ätit.. gnäller hela tiden.. men det e sån där förtvivlat gnäll... inte ilsket gnäll.. det är fortfarande 15-20 ml kvar i flaskan.. och han har kräkts ytterligare 2 ggr efter det.. och sovit tills för en kvart sedan ungefär..
    jag tycker att han kändes varm.. så jag klädde av honom till bara blöjan.. och höll honom i bara en filt.. då började han svettas... men kändes fortfarande lite varm.. Min mor har åkt iväg för att köpa en febertemp nu.. hade ju ingen så klart..
    Nu e han vaken iaf.. men han visar absolut inget tecken på nån hunger...
    nu e jag riktigt orolig.. han har ju inte ätit ordentligt sedan 10 idag??????
    och jag har försökt och försökt... men kan ju inte tvinga i honom heller =/

    Vad ska jag göra???
  2. 1
    E Oscar oxå sjuk??? Vid 10 i förmiddags åt Oscar från mig.. sen kom min syster och lånade med sig honom hem till sig i ett par timmar för att jag skulle få vila upp mig lite pga förkylningen..
    kl. 13 kommer de tillbaka... Oscar är halvvaken.. och jag får höra att han knappt sovit något alls under de 3 timmarna hon haft honom.
    Vid halv ett hade han fått ca 60 ml mjölkersättning pga att han var fly förbannad...
    Men då han kom hem till mig och jag försökte mata honom så var han så trött så att han somnade direkt vid bröstet... Han sov alltså från ungefär kvart över ett... tills ungefär kvart i fyra... då jag tar upp honom från vagnen har han kräkts över hela overallen... och då inte vanliga vita mjölkkräket.. utan gult illaluktande.. nu börjar oron komma..
    jag hade pumpat ur ca 75 ml .. och började ge honom det.. för jag trodde att han var hungrig... han äter lite.. men håller på att somna hela tiden... vi tar en liten paus.. han kräks upp det han ätit.. gnäller hela tiden.. men det e sån där förtvivlat gnäll... inte ilsket gnäll.. det är fortfarande 15-20 ml kvar i flaskan.. och han har kräkts ytterligare 2 ggr efter det.. och sovit tills för en kvart sedan ungefär..
    jag tycker att han kändes varm.. så jag klädde av honom till bara blöjan.. och höll honom i bara en filt.. då började han svettas... men kändes fortfarande lite varm.. Min mor har åkt iväg för att köpa en febertemp nu.. hade ju ingen så klart..
    Nu e han vaken iaf.. men han visar absolut inget tecken på nån hunger...
    nu e jag riktigt orolig.. han har ju inte ätit ordentligt sedan 10 idag??????
    och jag har försökt och försökt... men kan ju inte tvinga i honom heller =/

    Vad ska jag göra???
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    ingen feber..

    tempen stannde på 37... men han e fortfarande otroligt slö.. =/
  4. 2
    ingen feber.. tempen stannde på 37... men han e fortfarande otroligt slö.. =/
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3

    ring

    till rådgivningen. På studs!

    De kan antingen råda dig till att åka in eller lugna dig.

    Du skall inte gå där hemma och oroa dig i onödan. Sedan måste jag väl också säga att så här små barn torkar ut snabbt.

    Hoppas det går bra Lycka till!
  6. 3
    ring till rådgivningen. På studs!

    De kan antingen råda dig till att åka in eller lugna dig.

    Du skall inte gå där hemma och oroa dig i onödan. Sedan måste jag väl också säga att så här små barn torkar ut snabbt.

    Hoppas det går bra Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    ringer nu...

    jäkla telefonköer!! *sucka*
  8. 4
    ringer nu... jäkla telefonköer!! *sucka*
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    vi åker in....

    de trodde att det kanske kunde vara ngt med tarmarna.. men var inte säker... så hon rekommenderade att vi skulle åka in och kolla honom...
  10. 5
    vi åker in.... de trodde att det kanske kunde vara ngt med tarmarna.. men var inte säker... så hon rekommenderade att vi skulle åka in och kolla honom...
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6

    Skönt att ni åkte!

    Rapportera när du kommer hem!
    Kram
  12. 6
    Skönt att ni åkte! Rapportera när du kommer hem!
    Kram
  13. Medlem sedan
    Sep 1999
    #7

    Förresten

    så tror jag du behöver uppdatera din presentation ;)
    (ska jag säga, som gjorde det bara för en vecka sedan typ...)
    Kram
  14. 7
    Förresten så tror jag du behöver uppdatera din presentation ;)
    (ska jag säga, som gjorde det bara för en vecka sedan typ...)
    Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2005
    #8

    Hur har det gått??

    Hur mår Oscar? Hoppas att det gick bra på sjukan. Rapportera när du kan. tänker på er
    Kram!
  16. 8
    Hur har det gått?? Hur mår Oscar? Hoppas att det gick bra på sjukan. Rapportera när du kan. tänker på er
    Kram!
  17. Ia med lilla Linn
    #9

    Jag vill oxå veta...

    ... hoppas det går bra!!!

    Kram
    Ia
  18. 9
    Jag vill oxå veta... ... hoppas det går bra!!!

    Kram
    Ia
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10

    va bra

    att de kollar honom ordentligt.

    Hoppas allt går bra.

    Kram
  20. 10
    va bra att de kollar honom ordentligt.

    Hoppas allt går bra.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Skönt att

    ni åkte in för att få hjälp. Hoppas att allt är bra och ni kan få komma hem till lugn och ro.
    Styrkekramar från mig
  22. 11
    Skönt att ni åkte in för att få hjälp. Hoppas att allt är bra och ni kan få komma hem till lugn och ro.
    Styrkekramar från mig
  23. Medlem sedan
    Oct 1998
    #12

    Förstår att ni åkte.....

    ...in till läkare med honom (för säkerhetsskull). Hoppas allt går bra och att det inte var något med Oscar men alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.

    Kramar!
  24. 12
    Förstår att ni åkte..... ...in till läkare med honom (för säkerhetsskull). Hoppas allt går bra och att det inte var något med Oscar men alltid bättre att ta det säkra före det osäkra.

    Kramar!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13

    Hoppas

    allt är bra med honom. Kram
  26. 13
    Hoppas allt är bra med honom. Kram
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    Hoppas allt är bra med er

    Låter inget vidare att ha en sjuk son när du själv också är krasslig!

    Hoppas att det gick bra på sjukan igår och att ni fick åka hem igen med lugnande besked.
    Kram och krya på er!!!
  28. 14
    Hoppas allt är bra med er Låter inget vidare att ha en sjuk son när du själv också är krasslig!

    Hoppas att det gick bra på sjukan igår och att ni fick åka hem igen med lugnande besked.
    Kram och krya på er!!!
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15

    Hoppas han mår bättre nu!

    Oroligt med sjuka barn! :-(
  30. 15
    Hoppas han mår bättre nu! Oroligt med sjuka barn! :-(
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Stackars er!

    Hoppas att både du och Oscar snart mår bättre.

    Håller tummarna att det inte var något allvarligt. Skönt att du åkte in. Inget kul när de små blir så sjuka. Snäll syster du har.

    Krya-på-sig-kram
  32. 16
    Stackars er! Hoppas att både du och Oscar snart mår bättre.

    Håller tummarna att det inte var något allvarligt. Skönt att du åkte in. Inget kul när de små blir så sjuka. Snäll syster du har.

    Krya-på-sig-kram

Liknande trådar

  1. Sjuk sjuk sjuk men vänder snart....
    By Pyretopolarn in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:48
  2. Oscar sjuk *nojig mamma*
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-28, 09:18
  3. Oscar sjuk...
    By ninni79 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 09:50
  4. Oscar 3 år
    By smulan-75 in forum _0406 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 12:39
  5. Oscar bvc
    By Ewa_Olivia03_Oscar05 in forum _0505 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 12:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar