Hjälp vad gör man?
_0401 Januaribarn
  1. Sandra m. Liam och Melvin
    #1

    Hjälp vad gör man?

    Liam började på dagis i augusti och va till en början en lite blyg och snäll kille. Men nu är han helt annorlunda, han hoppar på barnen, brottar ner dom och bits tror jag också han gör. Alltid samma barn, dom som är lite mindre än honom. Jag frågade idag vad personalen gjorde åt det. Dom tar bara bort honom gång på gång och säger nej! Han har aldrig gjort så här när vi umgås med andra barn, så jag kan inte gör så mycket. Men kan personalen göra något annat? Det blir bara värre och värre känns det som. Varenda dag säger dom att han måste passas hela tiden.
    Jag undrar lite vad det kan bero på, att han vill ha uppmärksamhet, vill ha kontakt kanske? Han pratar just inget alls, så det kanske kan vara därför? Han ska till läkare och formodligen börja utredas för att han knappt säger något nästa vecka. Finns det fortfarande fler barn som inte börjat prata här?
  2. 1
    Hjälp vad gör man? Liam började på dagis i augusti och va till en början en lite blyg och snäll kille. Men nu är han helt annorlunda, han hoppar på barnen, brottar ner dom och bits tror jag också han gör. Alltid samma barn, dom som är lite mindre än honom. Jag frågade idag vad personalen gjorde åt det. Dom tar bara bort honom gång på gång och säger nej! Han har aldrig gjort så här när vi umgås med andra barn, så jag kan inte gör så mycket. Men kan personalen göra något annat? Det blir bara värre och värre känns det som. Varenda dag säger dom att han måste passas hela tiden.
    Jag undrar lite vad det kan bero på, att han vill ha uppmärksamhet, vill ha kontakt kanske? Han pratar just inget alls, så det kanske kan vara därför? Han ska till läkare och formodligen börja utredas för att han knappt säger något nästa vecka. Finns det fortfarande fler barn som inte börjat prata här?
  3. Ylwa m Saga & Elina
    #2

    Ett tips...

    Jag förstår att du tycker det är jobbigt och man känner sig ofta helt maktlös. Om ett barn biter på dagis, är det nästan alltid ett sätt för barnen att försöka komunicera. det är inte alls ett uttryck för ilska i alla fall.
    En kompis till mig hade ett \"bit-barn\", och hon fick rådet att vara med på dagis en hel dag. Hon skulle då vara med sin dotter dotter hela tiden och prata mycket med de andra barnen och vara med i leken. På detta sett skulle hon liksom visa dottern hur man kommunicerar med de andra barnen. Allt ska ju vara på en väldigt \"barn-nära\" nivå... Jag vet inte om jag riktigt kan förklara, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Det är viktigt också att det inte plir några \"pekpinnar\", utan bara att man visar barnet på andra alternativ för att kunna prata med kompisarna.
    Du ska inte vara orolig i alla fall. Det kommer snart att gå över, även om det är en jobbig period. :-)
    Lycka till!
    Ylwa
  4. 2
    Ett tips... Jag förstår att du tycker det är jobbigt och man känner sig ofta helt maktlös. Om ett barn biter på dagis, är det nästan alltid ett sätt för barnen att försöka komunicera. det är inte alls ett uttryck för ilska i alla fall.
    En kompis till mig hade ett \"bit-barn\", och hon fick rådet att vara med på dagis en hel dag. Hon skulle då vara med sin dotter dotter hela tiden och prata mycket med de andra barnen och vara med i leken. På detta sett skulle hon liksom visa dottern hur man kommunicerar med de andra barnen. Allt ska ju vara på en väldigt \"barn-nära\" nivå... Jag vet inte om jag riktigt kan förklara, men jag hoppas att du förstår vad jag menar. Det är viktigt också att det inte plir några \"pekpinnar\", utan bara att man visar barnet på andra alternativ för att kunna prata med kompisarna.
    Du ska inte vara orolig i alla fall. Det kommer snart att gå över, även om det är en jobbig period. :-)
    Lycka till!
    Ylwa

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Obetalda fakturor hjälp hjälp
    By anonym just nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 16:07
  3. Hjälp hjälp och lite mera hjälp
    By Meggie in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 17:31
  4. Hjälp bullarna jäser inte... HJÄLP!
    By Karolina in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:02
  5. Hjälp ursäkta men måste ha snabb hjälp
    By Lisa in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar