Hur gör man ang. blöjor
_02 Vårbarn
  1. Sandra m. Liam och Melvin
    #1

    Hur gör man ang. blöjor

    Melvin har varit dagtorr nu rätt länge, men han bajsar bara i blöjan. Jag har försökt det mesta, vilket resulterar i att han håller sig och blir förstoppad. Vad gör man?
    Han har även fortfarande blöja på natten. Dom första veckorna när han slutade med blöja va den torr ungefär varannan morgon. Men nu är den alltid proppfull. Har man väntat för länge? Kanske man skulle ha tagit allt på samma gång från början. Jag försöker trösta mig med att barn oftast inte har blöja när dom börjar skolan, men man börja tvivla...
  2. 1
    Hur gör man ang. blöjor Melvin har varit dagtorr nu rätt länge, men han bajsar bara i blöjan. Jag har försökt det mesta, vilket resulterar i att han håller sig och blir förstoppad. Vad gör man?
    Han har även fortfarande blöja på natten. Dom första veckorna när han slutade med blöja va den torr ungefär varannan morgon. Men nu är den alltid proppfull. Har man väntat för länge? Kanske man skulle ha tagit allt på samma gång från början. Jag försöker trösta mig med att barn oftast inte har blöja när dom börjar skolan, men man börja tvivla...
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Ang förstoppning

    Oj vad jag känner igen det där. Det var för någon månad seden det löste sig här hemma. Men OJ vad vi har krånglat med detta!! Nu vet jag inte hur pass förstoppad din son blir men Maya fick vi ge olika saker för att hjälpa till. Det som fick total vändning ang att bajsa i blöja var när hon fick en tablett man stoppar in i rumpan som gör att bajset kommer ut. Iaf fick hon då sitta på pottan en liten stund - trots protester! Och helt plötsligt blev hon världens stoltaste när hon bajsat på pottan. Efter det har det fungerat perfekt! Inga mer \"mediciner\".

    Det jag ville säga är att om det är så att du måste ge honom någon form av lavemang så prova att sätta honom på pottan.

    Mayas blöja var alltid blöt på morgonen innan vi slutade med den. Jag bestämde tillsammans med henne att det var dags att sluta med blöja på natten och se, det fungerade! Tror att hon kissade i blöjan bara för att det var bekvämt och smidigt. Vad händer om du tar bort blöjan en natt?

    Lycka till, och han kommer att sluta med blöja. Men jag VET att det kan kännas helt hopplöst!
  4. 2
    Ang förstoppning Oj vad jag känner igen det där. Det var för någon månad seden det löste sig här hemma. Men OJ vad vi har krånglat med detta!! Nu vet jag inte hur pass förstoppad din son blir men Maya fick vi ge olika saker för att hjälpa till. Det som fick total vändning ang att bajsa i blöja var när hon fick en tablett man stoppar in i rumpan som gör att bajset kommer ut. Iaf fick hon då sitta på pottan en liten stund - trots protester! Och helt plötsligt blev hon världens stoltaste när hon bajsat på pottan. Efter det har det fungerat perfekt! Inga mer \"mediciner\".

    Det jag ville säga är att om det är så att du måste ge honom någon form av lavemang så prova att sätta honom på pottan.

    Mayas blöja var alltid blöt på morgonen innan vi slutade med den. Jag bestämde tillsammans med henne att det var dags att sluta med blöja på natten och se, det fungerade! Tror att hon kissade i blöjan bara för att det var bekvämt och smidigt. Vad händer om du tar bort blöjan en natt?

    Lycka till, och han kommer att sluta med blöja. Men jag VET att det kan kännas helt hopplöst!
  5. Anonym
    #3

    några tankar

    ang bajsandet i blöjan så låt honom hållas, han slutar när han är redo helt enkelt.
    Samma sak med nattblöjan, det är jättevanligt att de har det tills de är fem (framförallt pojkar av någon anlednig) bryr han sig inte själv så låt honom ha den.
    Min dotter kände sig vansinnigt kränkt av blöjan så hon totalvägrade vilket gör att vi måste plocka upp henne minst en gång per natt.... Hade hellre sett att hon hade blöja faktiskt.

  6. 3
    några tankar ang bajsandet i blöjan så låt honom hållas, han slutar när han är redo helt enkelt.
    Samma sak med nattblöjan, det är jättevanligt att de har det tills de är fem (framförallt pojkar av någon anlednig) bryr han sig inte själv så låt honom ha den.
    Min dotter kände sig vansinnigt kränkt av blöjan så hon totalvägrade vilket gör att vi måste plocka upp henne minst en gång per natt.... Hade hellre sett att hon hade blöja faktiskt.

  7. Cachi
    #4

    Muta! ;-)

    Det gjorde vi när vi tyckte det var dags för Maya att börja bajsa i pottan/toan. Hon kissade både i potta o toa men när hon skulle bajsa så var det stopp! Det gjorde hon endast i blöjan.
    Köpte boken \"Nalle Puh´s kalas\" o satte den högt upp på en hylla i badrummet. Hon älskade Nalle Puh o kalas var det roligaste hon visste. Sa till henne att hon får boken när hon bajsar i pottan eller toan. Jag låtsades titta i den ibland o sa -oooohhhh, vilken spännande bok! Den får du om,,,osv.
    Tog ca 1-2 månader o hon bajsade i toan o det blev jubel o skratt o lycka över att äääntligen få läsa boken!
    :-)
  8. 4
    Muta! ;-) Det gjorde vi när vi tyckte det var dags för Maya att börja bajsa i pottan/toan. Hon kissade både i potta o toa men när hon skulle bajsa så var det stopp! Det gjorde hon endast i blöjan.
    Köpte boken \"Nalle Puh´s kalas\" o satte den högt upp på en hylla i badrummet. Hon älskade Nalle Puh o kalas var det roligaste hon visste. Sa till henne att hon får boken när hon bajsar i pottan eller toan. Jag låtsades titta i den ibland o sa -oooohhhh, vilken spännande bok! Den får du om,,,osv.
    Tog ca 1-2 månader o hon bajsade i toan o det blev jubel o skratt o lycka över att äääntligen få läsa boken!
    :-)

Liknande trådar

  1. blöjor
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 11:05
  2. Blöjor och
    By Jojjo v 38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 06:39
  3. blöjor??
    By Felix 24/4 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:15
  4. blöjor på bb
    By allora in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 21:41
  5. Blöjor
    By ejjvi in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar