Vilka är fortfarande hemma
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Vilka är fortfarande hemma

    Med sina små?
    När har du tänkt börja jobba?

  2. 1
    Vilka är fortfarande hemma Med sina små?
    När har du tänkt börja jobba?

  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Svarar själv

    Jag är hemma och kommer vara länge till då vi får tillökning i feb/mars.
  4. 2
    Svarar själv Jag är hemma och kommer vara länge till då vi får tillökning i feb/mars.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3

    Jag...

    är fortfarande hemma och planerar att vara det till 060701. Läser dock 5 poäng denna termin och skall läsa 5-10 poäng i vår om jag kommer in.
  6. 3
    Jag... är fortfarande hemma och planerar att vara det till 060701. Läser dock 5 poäng denna termin och skall läsa 5-10 poäng i vår om jag kommer in.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    2½ dag/vecka..

    Hej Buffa!
    Vad spännande med dagis plats. Oliver ska oxå börja på dagis i januari och jag tror han kommer gilla det. Flera av hans \"kompisar\" ska börja på samma ställe så då känner de varandra redan.
    Jag och min sambo delar just nu på f-ledigheten. Jag är hemma 2½ dag /vecka och jobbar 50%. Vad kul med en liten till i hemmet. Det blir nog skönt för dig med Lucas på dagis då. Har en kompis som just fått barn och har en 16 mån hemma. Hon verkar tycka det är jättejobbigt. Så du ä rklok som låter Lucas börja innan bebben kommer.
    Kram Kajsa
  8. 4
    2½ dag/vecka.. Hej Buffa!
    Vad spännande med dagis plats. Oliver ska oxå börja på dagis i januari och jag tror han kommer gilla det. Flera av hans \"kompisar\" ska börja på samma ställe så då känner de varandra redan.
    Jag och min sambo delar just nu på f-ledigheten. Jag är hemma 2½ dag /vecka och jobbar 50%. Vad kul med en liten till i hemmet. Det blir nog skönt för dig med Lucas på dagis då. Har en kompis som just fått barn och har en 16 mån hemma. Hon verkar tycka det är jättejobbigt. Så du ä rklok som låter Lucas börja innan bebben kommer.
    Kram Kajsa
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Nina svarar

    är hemma och börjar jobba i januari. Liv börjar förskolan i slutet på jan. Pappa ska ta inv...
  10. 5
    Nina svarar är hemma och börjar jobba i januari. Liv börjar förskolan i slutet på jan. Pappa ska ta inv...
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6

    Förhoppningsvis

    blir jag hemma ett tag till, om allt går som det ska vill säga.

    Kram Jennie
  12. 6
    Förhoppningsvis blir jag hemma ett tag till, om allt går som det ska vill säga.

    Kram Jennie
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7

    Inte jag, började jobba 12 sept...

    men sen dess har jag haft 2 hela veckor VAB =resultat av dagisstarten.
    Men jag kommer ju bara jobba i ca 1½ månad till, sen är det ju snart dax för nästa. :)
  14. 7
    Inte jag, började jobba 12 sept... men sen dess har jag haft 2 hela veckor VAB =resultat av dagisstarten.
    Men jag kommer ju bara jobba i ca 1½ månad till, sen är det ju snart dax för nästa. :)
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    jag är hemma!

    ska börja jobba i januari om luddis får plats på dagis då... kan ju vara lite svårt vid den tiden... om han inte får plats då så blir jag hemma till augusti!
  16. 8
    jag är hemma! ska börja jobba i januari om luddis får plats på dagis då... kan ju vara lite svårt vid den tiden... om han inte får plats då så blir jag hemma till augusti!
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Är hemma..

    fortfarande..mina dagar räcker till januari och ska då skola in henne på dagis..själv blir jag arbetslös då..snyft..
  18. 9
    Är hemma.. fortfarande..mina dagar räcker till januari och ska då skola in henne på dagis..själv blir jag arbetslös då..snyft..
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10

    Jag är fortfarande hemma!

    Har jobbat 2 veckor, men är hemma igen och ska så vara till skolan börjar nästa termin.

    Kramisar
  20. 10
    Jag är fortfarande hemma! Har jobbat 2 veckor, men är hemma igen och ska så vara till skolan börjar nästa termin.

    Kramisar
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Arbetslös

    Jag har börjat söka jobb i mitten av september. Det går inge bra och är lite deprimerande. Jag sitter här med mina studieskulder och får inget jobb, suuuck!

    Jag kanske blir hemma hur länge som helst? :-( *paniiiik*

    Men min man är föräldraledig till årsskiftet i alla fall. Sen vet vi inte om vi får nån dagisplats till Tindra då eller inte, det återstår att se.

    Det känns rätt jobbigt att det är så osäkert allting, vi vet ju inte ens om vi behöver plats till henne då eller ej, beroende på om jag får något jobb.
  22. 11
    Arbetslös Jag har börjat söka jobb i mitten av september. Det går inge bra och är lite deprimerande. Jag sitter här med mina studieskulder och får inget jobb, suuuck!

    Jag kanske blir hemma hur länge som helst? :-( *paniiiik*

    Men min man är föräldraledig till årsskiftet i alla fall. Sen vet vi inte om vi får nån dagisplats till Tindra då eller inte, det återstår att se.

    Det känns rätt jobbigt att det är så osäkert allting, vi vet ju inte ens om vi behöver plats till henne då eller ej, beroende på om jag får något jobb.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Delvis, började jobba 24 timmarsvecka 1 sep

    och är hemma med barnen varje tisdag och onsdag. Maken är hemma resten. I januari börjar de hos dagmamman, men jag behåller min korta vecka tills 1 september så de inte behöver gå så mycket i början.
  24. 12
    Delvis, började jobba 24 timmarsvecka 1 sep och är hemma med barnen varje tisdag och onsdag. Maken är hemma resten. I januari börjar de hos dagmamman, men jag behåller min korta vecka tills 1 september så de inte behöver gå så mycket i början.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13

    Vad har du läst då?

    Måste vara jättetrist att inte få använda sina kunskaper!
  26. 13
    Vad har du läst då? Måste vara jättetrist att inte få använda sina kunskaper!
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Kulturvetarlinjen ...

    så jag får kanske skylla mig själv. ;-) Litteratur och tillämpning mot förlag. Det är så himla svårt med jobb! Trist. Och när jag söker allt möjligt annat så är de inte alls intresserad av mig om jag är överkvalificerad. Och sånt som är närliggande finns det alltid någon som kan bättre än jag. Jag har tagit alla studiemedel nu så jag kan ju inte plugga mera heller. Det är bara tvärstopp just nu. Jag vill ju jobba!
  28. 14
    Kulturvetarlinjen ... så jag får kanske skylla mig själv. ;-) Litteratur och tillämpning mot förlag. Det är så himla svårt med jobb! Trist. Och när jag söker allt möjligt annat så är de inte alls intresserad av mig om jag är överkvalificerad. Och sånt som är närliggande finns det alltid någon som kan bättre än jag. Jag har tagit alla studiemedel nu så jag kan ju inte plugga mera heller. Det är bara tvärstopp just nu. Jag vill ju jobba!
  29. jeannie75
    #15

    Vi jobbar som familjehem..

    men Aleks ska få börja på dagis 15 timmar i veckan när han blir 2 ½år Hur många här inne börjar längta efter fler? Jag tänker på mage o bebis hela dagarna. Kram!
  30. 15
    Vi jobbar som familjehem.. men Aleks ska få börja på dagis 15 timmar i veckan när han blir 2 ½år Hur många här inne börjar längta efter fler? Jag tänker på mage o bebis hela dagarna. Kram!
  31. Medlem sedan
    Oct 2000
    #16

    jag längtar!

    samtidigt vill jag inte ha tätare än 3 år emellan så det blir till att vänta ett tag till med verkstan
  32. 16
    jag längtar! samtidigt vill jag inte ha tätare än 3 år emellan så det blir till att vänta ett tag till med verkstan
  33. Medlem sedan
    Sep 2001
    #17

    Jobbar 75%

    gör jag. Urkul att komma igång i huvudet igen, men hjälp vad jag har glömt mycket. Känns lite småstressigt att jobba deltid för det känns inte som ja ghonner med vad jag ska, men jag vänjer mig snart.
  34. 17
    Jobbar 75% gör jag. Urkul att komma igång i huvudet igen, men hjälp vad jag har glömt mycket. Känns lite småstressigt att jobba deltid för det känns inte som ja ghonner med vad jag ska, men jag vänjer mig snart.
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Ja..

    det är väl inte så lätt med jobb efter humanistiska studier. Jag började med det jag också med bl a kulturantropologi, sedan fick jag barn och äventyrslustan försvann och jag blev sjuksköterska. Trist historia, men jag tycker mycket om mitt job iaf.
  36. 18
    Ja.. det är väl inte så lätt med jobb efter humanistiska studier. Jag började med det jag också med bl a kulturantropologi, sedan fick jag barn och äventyrslustan försvann och jag blev sjuksköterska. Trist historia, men jag tycker mycket om mitt job iaf.

Liknande trådar

  1. Vilka är här fortfarande?
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 11:20
  2. Vilka kikar fortfarande in här?
    By Mira m troll 02 o 06 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 19:45
  3. Vilka tittar fortfarande in hä
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 11:03
  4. Vilka är fortfarande....
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 10:16
  5. Vilka jobbar fortfarande?
    By Alina in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 16:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar