Jag har krockat!!!
_01/02 Vinterbarn
  1. Annah med Emily 011217
    #1

    Jag har krockat!!!

    Fick sladd med bilen på väg t dagis i morse och var meter ifrån att fronta med en lastbil. som tur va sladdade bilen till och jag körde in i ett broräcke. Bilen, en ny V50 som gått 200 mil är skrot , men huvudsaken är att vi klarade oss utan några skador. Emilys första fråga var om det var hennes fel. Vad fick hon det ifrån. Jag fick ta den långa förklaringen för min prinsessa om att det blir halt på hösten och att det kan vara svårt att köra bilen på is osv osv. Bilens skador är uppmätta i dagsläget t runt 50000 kr. Hoppas att den blir inlöst så att jag får en helt ny bil. Försäkringsbolaget var snabba med att ge mig pengar till en ny bilbarnstol. Även om den är felfri, ska den bytas vid en smäll.
    En skakad annah kan jag lova. Vågar inte ens tänka vad som hänt om jag frontade. Tror att lastbilschaffören var mer skakad än mig. Han försökte få mig förstå vad som höll på att hända.
    Kram
  2. 1
    Jag har krockat!!! Fick sladd med bilen på väg t dagis i morse och var meter ifrån att fronta med en lastbil. som tur va sladdade bilen till och jag körde in i ett broräcke. Bilen, en ny V50 som gått 200 mil är skrot , men huvudsaken är att vi klarade oss utan några skador. Emilys första fråga var om det var hennes fel. Vad fick hon det ifrån. Jag fick ta den långa förklaringen för min prinsessa om att det blir halt på hösten och att det kan vara svårt att köra bilen på is osv osv. Bilens skador är uppmätta i dagsläget t runt 50000 kr. Hoppas att den blir inlöst så att jag får en helt ny bil. Försäkringsbolaget var snabba med att ge mig pengar till en ny bilbarnstol. Även om den är felfri, ska den bytas vid en smäll.
    En skakad annah kan jag lova. Vågar inte ens tänka vad som hänt om jag frontade. Tror att lastbilschaffören var mer skakad än mig. Han försökte få mig förstå vad som höll på att hända.
    Kram
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2

    Uuuuuu...

    vad läskigt!!!! Fy, hatar halka!!!!! Men vad skönt att ni klarade er i alla fall. Att blien sen blir skrot är ju inte något att bry sig om egentligen bara ni klarade er.
    KRAM
  4. 2
    Uuuuuu... vad läskigt!!!! Fy, hatar halka!!!!! Men vad skönt att ni klarade er i alla fall. Att blien sen blir skrot är ju inte något att bry sig om egentligen bara ni klarade er.
    KRAM
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    hu!

    Det var min mardröm igårkväll när jag åkte hem från jobbet....... Minusgrader, sommardäck, en bil som ska bytas in om några veckor, barnen ensamma hemma med en barnvakt som inte klarar ut någon lägre stund om Elsie vaknar *phu* Mannen på väg till Stockholm.....

    Skönt att det gick bra för er i alla fall!

  6. 3
    hu! Det var min mardröm igårkväll när jag åkte hem från jobbet....... Minusgrader, sommardäck, en bil som ska bytas in om några veckor, barnen ensamma hemma med en barnvakt som inte klarar ut någon lägre stund om Elsie vaknar *phu* Mannen på väg till Stockholm.....

    Skönt att det gick bra för er i alla fall!

  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Men fyyy!!

    usch vad läskigt - och åhh vad bra att det inte hände något allvarligare än totalkvaddad bil.

    Det där är ju stora skräcken, det händer ju så lätt! Då får man bara hoppas att man har turen på sin sida..

    kram
  8. 4
    Men fyyy!! usch vad läskigt - och åhh vad bra att det inte hände något allvarligare än totalkvaddad bil.

    Det där är ju stora skräcken, det händer ju så lätt! Då får man bara hoppas att man har turen på sin sida..

    kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    åh hjälp

    sååå läskigt :(
    vilken tur att ni klarade er iaf, bilar finns det folk som gör hela dagarna (även om det är pestigt med alla papper, verkstad, väntan på ny/lagad bil osv).
    massa kramar från oss
  10. 5
    åh hjälp sååå läskigt :(
    vilken tur att ni klarade er iaf, bilar finns det folk som gör hela dagarna (även om det är pestigt med alla papper, verkstad, väntan på ny/lagad bil osv).
    massa kramar från oss
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6

    Åh, hjälp!

    Vilken tur att det gick bra med r!
    Kramar till er!
  12. 6
    Åh, hjälp! Vilken tur att det gick bra med r!
    Kramar till er!
  13. Anonym
    #7

    gahhhhh

    Åh vad skönt att ni mår bra!
    Håller tummarna att ni får en ny bil!

    Kram
  14. 7
    gahhhhh Åh vad skönt att ni mår bra!
    Håller tummarna att ni får en ny bil!

    Kram
  15. Medlem sedan
    Dec 1998
    #8

    Men fy

    Usch, va jobbigt :-(
    Men vilken tur att ni klarade er utan skador.
    Det är lömskt nu på hösten, här är det ngåra mnusgrader och lite blööt, plus löv på vägarna, så det är inte kul.
    Trist speciellt med en så pass ny bil, hoppas ni kan lkösa det bra med försäkringsbolaget och att de inte krbbar med er.
  16. 8
    Men fy Usch, va jobbigt :-(
    Men vilken tur att ni klarade er utan skador.
    Det är lömskt nu på hösten, här är det ngåra mnusgrader och lite blööt, plus löv på vägarna, så det är inte kul.
    Trist speciellt med en så pass ny bil, hoppas ni kan lkösa det bra med försäkringsbolaget och att de inte krbbar med er.
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    ja, inte blev d inlösen som jag hoppats

    dom ska laga bilen. Kul, med tanke på att jag hämtade ut bilen för 2 mån sen, och den har gått 209 mil. men, huvudsaken är ju att vi inte skadade oss lr frontade med lastbilen. Vågar inte ens tänka tanken.
  18. 9
    ja, inte blev d inlösen som jag hoppats dom ska laga bilen. Kul, med tanke på att jag hämtade ut bilen för 2 mån sen, och den har gått 209 mil. men, huvudsaken är ju att vi inte skadade oss lr frontade med lastbilen. Vågar inte ens tänka tanken.

Liknande trådar

  1. jag har krockat....
    By Black Lady in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 13:12
  2. krockat...
    By Yrpannan in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 10:25
  3. Jag har krockat:(
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 15:59
  4. Jag har krockat
    By Åsa med tjejtriss in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 21:40
  5. Jag har krockat
    By Åsa med tjejtriss in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 23:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar