Gravid eller inte?
Mammasnack
  1. Frågvis&Orolig
    #1

    Gravid eller inte?

    För många månader sedan hade jag o min make oskyddat samlag. Efter en månad mådde jag lite konstigt, kände igen symptomen från tidigare graviditeter och köpte ett test. Det visade negativt. Kort därefter fick jag mens. Två veckor senare fick jag mens igen, men väldigt lite och bara två-tre dagar (och här ska tilläggas att jag egentligen inte tänkt på det alls fören idag).

    För idag när jag nattade barnen så tyckte jag mig känna sparkar? De där man känner lite längre innefrån magen och sprattlande. Kände igen rörelserna på en gång.

    Dessutom var jag på läkarkontroll förra veckan, och då hade jag helt plötsligt gått upp tre kilo (sedan i somras), men det allra märkligaste är att jag också i förra veckan satte in spiral. Borde inte barnmorskan ha märkt något om jag nu var gravid? Känner mig helt förvirrad, är jag knäpp?
  2. 1
    Gravid eller inte? För många månader sedan hade jag o min make oskyddat samlag. Efter en månad mådde jag lite konstigt, kände igen symptomen från tidigare graviditeter och köpte ett test. Det visade negativt. Kort därefter fick jag mens. Två veckor senare fick jag mens igen, men väldigt lite och bara två-tre dagar (och här ska tilläggas att jag egentligen inte tänkt på det alls fören idag).

    För idag när jag nattade barnen så tyckte jag mig känna sparkar? De där man känner lite längre innefrån magen och sprattlande. Kände igen rörelserna på en gång.

    Dessutom var jag på läkarkontroll förra veckan, och då hade jag helt plötsligt gått upp tre kilo (sedan i somras), men det allra märkligaste är att jag också i förra veckan satte in spiral. Borde inte barnmorskan ha märkt något om jag nu var gravid? Känner mig helt förvirrad, är jag knäpp?
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    Jo..

    ..visst borde bm har sett att du var gravid om du nu är det, stängs inte livmodertappen eller hur det nu är?

    Jag hade en konstig mens när jag skulle ha haft en riktig, så jag trodde inte att jag var gravid, men det var jag.

    Hmm, svårt men testa dig igen tycker jag.

    Men jag -tror- inte att du är gravid.

    lycka till!
  4. 2
    Jo.. ..visst borde bm har sett att du var gravid om du nu är det, stängs inte livmodertappen eller hur det nu är?

    Jag hade en konstig mens när jag skulle ha haft en riktig, så jag trodde inte att jag var gravid, men det var jag.

    Hmm, svårt men testa dig igen tycker jag.

    Men jag -tror- inte att du är gravid.

    lycka till!
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Det borde väl

    inte gå att sätta i en spiral om man är gravid? Livmodertappen är ju helt stängd då...

    Rörelserna du kände _kan_ vara gaser i magen, jag tyckte det kändes exakt likadant som de första små fosterrörelserna ibland när jag bevisligen inte var gravid.
  6. 3
    Det borde väl inte gå att sätta i en spiral om man är gravid? Livmodertappen är ju helt stängd då...

    Rörelserna du kände _kan_ vara gaser i magen, jag tyckte det kändes exakt likadant som de första små fosterrörelserna ibland när jag bevisligen inte var gravid.
  7. FemaleX
    #4

    För att vara säker...

    Gå och kolla dig! :)
  8. 4
    För att vara säker... Gå och kolla dig! :)

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  3. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  4. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
  5. Gravid eller inte?
    By Gingsan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 08:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar