Vid vilken ålder tror ni
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vid vilken ålder tror ni

    våra barn kan börja åka skridskor? Jag slank förbi en secondhandaffär som hade så fina små skridskor för 50 kr. Men det kanske är alldeles för tidigt vid tre år? Jag kan ju knappt åka fast jag är vuxen...

    Sambon älskar att åka långfärdsskridskor så det vore roligt att prova få se om de kunde ta små turer i vår nere på sjön.
  2. 1
    Vid vilken ålder tror ni våra barn kan börja åka skridskor? Jag slank förbi en secondhandaffär som hade så fina små skridskor för 50 kr. Men det kanske är alldeles för tidigt vid tre år? Jag kan ju knappt åka fast jag är vuxen...

    Sambon älskar att åka långfärdsskridskor så det vore roligt att prova få se om de kunde ta små turer i vår nere på sjön.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Vi har tänkt börja redan nu i vinter

    sambon är redan på skridskojakt.
    Vi förväntar oss dock inga underverk, men han älskar ishockey (ja, man kan undra varför...) så han vill nog gärna försöka... sen får vi se hur kul det var.
    Går det inte eller han totalvägrar så kommer vi inte pressa på honom så klart, då avvaktar vi en vinter till.
  4. 2
    Vi har tänkt börja redan nu i vinter sambon är redan på skridskojakt.
    Vi förväntar oss dock inga underverk, men han älskar ishockey (ja, man kan undra varför...) så han vill nog gärna försöka... sen får vi se hur kul det var.
    Går det inte eller han totalvägrar så kommer vi inte pressa på honom så klart, då avvaktar vi en vinter till.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    vi tänkte

    köpa ett par åt Oliver nu i vinter. Hans kompis som är lika gammal har redan åkt i över ett år och det har gått jättebra. Han började direkt när han gick stadigt.
  6. 3
    vi tänkte köpa ett par åt Oliver nu i vinter. Hans kompis som är lika gammal har redan åkt i över ett år och det har gått jättebra. Han började direkt när han gick stadigt.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Sonen meddelade för någon vecka...

    ... sedan att han \"skulle börja med skridskor\". Jag visste inte ens att han visste att det fanns. Men det gjorde han lät han meddela och visade sedan hur man åker runt hela lägenheten \"med skridskor\" (läs strumpor).

    Men vi diskuterade då att det nog borde gå i vinter, så vi kommer nog satsa på att teståka i Kungsan med hyrskridskor till att börja med. Så får vi se vad den lille skridskoåkaren säger...
  8. 4
    Sonen meddelade för någon vecka... ... sedan att han \"skulle börja med skridskor\". Jag visste inte ens att han visste att det fanns. Men det gjorde han lät han meddela och visade sedan hur man åker runt hela lägenheten \"med skridskor\" (läs strumpor).

    Men vi diskuterade då att det nog borde gå i vinter, så vi kommer nog satsa på att teståka i Kungsan med hyrskridskor till att börja med. Så får vi se vad den lille skridskoåkaren säger...
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Herman åkte redan förra vintern

    Så i vinter blir det åka av igen.
  10. 5
    Herman åkte redan förra vintern Så i vinter blir det åka av igen.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Lucas åkte förra vintern

    dock inte särskit många gånger men i vinter kommer det att bli mer! :o)
  12. 6
    Lucas åkte förra vintern dock inte särskit många gånger men i vinter kommer det att bli mer! :o)
  13. Medlem sedan
    Mar 2002
    #7

    Kul!!

    Då skall jag springa in och fynda ett par skridskor! Går det inte så går det inte, det är ju inte värre än så.
  14. 7
    Kul!! Då skall jag springa in och fynda ett par skridskor! Går det inte så går det inte, det är ju inte värre än så.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    Matilda åkte

    förra vintern. Inte för att hon kunde åka så bra men hon gick lite försiktigt på sina skridskor.
  16. 8
    Matilda åkte förra vintern. Inte för att hon kunde åka så bra men hon gick lite försiktigt på sina skridskor.
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Vi ska pröva skidor iallafall,

    eftersom Williams mormor bor så nära sälenfjällen så ska vi åka dit o pröva lite skidor i vinter. jag funderade på skridskor förra vintern men fick rådet att vänta. Kanske blir det skridskor denna vinter? Jofa har fina barnskridskor med spänne.
  18. 9
    Vi ska pröva skidor iallafall, eftersom Williams mormor bor så nära sälenfjällen så ska vi åka dit o pröva lite skidor i vinter. jag funderade på skridskor förra vintern men fick rådet att vänta. Kanske blir det skridskor denna vinter? Jofa har fina barnskridskor med spänne.
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10

    Linnéa också!

    Hon åkte bättre än brorsan!
  20. 10
    Linnéa också! Hon åkte bättre än brorsan!

Liknande trådar

  1. Vid vilken ålder...
    By mallimell+3 in forum Småbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 08:38
  2. Vid vilken ålder...??
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-09, 16:44
  3. Vilken vagn till vilken ålder?
    By krimm in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 22:15
  4. Vid vilken ålder...
    By Animisha in forum Adoption
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 17:42
  5. vilken ålder...
    By sarah in forum Vikt
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 22:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar