Går alla augustibarn?
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2003
    #1

    Går alla augustibarn?

    Hej på er! Jag har en tjej som är född 26 augusti men håller till i septembergruppen eftersom hon var beräknad den 9 september.
    Tänkte bara kika in här och höra mig för om alla augustibarn går? Min tjej visar nämligen inget intresse för det. Visst går hon om man håller henne i handen, men genast man släpper slänger hon sig ner på baken och fortsätter krypa :)
    Storebror började gå när han var 9 månader så att ett barn på 1 år och snart 2 månader inte går är lite ovant för mig :) Men orolig är jag inte, hon är jätteduktig på att klättra och gåendet kommer väl snart, men jag är ändå lite nyfiken på om det är väldigt ovanligt att inte gå i den här ålern.
    Tacksam för svar!
  2. 1
    Går alla augustibarn? Hej på er! Jag har en tjej som är född 26 augusti men håller till i septembergruppen eftersom hon var beräknad den 9 september.
    Tänkte bara kika in här och höra mig för om alla augustibarn går? Min tjej visar nämligen inget intresse för det. Visst går hon om man håller henne i handen, men genast man släpper slänger hon sig ner på baken och fortsätter krypa :)
    Storebror började gå när han var 9 månader så att ett barn på 1 år och snart 2 månader inte går är lite ovant för mig :) Men orolig är jag inte, hon är jätteduktig på att klättra och gåendet kommer väl snart, men jag är ändå lite nyfiken på om det är väldigt ovanligt att inte gå i den här ålern.
    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    jag träffade en tjej som föddes i juli

    och då (för två veckor sedan) så gick hon inte än.
    Tuva har gått från stappla till springa (utan att ha ett dugg mer balans *S*) på nån vecka...

    Theo var c:a 1 år och 2 månader innan han valde att gå före att krypa... ett par steg kunde man nog lura honom till tidigare men inte mer
  4. 2
    jag träffade en tjej som föddes i juli och då (för två veckor sedan) så gick hon inte än.
    Tuva har gått från stappla till springa (utan att ha ett dugg mer balans *S*) på nån vecka...

    Theo var c:a 1 år och 2 månader innan han valde att gå före att krypa... ett par steg kunde man nog lura honom till tidigare men inte mer
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3

    Neo går ju...

    Men Rebeca min dotter gick inte förrän hon var 14 månader, och min grannes dotter gick inte förrän hon var 16 månader och det är absolut inget fel på henne, men istället pratade hon väldigt bra. De utvecklar ju färdigheter som de själva är intresserade av.

    Kram Jennie
  6. 3
    Neo går ju... Men Rebeca min dotter gick inte förrän hon var 14 månader, och min grannes dotter gick inte förrän hon var 16 månader och det är absolut inget fel på henne, men istället pratade hon väldigt bra. De utvecklar ju färdigheter som de själva är intresserade av.

    Kram Jennie
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Victor tog sina första

    steg på egen hand på sin 13-månadersdag, mennågra dagar senare slutade han gå igen och VÄGRADE gå om man inte höll i honom.
    Först några dagar efter sin 14-månadersdag släppte det igen, och sedan dess har han knappt krupit alls.

    Jag vet många barn som inte gått förrän 14-16-månaders ålder, så det är nog inte så jätteovanligt.

    Jag har också stor variation på när mina barn började gå. Min äldsta dotter började gå dagarna innan sin 1-års dag, yngsta dottern började gå vid 9 månaders ålder och så Victor vid 13-14-månaders ålder. Kraftig variation på samma genuppsättningar *ler*!

    Kramisar
  8. 4
    Victor tog sina första steg på egen hand på sin 13-månadersdag, mennågra dagar senare slutade han gå igen och VÄGRADE gå om man inte höll i honom.
    Först några dagar efter sin 14-månadersdag släppte det igen, och sedan dess har han knappt krupit alls.

    Jag vet många barn som inte gått förrän 14-16-månaders ålder, så det är nog inte så jätteovanligt.

    Jag har också stor variation på när mina barn började gå. Min äldsta dotter började gå dagarna innan sin 1-års dag, yngsta dottern började gå vid 9 månaders ålder och så Victor vid 13-14-månaders ålder. Kraftig variation på samma genuppsättningar *ler*!

    Kramisar
  9. Camilla m Hennrik & Philip
    #5

    Nja..

    Philip kan ju gå, men blir rädd om henrik kommer rusandes, då sätter han sig ner och börjar att krypa istället.
  10. 5
    Nja.. Philip kan ju gå, men blir rädd om henrik kommer rusandes, då sätter han sig ner och börjar att krypa istället.
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    juni ska det vara (imt)

    ..
  12. 6
    juni ska det vara (imt) ..
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7

    ja nu

    men det kom inte ett steg innan 13 månaders dagen. Sen vinglar hon rätt mycket än. Kryper ibland. Men allt mellan 10-18 mån är väl normalt!
  14. 7
    ja nu men det kom inte ett steg innan 13 månaders dagen. Sen vinglar hon rätt mycket än. Kryper ibland. Men allt mellan 10-18 mån är väl normalt!
  15. Medlem sedan
    Nov 2003
    #8

    Tack alla för svar!

    Känns ju bra att höra att det finns andra som inte är så pigga på att gå också :)
  16. 8
    Tack alla för svar! Känns ju bra att höra att det finns andra som inte är så pigga på att gå också :)

Liknande trådar

  1. Augustibarn!!!!!
    By 76:an in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 15:53
  2. Augustibarn
    By Emmelii in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:19
  3. Grattis alla augustibarn
    By Maddisen in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 20:50
  4. augustibarn
    By schnuttan in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 15:50
  5. kul med alla augustibarn
    By sanni87 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 17:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar