Idag har jag hämtat ut alla mediciner...
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Idag har jag hämtat ut alla mediciner...

    sista dagen på högkostnadskortet, så jag lyckades snika åt mig recept lite i förtid av Carlanderska ;-) De tog till lite extra på Puregonet såg jag - senast fick jag 900 + 300 utskrivet och den här gången fick jag 900 + 900. Det är ju onekligen det som gör att det springer iväg om man måste köpa mer... Nu får det stå i kylen och vänta i någon/några månader...
  2. 1
    Idag har jag hämtat ut alla mediciner... sista dagen på högkostnadskortet, så jag lyckades snika åt mig recept lite i förtid av Carlanderska ;-) De tog till lite extra på Puregonet såg jag - senast fick jag 900 + 300 utskrivet och den här gången fick jag 900 + 900. Det är ju onekligen det som gör att det springer iväg om man måste köpa mer... Nu får det stå i kylen och vänta i någon/några månader...
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    va bra

    att dom skrev ut det nu så du kom undan lite billigare.

    Du/Ni är stark som redan tagit beslutet tycker jag. Hoppas du mår bättre nu och att det är snart \"nästa mens\".
    kramar
  4. 2
    va bra att dom skrev ut det nu så du kom undan lite billigare.

    Du/Ni är stark som redan tagit beslutet tycker jag. Hoppas du mår bättre nu och att det är snart \"nästa mens\".
    kramar
  5. Tinselflickan
    #3

    Bra!

    Skönt att du fått ut medicinen. Har ni bestämt när ni ska försöka igen eller tar ni det piano ett tag nu?

    Kram!!
  6. 3
    Bra! Skönt att du fått ut medicinen. Har ni bestämt när ni ska försöka igen eller tar ni det piano ett tag nu?

    Kram!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Smart!

    Det borde jag också göra för vårt högkostnadskort går ut i februari 2006 o jag vet ju inte om vi hinner med ett förstök innan dess. Ska genast leta på mina recept och bunkra!

    Kram på dig vännen!
  8. 4
    Smart! Det borde jag också göra för vårt högkostnadskort går ut i februari 2006 o jag vet ju inte om vi hinner med ett förstök innan dess. Ska genast leta på mina recept och bunkra!

    Kram på dig vännen!
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Vi börjar igen...

    så fort min mens kommer tillbaka... Jag är dock inställd på att just MENSEN kan haka upp sig lite, så jag gissar på att det kan bli nytt äggplock i januari eller så. Är förbaskat noga med att inte hoppas på att allt är klart innan jul, utan har bestämt mig för att låta den här julen bli \"min systersons första jul\" och inte \"julen då jag inte är gravid - heller...\".

    kram tillbaka - skönt att det gick bra med sprutan!
  10. 5
    Vi börjar igen... så fort min mens kommer tillbaka... Jag är dock inställd på att just MENSEN kan haka upp sig lite, så jag gissar på att det kan bli nytt äggplock i januari eller så. Är förbaskat noga med att inte hoppas på att allt är klart innan jul, utan har bestämt mig för att låta den här julen bli \"min systersons första jul\" och inte \"julen då jag inte är gravid - heller...\".

    kram tillbaka - skönt att det gick bra med sprutan!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Många bäckar små...

    det täcker ju upp kostnaden för mina besök hos privatgyn här i stan, så man får vara lite taktisk ;-)

    Kram tillbaka!
  12. 6
    Många bäckar små... det täcker ju upp kostnaden för mina besök hos privatgyn här i stan, så man får vara lite taktisk ;-)

    Kram tillbaka!
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Vad bra!

    De brukar vara så himla kinkiga med frikorten på de Apotek i Sthlm som jag går till, så de räknar ut exakt hur mycket medicin jag får hämta ut. Står det att jag får hämta ut ett recept 3 ggr så kollar de 2:a och 3:e gången att det verkligen är slut på medicinen om man följer den angivna doseringen. Paranoida eller vad!? ;-)

    Men som tur är har jag frikortet 9 mån fram, så det borde täcka ett nytt försök ifall det här skulle misslyckas!

    När är det dags?
  14. 7
    Vad bra! De brukar vara så himla kinkiga med frikorten på de Apotek i Sthlm som jag går till, så de räknar ut exakt hur mycket medicin jag får hämta ut. Står det att jag får hämta ut ett recept 3 ggr så kollar de 2:a och 3:e gången att det verkligen är slut på medicinen om man följer den angivna doseringen. Paranoida eller vad!? ;-)

    Men som tur är har jag frikortet 9 mån fram, så det borde täcka ett nytt försök ifall det här skulle misslyckas!

    När är det dags?
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Bra planerat!

    Det gäller ju att få ut så mycket som möjligt av högkostnadskortet :-)
  16. 8
    Bra planerat! Det gäller ju att få ut så mycket som möjligt av högkostnadskortet :-)
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Fast när det gäller..

    Puregon så kan de väl inte säga något? Man kan ju få olika doser för olika behandlingsomgångar...

    Jag vet inte alls när det är dags, men jag ville utnyttja frikortet när jag hade möjlighet. Det kan bli närsomhelst mellan mitten av november (för tidigare än så får jag garanterat ingen mens) till januari någon gång...
  18. 9
    Fast när det gäller.. Puregon så kan de väl inte säga något? Man kan ju få olika doser för olika behandlingsomgångar...

    Jag vet inte alls när det är dags, men jag ville utnyttja frikortet när jag hade möjlighet. Det kan bli närsomhelst mellan mitten av november (för tidigare än så får jag garanterat ingen mens) till januari någon gång...
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10

    Verkligen smart!

    och shysst av Carlanderska att skriva ut! Hoppas du får m snart :)
    När jag skulle hämta Puregon (900 + 900 + 600 tror jag det var) på mitt lokala apotek blev de helt ifrån sig. Jag som var novis fattade ingenting och visste ju inte att jag skulle hämta ut allt. Apotekartanten ojade sig och gnällde om att \"detta var minsann JÄTTEDYRA preparat och de skulle INTE ta tillbaka dem om jag ångrade mig och ojojoj\". Jag blev helt gråtfärdig men även irriterad eftersom det inte är SÅ himla kul att behöva hämta ut den sortens medicin överhuvudtaget. Det slutade med att jag sa till henne att backa hela köpet, sen tog jag allt till ett apotek i stan (Biet). Där var det inga problem och de var hur snälla som helst! Ibland blir man bara så förvånad över hur okänsliga en del människor är.
  20. 10
    Verkligen smart! och shysst av Carlanderska att skriva ut! Hoppas du får m snart :)
    När jag skulle hämta Puregon (900 + 900 + 600 tror jag det var) på mitt lokala apotek blev de helt ifrån sig. Jag som var novis fattade ingenting och visste ju inte att jag skulle hämta ut allt. Apotekartanten ojade sig och gnällde om att \"detta var minsann JÄTTEDYRA preparat och de skulle INTE ta tillbaka dem om jag ångrade mig och ojojoj\". Jag blev helt gråtfärdig men även irriterad eftersom det inte är SÅ himla kul att behöva hämta ut den sortens medicin överhuvudtaget. Det slutade med att jag sa till henne att backa hela köpet, sen tog jag allt till ett apotek i stan (Biet). Där var det inga problem och de var hur snälla som helst! Ibland blir man bara så förvånad över hur okänsliga en del människor är.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Det var faktiskt så...

    att receptarien på apoteket där jag hämtade ut allt igår sa \"oj, vad spännande - sånt här har jag nog aldrig lämnat ut förut\" och jag sa väl lite kallt att det var tredje gången för vår del, så det börjar bli lite rutin med injektionerna... Hon ville säkert bara vara trevlig, men just nu har jag svårt att uppbringa entusiasm över att jag måste börja om IGEN...
  22. 11
    Det var faktiskt så... att receptarien på apoteket där jag hämtade ut allt igår sa \"oj, vad spännande - sånt här har jag nog aldrig lämnat ut förut\" och jag sa väl lite kallt att det var tredje gången för vår del, så det börjar bli lite rutin med injektionerna... Hon ville säkert bara vara trevlig, men just nu har jag svårt att uppbringa entusiasm över att jag måste börja om IGEN...
  23. Elle
    #12

    HEJSAN!

    Bra tänkt. Kommer kanske att göra detsamma, fast jag har en bit kvar på mitt år.
    Känns det bättre nu? Inga mer blödningar?
    Hoppas på det! Många kramar
  24. 12
    HEJSAN! Bra tänkt. Kommer kanske att göra detsamma, fast jag har en bit kvar på mitt år.
    Känns det bättre nu? Inga mer blödningar?
    Hoppas på det! Många kramar
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Var och laddade upp med två...

    paket bindor till igår kväll och som i ett trollslag verkar blödningarna vara slut - efter bara 6 dagar! Lyx, efter vad jag förstått...

    Nu vill jag inte använda de där tjocka bindorna förrän det är dags för avslag, så det så!

    Hur känns det själv? Ska ni göra fler försök innan jul, eller väljer ni att låta julen vara utan IVF-stress?
  26. 13
    Var och laddade upp med två... paket bindor till igår kväll och som i ett trollslag verkar blödningarna vara slut - efter bara 6 dagar! Lyx, efter vad jag förstått...

    Nu vill jag inte använda de där tjocka bindorna förrän det är dags för avslag, så det så!

    Hur känns det själv? Ska ni göra fler försök innan jul, eller väljer ni att låta julen vara utan IVF-stress?
  27. Ako med MArcus
    #14

    Fiffigt,

    man vill ju inte betala en krona mer än nödvändigt i den här cirkusen.
    Jag håller tummarna för att din kropp fattar vad den ska göra så att du inte behöver vänta så länge!!

    KRAM
  28. 14
    Fiffigt, man vill ju inte betala en krona mer än nödvändigt i den här cirkusen.
    Jag håller tummarna för att din kropp fattar vad den ska göra så att du inte behöver vänta så länge!!

    KRAM
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Tack...

    jo, visst kan man hoppas lite, men jag vill inte heller sitta med någon kombinerad jul- och IVF-stress heller...

    Nu har jag (troligen) slutat blöda, så även med en ganska så lång cykel skulle det kunna bli mens innan ungefär 1/12...

    Hur är det med dig själv? Kramar!
  30. 15
    Tack... jo, visst kan man hoppas lite, men jag vill inte heller sitta med någon kombinerad jul- och IVF-stress heller...

    Nu har jag (troligen) slutat blöda, så även med en ganska så lång cykel skulle det kunna bli mens innan ungefär 1/12...

    Hur är det med dig själv? Kramar!
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16

    Hehe...

    Ja, man får ta chansen när man får handla gratis. Jag shoppade också loss sista dagen innan mitt kort gick ut.

    När kör ni igång?
  32. 16
    Hehe... Ja, man får ta chansen när man får handla gratis. Jag shoppade också loss sista dagen innan mitt kort gick ut.

    När kör ni igång?
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Vi kör igång vid nästa mens...

    om den dyker upp före 1/12 (ungefär). Eftersom jag sprayar från dag 1 så \"får\" jag ju en extra månad...

    Nu är jag visserligen helt inställd på att det mycket väl kan dröja till januari innan mensen behagar dyka upp igen, eftersom jag faktiskt VAR gravid i några ynka veckor...

    Hur är det med dig själv???
  34. 17
    Vi kör igång vid nästa mens... om den dyker upp före 1/12 (ungefär). Eftersom jag sprayar från dag 1 så \"får\" jag ju en extra månad...

    Nu är jag visserligen helt inställd på att det mycket väl kan dröja till januari innan mensen behagar dyka upp igen, eftersom jag faktiskt VAR gravid i några ynka veckor...

    Hur är det med dig själv???
  35. Medlem sedan
    Jun 2004
    #18

    Menar du

    att du ska spraya från 1/12 och en månad framåt? Eller kör ni någon kortvariant så du hinner plockas före jul?

    Jag är på spraydag 9 och ska på \"besiktning\" om en vecka. Än känns det inte att vi är igång. Det känns så overkligt!
  36. 18
    Menar du att du ska spraya från 1/12 och en månad framåt? Eller kör ni någon kortvariant så du hinner plockas före jul?

    Jag är på spraydag 9 och ska på \"besiktning\" om en vecka. Än känns det inte att vi är igång. Det känns så overkligt!
  37. Lycka68
    #19

    Smart och helt rätt

    Lillan,

    Hoppas nu bar att mensen kommer så att det passar bra så ni kan komma igång igen. När det känns tungt - vilket är helt naturligt - så försök fokuera på att ni har lyckats 2 gånger av 2 så det ser bra ut.

    Kram Lycka68
  38. 19
    Smart och helt rätt Lillan,

    Hoppas nu bar att mensen kommer så att det passar bra så ni kan komma igång igen. När det känns tungt - vilket är helt naturligt - så försök fokuera på att ni har lyckats 2 gånger av 2 så det ser bra ut.

    Kram Lycka68
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20

    Senast...

    så var jag ju nedreglerad efter två veckor (även om jag fick vänta i ytterligare 5 dagar med att börja med sprutorna) och sedan tog jag sprutor i 9 dagar, så det är ju på håret med den 1/12 (räknar ju med att det är för sent då, men BM på Carlanderska ville ha det som \"sista höra-av-mig-datum\" för att försöka hinna innan jul...

    Det traskar ju på för din del också märker jag! Håller tummarna så att de blir blå!
  40. 20
    Senast... så var jag ju nedreglerad efter två veckor (även om jag fick vänta i ytterligare 5 dagar med att börja med sprutorna) och sedan tog jag sprutor i 9 dagar, så det är ju på håret med den 1/12 (räknar ju med att det är för sent då, men BM på Carlanderska ville ha det som \"sista höra-av-mig-datum\" för att försöka hinna innan jul...

    Det traskar ju på för din del också märker jag! Håller tummarna så att de blir blå!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Alla dessa mediciner
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 20:30
  2. har alla hämtat sig
    By mia-b in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-28, 15:07
  3. Idag har jag hämtat
    By Kulan in forum _0307 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 08:06
  4. idag har vi hämtat ut..
    By zuccess ~snitt 16/5~ in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 14:04
  5. Alla dessa mediciner...
    By Carola in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 14:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar