Är uttråkad gräsänka ikväll så...
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Är uttråkad gräsänka ikväll så...

    ...här kommer en enkät till oss alla som än en gång har bulle i ungen och väntar småsyskon till våra mars-barn!

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    2) Hur ser du på förlossningen?
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    4) Va barnet planerat?
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    7) Hur går det med namnplanerna?
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    10) Vet du vilket kön bebisen har?
  2. 1
    Är uttråkad gräsänka ikväll så... ...här kommer en enkät till oss alla som än en gång har bulle i ungen och väntar småsyskon till våra mars-barn!

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    2) Hur ser du på förlossningen?
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    4) Va barnet planerat?
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    7) Hur går det med namnplanerna?
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    10) Vet du vilket kön bebisen har?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    LillaMy svarar själv

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    ~ 5/1

    2) Hur ser du på förlossningen?
    ~ Längtar efter den! Känns som att vad som helst är bättre än att vara gravid. Vad är väl ett dygns vidrig smärta mot att konstant må tråk? Dessutom så avslutas ju förlossningen med att vi får träffa vår efterlängtade lilla tjej!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    ~ Att det ska strula med allt som sist. Vill _inte_ hamna på sjukhuset igen, vill inte ha massa knas med amningen och vill vill vill inte att bebisen bara ska skrika mest hela tiden.

    4) Va barnet planerat?
    ~ Ja, så gott som. Men hon flyttade in aningens tidigare än planerat!

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    ~ Vet ej ännu...

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    ~ En natt. Vill hem så fort som möjligt. Har ju Jonna där hemma!

    7) Hur går det med namnplanerna?
    ~ Åt helskotta... vi kommer inte överens om ngt alls.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    ~ Under januari-februari får hon gå som hon går nu 9-15 (med undantag att hon kommer va hemma ett tag i samband med födseln för att lära känna sin nya syster, men sedan lär hon ju klättra på väggarna) Därefter blir det 9-14 tre dagar i veckan så länge vi bor kvar där vi bor nu. Efter flytten och ny inskolning på nytt dagis får hon gå 9-14 mån-fre.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    ~ Ja, en Urban jungle

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    ~ Japp! Som synes. :)
  4. 2
    LillaMy svarar själv 1) När är bebisen beräknad att komma?
    ~ 5/1

    2) Hur ser du på förlossningen?
    ~ Längtar efter den! Känns som att vad som helst är bättre än att vara gravid. Vad är väl ett dygns vidrig smärta mot att konstant må tråk? Dessutom så avslutas ju förlossningen med att vi får träffa vår efterlängtade lilla tjej!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    ~ Att det ska strula med allt som sist. Vill _inte_ hamna på sjukhuset igen, vill inte ha massa knas med amningen och vill vill vill inte att bebisen bara ska skrika mest hela tiden.

    4) Va barnet planerat?
    ~ Ja, så gott som. Men hon flyttade in aningens tidigare än planerat!

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    ~ Vet ej ännu...

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    ~ En natt. Vill hem så fort som möjligt. Har ju Jonna där hemma!

    7) Hur går det med namnplanerna?
    ~ Åt helskotta... vi kommer inte överens om ngt alls.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    ~ Under januari-februari får hon gå som hon går nu 9-15 (med undantag att hon kommer va hemma ett tag i samband med födseln för att lära känna sin nya syster, men sedan lär hon ju klättra på väggarna) Därefter blir det 9-14 tre dagar i veckan så länge vi bor kvar där vi bor nu. Efter flytten och ny inskolning på nytt dagis får hon gå 9-14 mån-fre.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    ~ Ja, en Urban jungle

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    ~ Japp! Som synes. :)
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Madde svarar

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    9 mars 2006, samma som Albin :-)

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Med tillförsikt, hade ju en lätt förlossning sist, det enda som oroar mig är väl att jag ska vara lika värksvag som förra gången och igen få krystvärkar hemma, men inte hinna in....när vi gick igenom Albins förlossning på inskrivningen (har samma BM) så vände hon sig mot sambon och sa \"då är det bara att förbereda sig på en hem-förlossning då\" *ryser*

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Se ovan, samt att inte orka/hinna med

    4) Va barnet planerat?
    Japp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Har inte planerat så långt ännu

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Nä, 2 dygn var väl ok

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Lika svårt som sist....

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Jag skulle vilja ha Albin där max, dvs 15 h/v, men då vill jag ha 5 h 3 dagar. Vad jag förstått så är det ok på Albins dagis. Måste jag ha 3 h 5 dagar vet i katten hur jag ska göra....

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Japp, köpte en begagnad Emmaljunga Twin Cerox -04 på Blocket i lördags *nöjd*

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nepp
  6. 3
    Madde svarar 1) När är bebisen beräknad att komma?
    9 mars 2006, samma som Albin :-)

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Med tillförsikt, hade ju en lätt förlossning sist, det enda som oroar mig är väl att jag ska vara lika värksvag som förra gången och igen få krystvärkar hemma, men inte hinna in....när vi gick igenom Albins förlossning på inskrivningen (har samma BM) så vände hon sig mot sambon och sa \"då är det bara att förbereda sig på en hem-förlossning då\" *ryser*

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Se ovan, samt att inte orka/hinna med

    4) Va barnet planerat?
    Japp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Har inte planerat så långt ännu

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Nä, 2 dygn var väl ok

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Lika svårt som sist....

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Jag skulle vilja ha Albin där max, dvs 15 h/v, men då vill jag ha 5 h 3 dagar. Vad jag förstått så är det ok på Albins dagis. Måste jag ha 3 h 5 dagar vet i katten hur jag ska göra....

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Japp, köpte en begagnad Emmaljunga Twin Cerox -04 på Blocket i lördags *nöjd*

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nepp
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Loppan svarar...

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    28/11

    2) Hur ser du på förlossningen?
    njaa går på ngt som liknar aurora-samtal. Känns dock bättre o bättre!!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att h*n inte ska vara frisk, att Freja ska känna sig åsidosatt.

    4) Va barnet planerat?
    jepp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    goda vänner

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Max tre dygn. Alltså åka hem på dag 2 efter förlossningen. Senast!!!!!

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Jorå så där. Märta och Hedda eller Melker eller Amos om det blir en grabb.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    inget alls *prisad vare öppna föris*

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    en EJ twin cerox men jag tror inte den kommer användas så jättemkt. Denna lilla damen går redan långa sträckor hellre än åker vagn.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Enl Ul v19 en tjejja...men man vet ju aldrig.
  8. 4
    Loppan svarar... 1) När är bebisen beräknad att komma?
    28/11

    2) Hur ser du på förlossningen?
    njaa går på ngt som liknar aurora-samtal. Känns dock bättre o bättre!!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att h*n inte ska vara frisk, att Freja ska känna sig åsidosatt.

    4) Va barnet planerat?
    jepp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    goda vänner

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Max tre dygn. Alltså åka hem på dag 2 efter förlossningen. Senast!!!!!

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Jorå så där. Märta och Hedda eller Melker eller Amos om det blir en grabb.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    inget alls *prisad vare öppna föris*

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    en EJ twin cerox men jag tror inte den kommer användas så jättemkt. Denna lilla damen går redan långa sträckor hellre än åker vagn.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Enl Ul v19 en tjejja...men man vet ju aldrig.
  9. Ulrika m. Ebba o 2:an
    #5

    Ulrika svarar

    1) När är bebisen beräknad att komma? 21/12
    2) Hur ser du på förlossningen? Lite avvaktande. Kassa upplevelser av personalen sist, har nu försökt få komma in på BB Sthlm men nekas pga av en lindrig blödningsdefekt som nu måste utredas med hela faderuttan!!! Så jag vet inte riktigt - kommer att kännas bra när jag vet var jag kan föda, inte bara var jag inte kan...
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen? Att hon ska vara skadad på något sätt eller att Ebbsan får för lite av... ja, av allt!
    4) Va barnet planerat? Ja, fast lite i tidigaste laget. Vi hade räknat med att få öva ett par månader först - jag är ju inte dunkyckling direkt (35 då, 36 nu) :-D
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen? Mormor eller moster+kusiner
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? Sist var vi kvar i flera gråa, trista dagar. Nu vill jag nog helst att allt ska gå fort så man får komma hem igen!
    7) Hur går det med namnplanerna? Min man vill inte prata om det/fatta beslut. Han tycker det känns tjatigt. Då har jag ändå ansträngt mig att INTE tjata! *suckar*
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten? Som nu - 30 h/vecka
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken? Min kära nya P&T !!!!
    10) Vet du vilket kön bebisen har? Klart! FVP ljuger inte - en till tjej blir det!
  10. 5
    Ulrika svarar 1) När är bebisen beräknad att komma? 21/12
    2) Hur ser du på förlossningen? Lite avvaktande. Kassa upplevelser av personalen sist, har nu försökt få komma in på BB Sthlm men nekas pga av en lindrig blödningsdefekt som nu måste utredas med hela faderuttan!!! Så jag vet inte riktigt - kommer att kännas bra när jag vet var jag kan föda, inte bara var jag inte kan...
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen? Att hon ska vara skadad på något sätt eller att Ebbsan får för lite av... ja, av allt!
    4) Va barnet planerat? Ja, fast lite i tidigaste laget. Vi hade räknat med att få öva ett par månader först - jag är ju inte dunkyckling direkt (35 då, 36 nu) :-D
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen? Mormor eller moster+kusiner
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? Sist var vi kvar i flera gråa, trista dagar. Nu vill jag nog helst att allt ska gå fort så man får komma hem igen!
    7) Hur går det med namnplanerna? Min man vill inte prata om det/fatta beslut. Han tycker det känns tjatigt. Då har jag ändå ansträngt mig att INTE tjata! *suckar*
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten? Som nu - 30 h/vecka
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken? Min kära nya P&T !!!!
    10) Vet du vilket kön bebisen har? Klart! FVP ljuger inte - en till tjej blir det!
  11. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #6

    Idas svar

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    26 april

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Det går nog bra, det gjorde det ju sist.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Tiden efter förlossningen, är skitskraj för att de ska tro på bb att jag har koll på hur en nyföding funkar. Jag har ju bara koll på hur en nyföding med syrgas, syremätare, kanyler i huvudet och sond i näsan fungerar. Dessutom får jag ångest när jag tänker på bb:s bröstpump. Kommer inte kunna slappna av i första taget, känns som jag kommer analysera andningen på skruttis in i absurdum och jag hoppas ingen vill skicka hem mig med motiveringen att jag är omföderska.

    4) Va barnet planerat?
    Japps

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Oj, så långt har vi inte tänkt än.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag vill nog stanna rätt länge (se ovan) dock inte längre än sist då vi blev kvar en vecka.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Blir det en kille löser det sig annar får nog aldrig skruttis nåt namn :-)

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    De 15 timmar jag automatiskt får. Funderar på att skriva in mig på någon kurs på universitetet till hösten för att få mer om det behövs.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Inte planerat, skaffar ingen förän jag vet att jag verkligen behöver en.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Jag vet inte ens att jag har en bebis :-) Inget UL, inga sparkar än. Men en ganska överdimensionerad mage.
  12. 6
    Idas svar 1) När är bebisen beräknad att komma?
    26 april

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Det går nog bra, det gjorde det ju sist.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Tiden efter förlossningen, är skitskraj för att de ska tro på bb att jag har koll på hur en nyföding funkar. Jag har ju bara koll på hur en nyföding med syrgas, syremätare, kanyler i huvudet och sond i näsan fungerar. Dessutom får jag ångest när jag tänker på bb:s bröstpump. Kommer inte kunna slappna av i första taget, känns som jag kommer analysera andningen på skruttis in i absurdum och jag hoppas ingen vill skicka hem mig med motiveringen att jag är omföderska.

    4) Va barnet planerat?
    Japps

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Oj, så långt har vi inte tänkt än.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag vill nog stanna rätt länge (se ovan) dock inte längre än sist då vi blev kvar en vecka.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Blir det en kille löser det sig annar får nog aldrig skruttis nåt namn :-)

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    De 15 timmar jag automatiskt får. Funderar på att skriva in mig på någon kurs på universitetet till hösten för att få mer om det behövs.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Inte planerat, skaffar ingen förän jag vet att jag verkligen behöver en.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Jag vet inte ens att jag har en bebis :-) Inget UL, inga sparkar än. Men en ganska överdimensionerad mage.
  13. elsasmamma + BF21/4
    #7

    Elsasmamma svarar

    så här:
    1) När är bebisen beräknad att komma? 21/4 -06
    2) Hur ser du på förlossningen? Ser fram emot det faktiskt, för det är ju först då man får se sin lilla bebis!
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen? Att den ska sova dåligt...
    4) Va barnet planerat? Ja! Mkt efterlängtat efter 7 månader i verkstan...
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen? Hmm, ej bestämt, men jag misstänker att det blir farmor och farfar.
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? Sist stannade jag 3 dagar, denna gången tror jag det blir något liknande. Vill gärna att amningen ska funka!
    7) Hur går det med namnplanerna? Har inte kommit så långt ännu.
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten? Troligen 15h/vecka.
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken? Nej, inte som det ser ut nu.
    10) Vet du vilket kön bebisen har? Nej
  14. 7
    Elsasmamma svarar så här:
    1) När är bebisen beräknad att komma? 21/4 -06
    2) Hur ser du på förlossningen? Ser fram emot det faktiskt, för det är ju först då man får se sin lilla bebis!
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen? Att den ska sova dåligt...
    4) Va barnet planerat? Ja! Mkt efterlängtat efter 7 månader i verkstan...
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen? Hmm, ej bestämt, men jag misstänker att det blir farmor och farfar.
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? Sist stannade jag 3 dagar, denna gången tror jag det blir något liknande. Vill gärna att amningen ska funka!
    7) Hur går det med namnplanerna? Har inte kommit så långt ännu.
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten? Troligen 15h/vecka.
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken? Nej, inte som det ser ut nu.
    10) Vet du vilket kön bebisen har? Nej
  15. Helena med Lussan och bf 10/2
    #8

    Helenas bebbesvar

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    10/2

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Längtar! Dels för att det var en häftig upplevelse sist, dels är jag och min rygg och mina fogar redan trötta på att vara gravid.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Inte få sova, inte få någon tid alls över till mig själv och maken, kaos.

    4) Va barnet planerat?
    Ja!

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Troligen farmor och farfar som bor nästgårds.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag vill stanna minst två nätter men det lär jag inte få. Vill gärna hinna hämta andan innan det blir vardag igen...

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Bra, vi har ett killnamn som vijobbar på.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Hon får ju vara 30 tim/veckan men det blir nog mindre.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Babytravel syskonvagn beställd.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Ja, en liten KILLE!
  16. 8
    Helenas bebbesvar 1) När är bebisen beräknad att komma?
    10/2

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Längtar! Dels för att det var en häftig upplevelse sist, dels är jag och min rygg och mina fogar redan trötta på att vara gravid.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Inte få sova, inte få någon tid alls över till mig själv och maken, kaos.

    4) Va barnet planerat?
    Ja!

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Troligen farmor och farfar som bor nästgårds.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag vill stanna minst två nätter men det lär jag inte få. Vill gärna hinna hämta andan innan det blir vardag igen...

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Bra, vi har ett killnamn som vijobbar på.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Hon får ju vara 30 tim/veckan men det blir nog mindre.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Babytravel syskonvagn beställd.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Ja, en liten KILLE!
  17. Neta med Ängla bf 21/4
    #9

    Vad roligt!

    Du går mot strömmen och får en av varje.
    Trenden här inne verkar vara samma kön. :)

    Grattis till killen!
  18. 9
    Vad roligt! Du går mot strömmen och får en av varje.
    Trenden här inne verkar vara samma kön. :)

    Grattis till killen!
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10

    Neta svarar!

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    21/4 men har inte varit på UL ännu.

    2) Hur ser du på förlossningen? Inget speciellt förutom att jag vill föda vaginalt denna gång.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att den jag amma hela nätterna....gaaaah!

    4) Va barnet planerat?
    Japp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Vi pratade om det i helgen men har inte kommit på någon riktigt bra lösning.
    Det lutar åt att grannen får passa till mormor kommer.
    Sätter det igång på natten vet jag inte hur vi ska göra.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? 1-2 dag om det är utan komplikationer.

    7) Hur går det med namnplanerna? Inget bestämt, det är sååå svårt.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    15 t/v, kanske skaffar ett intyg så hon får gå lite mer.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    En UJ

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nepp, och ska inte ta reda på det heller.
    Om vi inte råkar se det på UL förstås.
  20. 10
    Neta svarar! 1) När är bebisen beräknad att komma?
    21/4 men har inte varit på UL ännu.

    2) Hur ser du på förlossningen? Inget speciellt förutom att jag vill föda vaginalt denna gång.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att den jag amma hela nätterna....gaaaah!

    4) Va barnet planerat?
    Japp

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Vi pratade om det i helgen men har inte kommit på någon riktigt bra lösning.
    Det lutar åt att grannen får passa till mormor kommer.
    Sätter det igång på natten vet jag inte hur vi ska göra.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist? 1-2 dag om det är utan komplikationer.

    7) Hur går det med namnplanerna? Inget bestämt, det är sååå svårt.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    15 t/v, kanske skaffar ett intyg så hon får gå lite mer.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    En UJ

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nepp, och ska inte ta reda på det heller.
    Om vi inte råkar se det på UL förstås.
  21. Ellinor med son & bf 22/2
    #11

    Ellinor svarar

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    Den 22 februari.

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Jag är lite för att det ska gå för fort. Jag vill inte föda i hallen!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Ingenting. Men jag är orolig för att min älskade son ska känna sig undanskuffad. Usch, jag får ont i magen och nästan ångerkänslor när jag tänker på det.

    4) Va barnet planerat?
    Ja.

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Min svärmor som bor bara tio minuter ifrån oss.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag tror att jag vill stanna tre dagar som sist, men jag bestämmer ingenting utan ser hur jag känner när jag väl är där.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Åh, dåligt. Vi har ett flicknamn sedan förra gången men annars är det rätt tomt.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Troligen tre-fyra dagar i veckan. Kanske fem timmar per dag. Vi får se vad vi bedömer att han mår bäst av när vi väl är där.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Jag velar. Det känns svårt att ta marsianen till dagis ett par kilometer bort på bara ståbräda. Å andra sidan är han inte jätteförtjust i vagn heller. Han vill gå. Men i vagnen kan man ju spänna fast honom om man har bråttom...

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nej. Jag skulle kunna tänka mig att ta reda på det men min sambo vill absolut inte veta. Så vi låter det vara.
  22. 11
    Ellinor svarar 1) När är bebisen beräknad att komma?
    Den 22 februari.

    2) Hur ser du på förlossningen?
    Jag är lite för att det ska gå för fort. Jag vill inte föda i hallen!

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Ingenting. Men jag är orolig för att min älskade son ska känna sig undanskuffad. Usch, jag får ont i magen och nästan ångerkänslor när jag tänker på det.

    4) Va barnet planerat?
    Ja.

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Min svärmor som bor bara tio minuter ifrån oss.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Jag tror att jag vill stanna tre dagar som sist, men jag bestämmer ingenting utan ser hur jag känner när jag väl är där.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    Åh, dåligt. Vi har ett flicknamn sedan förra gången men annars är det rätt tomt.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Troligen tre-fyra dagar i veckan. Kanske fem timmar per dag. Vi får se vad vi bedömer att han mår bäst av när vi väl är där.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Jag velar. Det känns svårt att ta marsianen till dagis ett par kilometer bort på bara ståbräda. Å andra sidan är han inte jätteförtjust i vagn heller. Han vill gå. Men i vagnen kan man ju spänna fast honom om man har bråttom...

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nej. Jag skulle kunna tänka mig att ta reda på det men min sambo vill absolut inte veta. Så vi låter det vara.
  23. Myrlejon
    #12

    Myrlejon svarar...

    1) När är bebisen beräknad att komma?
    Mitten på april
    2) Hur ser du på förlossningen?
    Skräck, skall på Aurora-samtal. Hoppas våga försöka vaginalt men det beror på vilket stöd jag kan få under förlossningen. Sist gav min man upp timmar innan det blev snitt. Läkarna var minst sagt snorkiga
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att h*n skall vara lika missnöjd som syster. Men då testar vi mjökfritt tidigare denna gång. Att något skall gå fel.
    4) Va barnet planerat?
    Mycket
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Kanske min syster eller ev. tom dagmamman
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Beror på hur förlossningen går,se ovan.
    7) Hur går det med namnplanerna?
    Ligger lågt, kommer inte att besluta förränn barnet är fött.
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Förhoppningsvis 15h/vecka fördelat på 3 dagar. Svårt med tider eftersom min man jobber rullande tre skift och aldrig har samma tider mer än två dagar i rad. Vi måste resa så det kan bli kämpigt med lämningar och hämtningar.
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Tvekar, eftersom den måste i/ur bil jämt, har köpt en beg syskonsits smat skall kolla ståbräda och ev sjal. tror vi börjar där- naimi har ju aldirg varit något vagnfreak så det kanske räcker.
    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nej, men gissar på kille denna gång.
  24. 12
    Myrlejon svarar... 1) När är bebisen beräknad att komma?
    Mitten på april
    2) Hur ser du på förlossningen?
    Skräck, skall på Aurora-samtal. Hoppas våga försöka vaginalt men det beror på vilket stöd jag kan få under förlossningen. Sist gav min man upp timmar innan det blev snitt. Läkarna var minst sagt snorkiga
    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    Att h*n skall vara lika missnöjd som syster. Men då testar vi mjökfritt tidigare denna gång. Att något skall gå fel.
    4) Va barnet planerat?
    Mycket
    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    Kanske min syster eller ev. tom dagmamman
    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    Beror på hur förlossningen går,se ovan.
    7) Hur går det med namnplanerna?
    Ligger lågt, kommer inte att besluta förränn barnet är fött.
    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    Förhoppningsvis 15h/vecka fördelat på 3 dagar. Svårt med tider eftersom min man jobber rullande tre skift och aldrig har samma tider mer än två dagar i rad. Vi måste resa så det kan bli kämpigt med lämningar och hämtningar.
    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    Tvekar, eftersom den måste i/ur bil jämt, har köpt en beg syskonsits smat skall kolla ståbräda och ev sjal. tror vi börjar där- naimi har ju aldirg varit något vagnfreak så det kanske räcker.
    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    Nej, men gissar på kille denna gång.
  25. Gianna
    #13

    Syskonsvar

    ) När är bebisen beräknad att komma?
    * Slutet av april

    2) Hur ser du på förlossningen?
    * Som med Alexander, det ska bli kul.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    * Att amningen ska krångla.

    4) Va barnet planerat?
    *Ja

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    * Förmodlingen farmor o farfar.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    *Det beror helt på hur jag mår o hur Alexander längtar.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    *Hehe... Ska man ha ett sånt också.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    * Skuller tro att det blir 15 timmar/vecka. Men sånt är ju så svårt att planera. Vill han vara hemma får han såklart det. Det känns som att sånt löser sej när vi kommer dit.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    * Vet inte. Beror på om Alexander fortfarande sover middag då, annars har jag funderat på syskonsits. Jag bar ju Alexander mycket och har nog tänkt göra det nu med om den lill* vill.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    *nix
  26. 13
    Syskonsvar ) När är bebisen beräknad att komma?
    * Slutet av april

    2) Hur ser du på förlossningen?
    * Som med Alexander, det ska bli kul.

    3) Vad oroar dej mest ang. nya bebisen?
    * Att amningen ska krångla.

    4) Va barnet planerat?
    *Ja

    5) Vem tar hand om marsbarnet när du och din man är på förlossningen?
    * Förmodlingen farmor o farfar.

    6) Hur länge vill du stanna på BB denna gång, annat än sist?
    *Det beror helt på hur jag mår o hur Alexander längtar.

    7) Hur går det med namnplanerna?
    *Hehe... Ska man ha ett sånt också.

    8) Hur mkt kommer marsbarnet va på dagis/hos dagmamma under föräldraledigheten?
    * Skuller tro att det blir 15 timmar/vecka. Men sånt är ju så svårt att planera. Vill han vara hemma får han såklart det. Det känns som att sånt löser sej när vi kommer dit.

    9) Blir det ngn syskonvagn? I så fall vilken?
    * Vet inte. Beror på om Alexander fortfarande sover middag då, annars har jag funderat på syskonsits. Jag bar ju Alexander mycket och har nog tänkt göra det nu med om den lill* vill.

    10) Vet du vilket kön bebisen har?
    *nix

Liknande trådar

  1. gräsänka ikväll
    By sargit in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 21:41
  2. Gräsänka ikväll...
    By AnjaL in forum _0506 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 22:39
  3. Gräsänka är jag ikväll
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 03:28
  4. Gräsänka ikväll...
    By Nadja in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 08:47
  5. Uttråkad gräsänka
    By bastet in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 23:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar