Torsk?
_05 Höstbarn
  1. Annelie m Isak-03 o Olivia 050915
    #1

    Torsk?

    Är det torsk Olivia har? Vit beläggning på tungan fast bara mitt på. Ska man pensla me vichyvatten då, eller hur var det? Kan det bara vara för att hon ammas=mjölk?
    kram
  2. 1
    Torsk? Är det torsk Olivia har? Vit beläggning på tungan fast bara mitt på. Ska man pensla me vichyvatten då, eller hur var det? Kan det bara vara för att hon ammas=mjölk?
    kram
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Vad jag hört..

    ... så kallas det som Olivia verkar ha för \"Mjölktunga\". Detta kan man ta bort med vichyvatten på en tops.
    Torsk visar sig tydligen lite annorlunda. Då blir även barnets kinder (insidan...) vita och även mammans bröstvårtor. Detta uppstår pga av en svampinfektion och man får något form av medicinering för det. Jag tror att det kan göra ont på mammans bröstvårtor också.

    Men någon som har erfarenhet av detta kanske kan svara dig bättre ;-)
  4. 2
    Vad jag hört.. ... så kallas det som Olivia verkar ha för \"Mjölktunga\". Detta kan man ta bort med vichyvatten på en tops.
    Torsk visar sig tydligen lite annorlunda. Då blir även barnets kinder (insidan...) vita och även mammans bröstvårtor. Detta uppstår pga av en svampinfektion och man får något form av medicinering för det. Jag tror att det kan göra ont på mammans bröstvårtor också.

    Men någon som har erfarenhet av detta kanske kan svara dig bättre ;-)
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Är det farligt

    Alltså är det bara kosmetiskt eller bör man rengöra en \"mjölktunga\"? Hon verkar ju inte lida av det.
    tack för svaret förresten
  6. 3
    Är det farligt Alltså är det bara kosmetiskt eller bör man rengöra en \"mjölktunga\"? Hon verkar ju inte lida av det.
    tack för svaret förresten
  7. Emma med Celeste
    #4

    Jo, det är torsk

    Jag och lillan var på 6-veckorsläkarbesöket igår. Då upptäckte doktorn torsk på tungan. Ser ut som vit beläggning och bara på tungan. Ska penslas med mineralvatten som innehåller natriumbikarbonat, till exempel vichyvatten.
  8. 4
    Jo, det är torsk Jag och lillan var på 6-veckorsläkarbesöket igår. Då upptäckte doktorn torsk på tungan. Ser ut som vit beläggning och bara på tungan. Ska penslas med mineralvatten som innehåller natriumbikarbonat, till exempel vichyvatten.
  9. Joa med VIGGO , Emil och Moa
    #5

    Ring

    BVC och fråga. De har svar på allt vi inte har koll på :) Min sons tunga och rumpa fick bli insmord med nåt blålila som jag inte minns namnet på...LAPIS? Nej, nu är jag ute och snurrar men hur som havet..hör med BVC så kan de kolla och är det svamp får hon nog lite blålila jox på tungan så försvinner det..jag tror nog att mina bröstvårtor fick sig lite svamp oxå om jag inte minns fel..
  10. 5
    Ring BVC och fråga. De har svar på allt vi inte har koll på :) Min sons tunga och rumpa fick bli insmord med nåt blålila som jag inte minns namnet på...LAPIS? Nej, nu är jag ute och snurrar men hur som havet..hör med BVC så kan de kolla och är det svamp får hon nog lite blålila jox på tungan så försvinner det..jag tror nog att mina bröstvårtor fick sig lite svamp oxå om jag inte minns fel..

Liknande trådar

  1. Torsk..
    By Annamj in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 09:19
  2. torsk
    By zezza in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-03, 08:05
  3. torsk
    By zezza in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 13:16
  4. Torsk
    By missminna in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:44
  5. sår och torsk.. :-(
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 08:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar