Lite jobbig dag idag
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Lite jobbig dag idag

    Först så var vi iväg till bvc för 3-månaderssprutan. Det gick iofs väldigt bra. Ludvig var jätteduktig och skrek bara till lite kort. Däremot så hade han inte gått upp i vikt som han borde. Han är nu 62 cm lång och väger 5350 gram men borde väga ca 6 kg om han skulle hålla sig på \"sin\" kurva. Okej, ingen större fara men lite deja-vu-känsla från tiden på neo infann sig förstås. :-( Nu är det amma, amma, amma som gäller och så ska vi tillbaka på måndag för att se om det ger resultat.

    När vi kom hem hade beskedet från fk äntligen kommit - och som jag redan visste så hade jag blivit nollad. Här får man för att man ville vara ordentlig och inte utnyttja systemen för två år sen. Jag fick ju ett mf, och låg samtidigt i konflikt med min gamla arbetsgivare som ville avskeda mig när jag blev gravid. Läkaren som jag gick till ville inte \"stygga till sin statistik\" och sjukskrev mig inte eftersom jag ändå skulle bli arbetslös och kunde utnyttja den tiden för att vila upp mig. Men ordentlig som jag är anmälde jag mig inte hos af eftersom jag ansåg att jag inte skulle kunna arbeta just då. Nu får jag straffet alltså - nollad hos fk.

    Ikväll så mår inte Ludvig så där jättebra. Han har nog lite feber för han känns varm och han är kinkig. Men mat får han! :-)
  2. 1
    Lite jobbig dag idag Först så var vi iväg till bvc för 3-månaderssprutan. Det gick iofs väldigt bra. Ludvig var jätteduktig och skrek bara till lite kort. Däremot så hade han inte gått upp i vikt som han borde. Han är nu 62 cm lång och väger 5350 gram men borde väga ca 6 kg om han skulle hålla sig på \"sin\" kurva. Okej, ingen större fara men lite deja-vu-känsla från tiden på neo infann sig förstås. :-( Nu är det amma, amma, amma som gäller och så ska vi tillbaka på måndag för att se om det ger resultat.

    När vi kom hem hade beskedet från fk äntligen kommit - och som jag redan visste så hade jag blivit nollad. Här får man för att man ville vara ordentlig och inte utnyttja systemen för två år sen. Jag fick ju ett mf, och låg samtidigt i konflikt med min gamla arbetsgivare som ville avskeda mig när jag blev gravid. Läkaren som jag gick till ville inte \"stygga till sin statistik\" och sjukskrev mig inte eftersom jag ändå skulle bli arbetslös och kunde utnyttja den tiden för att vila upp mig. Men ordentlig som jag är anmälde jag mig inte hos af eftersom jag ansåg att jag inte skulle kunna arbeta just då. Nu får jag straffet alltså - nollad hos fk.

    Ikväll så mår inte Ludvig så där jättebra. Han har nog lite feber för han känns varm och han är kinkig. Men mat får han! :-)
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Åh, fk...

    känner jag igen. Jag anmälde mig inte hos arbetsförmedlingen för jag ville inte bli tvingad till någon slags åtgärd, vi hade ju bestämt att jag skulle vara hemma med Sebastian. Så nu gäller det att inte bli sjuk....

    Hoppas det vänder med Ludvigs vikt snart. Jag vet hur jobbigt det känns när det inte är riktigt som det ska med vikten. Håller tummarna!
  4. 2
    Åh, fk... känner jag igen. Jag anmälde mig inte hos arbetsförmedlingen för jag ville inte bli tvingad till någon slags åtgärd, vi hade ju bestämt att jag skulle vara hemma med Sebastian. Så nu gäller det att inte bli sjuk....

    Hoppas det vänder med Ludvigs vikt snart. Jag vet hur jobbigt det känns när det inte är riktigt som det ska med vikten. Håller tummarna!
  5. Mizen_m_två
    #3

    Hej Tina!

    Tack för senast :-)
    Hoppas att febern snart ger med sig! Antagligen är det väl en reaktion på sprutan... Så lille L vill inte gå upp i vikt :-( Hoppas det snart vänder och att han tjockar på sig lite...

    Trist med FK. Har hört mkt om FK i din hemstad och tyvärr är det ofta negativa saker... Håller tummarna för att Ludvigs pappa snart hittar ett välbetalt jobb! *kramar från oss*
  6. 3
    Hej Tina! Tack för senast :-)
    Hoppas att febern snart ger med sig! Antagligen är det väl en reaktion på sprutan... Så lille L vill inte gå upp i vikt :-( Hoppas det snart vänder och att han tjockar på sig lite...

    Trist med FK. Har hört mkt om FK i din hemstad och tyvärr är det ofta negativa saker... Håller tummarna för att Ludvigs pappa snart hittar ett välbetalt jobb! *kramar från oss*

Liknande trådar

  1. Lite jobbig historia
    By Anonym in forum Ensamförälder
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-25, 10:07
  2. Lite jobbig dag idag
    By pineapple in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 12:26
  3. Pust! Lite jobbig tur!
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 17:36
  4. Idag har det varit lite jobbig
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 08:16
  5. En lite jobbig dag idag
    By Katarina76 in forum Änglabarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 12:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar