jo snittet gick bra
Förlossning
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    jo snittet gick bra

    Själva snittet gick bra. Hade ont på BB och linkade fram som en gumma. Drog i såret. Men att det skulle vara så besvärligt med att amma i sängen när man är opererad fattade jag aldrig. Nu är det 11 dagar sedan och jag är ju mer rörlig även om mdet ömmar och jag blir stel när jag suttit länge. Snittet är jätteefint och syns knappt men hur länge innan man känner vsig helt mobil och rörlig. drabbades av baby blues när jag kom hem från BB. Allt kändes vså nytt. Brösten rinner och såriga vårtor. Lennox äter hela tiden och sover bara två timmar i stöten. trodde inte att jag skulle bli deppig men nu börjar det vända och kännas lättare.
  2. 1
    jo snittet gick bra Själva snittet gick bra. Hade ont på BB och linkade fram som en gumma. Drog i såret. Men att det skulle vara så besvärligt med att amma i sängen när man är opererad fattade jag aldrig. Nu är det 11 dagar sedan och jag är ju mer rörlig även om mdet ömmar och jag blir stel när jag suttit länge. Snittet är jätteefint och syns knappt men hur länge innan man känner vsig helt mobil och rörlig. drabbades av baby blues när jag kom hem från BB. Allt kändes vså nytt. Brösten rinner och såriga vårtor. Lennox äter hela tiden och sover bara två timmar i stöten. trodde inte att jag skulle bli deppig men nu börjar det vända och kännas lättare.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2

    Grattis till bebisen!

    Det är tufft första tiden, särskilt om man blir lite \"blå\". Hade det väldigt tufft första gången men denna gång kände man sig rutinerad minsann :o)
  4. 2
    Grattis till bebisen! Det är tufft första tiden, särskilt om man blir lite \"blå\". Hade det väldigt tufft första gången men denna gång kände man sig rutinerad minsann :o)
  5. Anna
    #3

    Stort...

    grattis till din bebis!
  6. 3
    Stort... grattis till din bebis!
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4

    Hej!

    Skönt att det gick bra! Hoppas det vänder snart och att du slipper smärta och babyblues. Jag tycker nog att bröstvårtssmärtan var mycket värre än själva snittet, men som jag skrev inne på \"Ankomst oktober\" så kan du ju prova en sådan där bröstvårtsnapp, den hjälpte mig jättemycket! Vad säger din BM om att du fortfarande behöver smärtstillande? Jag tror inte det är farligt att fortfarande ta Alvedon, men du kanske skulle prova att dra ner lite. Eller får du väldigt ont? Själv kände jag mest att jag blev stel när jag började dra ner, men det blev bättre för varje dag. Lycka till med allt nu!!
  8. 4
    Hej! Skönt att det gick bra! Hoppas det vänder snart och att du slipper smärta och babyblues. Jag tycker nog att bröstvårtssmärtan var mycket värre än själva snittet, men som jag skrev inne på \"Ankomst oktober\" så kan du ju prova en sådan där bröstvårtsnapp, den hjälpte mig jättemycket! Vad säger din BM om att du fortfarande behöver smärtstillande? Jag tror inte det är farligt att fortfarande ta Alvedon, men du kanske skulle prova att dra ner lite. Eller får du väldigt ont? Själv kände jag mest att jag blev stel när jag började dra ner, men det blev bättre för varje dag. Lycka till med allt nu!!
  9. Sussie
    #5

    Men berätta lite om bebisen också!

    Nyfiken!
  10. 5
    Men berätta lite om bebisen också! Nyfiken!
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    För mig..

    ..tog det ett par veckor innan jag kunde röra mig någorlunda normalt, men det är otroligt individuellt.

    Baby-blues är sååå vanligt, fick en riktigt kraftig sådan efter första barnet...

    Hur är lille Lennox då?

    Lik mor eller far:)
  12. 6
    För mig.. ..tog det ett par veckor innan jag kunde röra mig någorlunda normalt, men det är otroligt individuellt.

    Baby-blues är sååå vanligt, fick en riktigt kraftig sådan efter första barnet...

    Hur är lille Lennox då?

    Lik mor eller far:)
  13. ronja med Leo
    #7

    G*R*A*T*T*I*S...

    till Lennox!!!
    Ha det så bra!!!
  14. 7
    G*R*A*T*T*I*S... till Lennox!!!
    Ha det så bra!!!

Liknande trådar

  1. Allt gick bra med snittet
    By Zilvia in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 08:36
  2. Ont i snittet
    By Anna längtar e 3an in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 16:04
  3. Snittet
    By LitenMoa in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 20:00
  4. Ont i snittet
    By Lilla_n in forum Förlossning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 20:13
  5. Snittet gick bra. Lennox här nu
    By Lennox 07/10 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 17:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar