Ge mig kalas tips
_01 Höstbarn
  1. Linda m Oliver
    #1

    Ge mig kalas tips

    både på mat och på aktiviteter.
    Olvier skall ha barnkalas nr 1 på lördag. Det kan bli 14 barn ink. Oliver om alla kommer. ev ett barn som inte äter fläskkött (är ett till som är muslim men som AÄLSKAR bacon lol de äter allt hemma iallafall mamman o pojken)

    Nåja det som stressar mig mest är det faktum att det kommer 13 för mig ganska okända barn. åja 5 av dem bor på gatan o de andra går på Olviers förskola så visst har jag sett dem men jag vet att de har endel konflikter sinsemellan så att släppa dem totalt komemr inte på frågan. Lol.

    Men det måste vara något som är KUL o som tine tar så lång tid.
    Vi har projektor så de kan ju få se på \"bio\" men att sätta ungarna vid en film på ett barn kalas verkar hellt sanslöst korkat. Det är den abloluta nödlösningen om de skulle balla ur totalt.

    Funderade själv på \"Gömma nyckel\" men ajg vet inte... det måste bli lite spännande o inte ta för långtid som sagt.

    tack på förhand!
  2. 1
    Ge mig kalas tips både på mat och på aktiviteter.
    Olvier skall ha barnkalas nr 1 på lördag. Det kan bli 14 barn ink. Oliver om alla kommer. ev ett barn som inte äter fläskkött (är ett till som är muslim men som AÄLSKAR bacon lol de äter allt hemma iallafall mamman o pojken)

    Nåja det som stressar mig mest är det faktum att det kommer 13 för mig ganska okända barn. åja 5 av dem bor på gatan o de andra går på Olviers förskola så visst har jag sett dem men jag vet att de har endel konflikter sinsemellan så att släppa dem totalt komemr inte på frågan. Lol.

    Men det måste vara något som är KUL o som tine tar så lång tid.
    Vi har projektor så de kan ju få se på \"bio\" men att sätta ungarna vid en film på ett barn kalas verkar hellt sanslöst korkat. Det är den abloluta nödlösningen om de skulle balla ur totalt.

    Funderade själv på \"Gömma nyckel\" men ajg vet inte... det måste bli lite spännande o inte ta för långtid som sagt.

    tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Glöm det där med aktiviteter...

    ...de kommer att ha fullt upp med att leka fritt. :) Fiskdamm + se på vid paketöppning räcker jättelångt(ta alla paket på en gång efter att de ätit tårta eller vad du nu bjuder på), du ska se att tiden kommer gå supersnabbt.
  4. 2
    Glöm det där med aktiviteter... ...de kommer att ha fullt upp med att leka fritt. :) Fiskdamm + se på vid paketöppning räcker jättelångt(ta alla paket på en gång efter att de ätit tårta eller vad du nu bjuder på), du ska se att tiden kommer gå supersnabbt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    jo jag vet men jag vill liksom ha ngt i \"bakficka

    OM det skiter sig. lol.
    Har satt kalastiden till 2 timmar bara så visst kommer vi att ha att göra. Med paket , korvätning och glass + fiskdamm.
  6. 3
    jo jag vet men jag vill liksom ha ngt i \"bakficka OM det skiter sig. lol.
    Har satt kalastiden till 2 timmar bara så visst kommer vi att ha att göra. Med paket , korvätning och glass + fiskdamm.
  7. Benita m Jordan 011011 & Nike 030806
    #4

    Istället för fiskdamm...

    som alla har på sitt kalas. Nu när J fyllde år ville han ha skattjakt. Vi(pappan & Jag) ritade en karta över vår tomt som vi brände i hörnen för att den verkligen skulle bli \"äkta\". Sen la vi alla godis påsar i en kista som vi gömde vid X på kartan. När det var ca 30 min kvar av kalaset fick alla ta på sig sina skor och ut och leta. När dom hade hittat kistan fick dom bära den till R som sen delade ut alla godis påsarna.
    Det var ett litet tips!!
    Kram
  8. 4
    Istället för fiskdamm... som alla har på sitt kalas. Nu när J fyllde år ville han ha skattjakt. Vi(pappan & Jag) ritade en karta över vår tomt som vi brände i hörnen för att den verkligen skulle bli \"äkta\". Sen la vi alla godis påsar i en kista som vi gömde vid X på kartan. När det var ca 30 min kvar av kalaset fick alla ta på sig sina skor och ut och leta. När dom hade hittat kistan fick dom bära den till R som sen delade ut alla godis påsarna.
    Det var ett litet tips!!
    Kram
  9. Åsapåsa med 2 finfina ungar
    #5

    Jättebra idé

    Och perfekt att släppa ut alla vildingar när det blir föööör mycket ;-)

    Om man har 2 timmar kalas, hinner de inte med så mycket mer än fika och öppna paketen tycker jag. Fast det är klart det var ju ett år sen sist och det har hänt mycket. Musik så att de kan dansa runt lite kanske.

    Sen kan det ju vara bra att ha någon slags organiserad lek i beredskap om det blir helt uppskruvat. Har du 14 stolar? Kommer ni ihåg det där när man skulle springa runt som yra höns och sen sätta sig på en stol när musiken tystnar?! Eller fruktsallad, också med stolar.

  10. 5
    Jättebra idé Och perfekt att släppa ut alla vildingar när det blir föööör mycket ;-)

    Om man har 2 timmar kalas, hinner de inte med så mycket mer än fika och öppna paketen tycker jag. Fast det är klart det var ju ett år sen sist och det har hänt mycket. Musik så att de kan dansa runt lite kanske.

    Sen kan det ju vara bra att ha någon slags organiserad lek i beredskap om det blir helt uppskruvat. Har du 14 stolar? Kommer ni ihåg det där när man skulle springa runt som yra höns och sen sätta sig på en stol när musiken tystnar?! Eller fruktsallad, också med stolar.

  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6

    Hmm

    14 barn! Du är modig du :) Kommer vuxna vara med också?
    Mattips: Korv med bröd (kycklingkorv då, det hade de alltid på skolan jag jobbade på förut, då kan alla äta samma, nästan vegisarna också då korven antagligen inte innehöll så mycket kött :))
    Lektips: Hunden och benet, men den kan bli väl knepig om det är 14 barn...
  12. 6
    Hmm 14 barn! Du är modig du :) Kommer vuxna vara med också?
    Mattips: Korv med bröd (kycklingkorv då, det hade de alltid på skolan jag jobbade på förut, då kan alla äta samma, nästan vegisarna också då korven antagligen inte innehöll så mycket kött :))
    Lektips: Hunden och benet, men den kan bli väl knepig om det är 14 barn...
  13. Medlem sedan
    Jan 2001
    #7

    Vi får se hur det går...

    Hunden & benet gör vi ju på jobbet där 10 barn är födda 04 & 03 o 9 00 & 01. :-) Så det skulle jag nog få ihop.
    Men det är mest det här fjantiga okynnesröjandet jag är ute efter att komma undan.

    Tack för tipsen!!!

    Mm ev. blir det fiskpinnar i bröd och mos ist. för korv.
  14. 7
    Vi får se hur det går... Hunden & benet gör vi ju på jobbet där 10 barn är födda 04 & 03 o 9 00 & 01. :-) Så det skulle jag nog få ihop.
    Men det är mest det här fjantiga okynnesröjandet jag är ute efter att komma undan.

    Tack för tipsen!!!

    Mm ev. blir det fiskpinnar i bröd och mos ist. för korv.

Liknande trådar

  1. Kalas tips!
    By suss67 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 00:40
  2. Tips - kalas
    By giggi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 13:14
  3. Tips om kalas??
    By Tweety2012 in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-07, 08:50
  4. Tips om kalas??
    By Tweety2012 in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:01
  5. Tips på 4 års kalas lek?
    By Working Girl in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 12:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar