Styrketräning och viktväktare
Träning
  1. Irmelin
    #1

    Styrketräning och viktväktare

    som bara ska äta 18 points om dagen.
    (OBS! Inlägget finns också inlagt på viktsnack!)

    Jag som är nybörjare när det gäller styrketräning (vet förresten inte om jag kan kalla det styrketräning då min sjukgymnast inte har så värst avancerade maskiner utan kör med gamla saker) får det inte att gå ihop då jag läser här att man ska äta så mycket när man styrketränar. Det kanske beror på hur hårt, eller...?
    Jag är inte ute efter att bygga muskler, utan vill bara bli mer stark och fast i kroppen så jag kör inte jättehårt men det blir tre pass i veckan i alla fall.

    Jag är rädd att jag äter för lite till lunch. Jag brukar ta mig en kopp te och några fullkornsmackor med mimilätta,skinka och keso till lunch. Jag måste spara points till middagen för att inte vara svälthungrig vid läggdags!
    Hur gör ni andra som vv:ar och styrketränar ?
  2. 1
    Styrketräning och viktväktare som bara ska äta 18 points om dagen.
    (OBS! Inlägget finns också inlagt på viktsnack!)

    Jag som är nybörjare när det gäller styrketräning (vet förresten inte om jag kan kalla det styrketräning då min sjukgymnast inte har så värst avancerade maskiner utan kör med gamla saker) får det inte att gå ihop då jag läser här att man ska äta så mycket när man styrketränar. Det kanske beror på hur hårt, eller...?
    Jag är inte ute efter att bygga muskler, utan vill bara bli mer stark och fast i kroppen så jag kör inte jättehårt men det blir tre pass i veckan i alla fall.

    Jag är rädd att jag äter för lite till lunch. Jag brukar ta mig en kopp te och några fullkornsmackor med mimilätta,skinka och keso till lunch. Jag måste spara points till middagen för att inte vara svälthungrig vid läggdags!
    Hur gör ni andra som vv:ar och styrketränar ?
  3. Monica VV
    #2

    Ät dina bonuspoints!

    De bonuspoints du tjänar in på att träna bör du egentligen äta upp. Du behöver dem när du tränar. Innan du tränar, alltså till lunch gissar jag, bör du få i dig mer mat, mitt tips är fullkornspasta. Bara pastan är 3 points oavsett mängd, lägg sedan till lite grönsaker och ev kött så blir det inte många mer points än några mackor.
  4. 2
    Ät dina bonuspoints! De bonuspoints du tjänar in på att träna bör du egentligen äta upp. Du behöver dem när du tränar. Innan du tränar, alltså till lunch gissar jag, bör du få i dig mer mat, mitt tips är fullkornspasta. Bara pastan är 3 points oavsett mängd, lägg sedan till lite grönsaker och ev kött så blir det inte många mer points än några mackor.
  5. Irmelin
    #3

    Jag äter

    en tallrik havregrysngröt med mjölk och ett litet glas juice innan träning (frukost) är det för lite ?
  6. 3
    Jag äter en tallrik havregrysngröt med mjölk och ett litet glas juice innan träning (frukost) är det för lite ?
  7. Linda m Anna & Axel
    #4

    Fler nollor!

    Du ska äta fler nollor så du blir mätt.
  8. 4
    Fler nollor! Du ska äta fler nollor så du blir mätt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Tack !

    det ska jag göra !
  10. 5
    Tack ! det ska jag göra !
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Skulle nog

    lagt till ett ägg eller en macka, samt bytt ut juicen mot en hel apelsin. Juice är snabba kolisar som passar bättre efter träning.
  12. 6
    Skulle nog lagt till ett ägg eller en macka, samt bytt ut juicen mot en hel apelsin. Juice är snabba kolisar som passar bättre efter träning.
  13. Medlem sedan
    Jun 2001
    #7

    ok ! IMT

    h
  14. 7
    ok ! IMT h

Liknande trådar

  1. Viktväktare???
    By Kattis75 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 18:52
  2. ny viktväktare!
    By garda74 in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 19:07
  3. Nu är jag viktväktare!
    By mi32 in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 22:56
  4. Viktväktare?
    By gabbis31 in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 17:03
  5. Styrketräning och viktväktare
    By jenni66 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar