Egazil
Kropp & hälsa
  1. IBS-plågad
    #1

    Egazil

    har jag fått istället för Cantil. Okej... men om jag skulle råka bli gravid då? Man går ju aldrig säker, inget är säkert. Måste man göra abort då pga risk för ev. missbildningar?

    \"Graviditet
    Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare innan Egazil Duretter används under graviditet.\"
  2. 1
    Egazil har jag fått istället för Cantil. Okej... men om jag skulle råka bli gravid då? Man går ju aldrig säker, inget är säkert. Måste man göra abort då pga risk för ev. missbildningar?

    \"Graviditet
    Begränsad erfarenhet av användning under graviditet. Rådgör därför med läkare innan Egazil Duretter används under graviditet.\"
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Kopierar från janusinfo.org:

    Preparat
    Egazil Duretter.

    Bedömning
    Det är ej sannolikt att hyoscyamin har en teratogen effekt. Om exponering för hyoscyamin skett i tidig graviditet finns av detta skäl ingen orsak att diskutera ett avbrytande av graviditeten.
  4. 2
    Kopierar från janusinfo.org: Preparat
    Egazil Duretter.

    Bedömning
    Det är ej sannolikt att hyoscyamin har en teratogen effekt. Om exponering för hyoscyamin skett i tidig graviditet finns av detta skäl ingen orsak att diskutera ett avbrytande av graviditeten.
  5. IBS-plågad
    #3

    Hmm...

    Tack för svaret! Hoppas att det stämmer att den inte är teratogen. Är väldigt rädd för allt som kan inverka på en graviditet eftersom jag har ett barn med hjärtfel som man inte vet orsaken till. Har grubblat i många år på vad som gick snett. Nös i fel ögonblick kanske? Eller så bara händer sånt, som t.ex. enäggstvillingar.
  6. 3
    Hmm... Tack för svaret! Hoppas att det stämmer att den inte är teratogen. Är väldigt rädd för allt som kan inverka på en graviditet eftersom jag har ett barn med hjärtfel som man inte vet orsaken till. Har grubblat i många år på vad som gick snett. Nös i fel ögonblick kanske? Eller så bara händer sånt, som t.ex. enäggstvillingar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar