Godmorgon!
_0310 Oktoberbarn
  1. Femman
    #1

    Godmorgon!

    Oj, vad det känns kallt och ruggigt och höstigt nu på morgonen!
    Igår dök min svärfar ner ur det blå igen. Han brukar höra av sig regelbundet ungefär vart 5:e år :-/ Han bor i Thailand och är av den psykopatiska sorten. Han ringde och frågade om han kunde bo hos oss nu när han var här!!!! Tack och lov sa maken NEJ! Han vet inte ens om våra 2 sista barn! Nåja jag ska inte tråka ut er med berättelser, men det slutar iallafall alltid med att maken blir besviken/sviken IGEN. Får nog bita ihop och bjuda gubben på middag idag eller imorgon :-(
    /Tessan
  2. 1
    Godmorgon! Oj, vad det känns kallt och ruggigt och höstigt nu på morgonen!
    Igår dök min svärfar ner ur det blå igen. Han brukar höra av sig regelbundet ungefär vart 5:e år :-/ Han bor i Thailand och är av den psykopatiska sorten. Han ringde och frågade om han kunde bo hos oss nu när han var här!!!! Tack och lov sa maken NEJ! Han vet inte ens om våra 2 sista barn! Nåja jag ska inte tråka ut er med berättelser, men det slutar iallafall alltid med att maken blir besviken/sviken IGEN. Får nog bita ihop och bjuda gubben på middag idag eller imorgon :-(
    /Tessan
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Godmorgon!

    Å vad trist med en sådan svärfar. Inte ens veta om sina två sista barnbarn. Blir helt ledsen i ögat =( Ta hand om din make ordentligt nu!

    Här är jag jätteförkyld fortfarande men har gott sällskap av en förkyld Hugo =)

    Kram
  4. 2
    Godmorgon! Å vad trist med en sådan svärfar. Inte ens veta om sina två sista barnbarn. Blir helt ledsen i ögat =( Ta hand om din make ordentligt nu!

    Här är jag jätteförkyld fortfarande men har gott sällskap av en förkyld Hugo =)

    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Godmorgon!

    Idag ser det inte ut som det blir något fint väder.

    J är ledig idag så vi kanske delar på oss och tar varsin prinsessa. J och Linnéa ska kanske åka och bada och jag och Alice åker nog till stan och letar jackor och tar en fika/lunch.

    Vad jobbigt med din svärfar! Undrar om den typen vaknar upp någon gång och inser vad han missar.

    KRAM
  6. 3
    Godmorgon! Idag ser det inte ut som det blir något fint väder.

    J är ledig idag så vi kanske delar på oss och tar varsin prinsessa. J och Linnéa ska kanske åka och bada och jag och Alice åker nog till stan och letar jackor och tar en fika/lunch.

    Vad jobbigt med din svärfar! Undrar om den typen vaknar upp någon gång och inser vad han missar.

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    God dag :-)

    Nej men vilken tråkgubbe! Hoppas middagen blir okej iaf :-)

    Ha en bra dag i skolan!
  8. 4
    God dag :-) Nej men vilken tråkgubbe! Hoppas middagen blir okej iaf :-)

    Ha en bra dag i skolan!
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Godmorgon

    Du verkar ha lika komplicerade släktförhållanden som vi. =)
    Gyrils farfar med ny fru dök också upp oanmälda förra veckan. Man får se det som positivt att de i alla fall vill träffa henne.

    Här i norra delen är det dimmigt och grått.
    Jag ska tvätta mattor (Gud vilket tråkigt liv jag har just nu) och hoppas snart ha burit de sista småprylarna från Fabelvägen.
  10. 5
    Godmorgon Du verkar ha lika komplicerade släktförhållanden som vi. =)
    Gyrils farfar med ny fru dök också upp oanmälda förra veckan. Man får se det som positivt att de i alla fall vill träffa henne.

    Här i norra delen är det dimmigt och grått.
    Jag ska tvätta mattor (Gud vilket tråkigt liv jag har just nu) och hoppas snart ha burit de sista småprylarna från Fabelvägen.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Godmorgon!

    Ja! Ruggigt är det! Här är det dimma och -1gr. Riktigt kallt, så där som det blir när det är fuktigt, och det är det för det mesta i Uppsala!
    Vad synd att svärfar inte är av den trevligare sorten. Jag håller en tumme för att ni lyckas bjuda honom på middag med hälsan i behåll och slipper honom sen. ;-)
  12. 6
    Godmorgon! Ja! Ruggigt är det! Här är det dimma och -1gr. Riktigt kallt, så där som det blir när det är fuktigt, och det är det för det mesta i Uppsala!
    Vad synd att svärfar inte är av den trevligare sorten. Jag håller en tumme för att ni lyckas bjuda honom på middag med hälsan i behåll och slipper honom sen. ;-)
  13. Helle och Iza
    #7

    God morgon

    Ja, snacka om höstigt. Dessutom har jag en dunderförkylning på gång tror jag. Tjock i huvudet och ont i varenda led jag har.
    Bjud svärfar på havregrynsgröt tycker jag. Då kanske det dröjer ännu längre tills han kommer nästa gång ;0)
  14. 7
    God morgon Ja, snacka om höstigt. Dessutom har jag en dunderförkylning på gång tror jag. Tjock i huvudet och ont i varenda led jag har.
    Bjud svärfar på havregrynsgröt tycker jag. Då kanske det dröjer ännu längre tills han kommer nästa gång ;0)
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8

    God förmiddag :o)

    Usch för psykopater...hoppas han inte blir ett problem för er, utan drar sin kos lika snabbt igen.

    Här började dagen som ett enda mörker, allting kändes bara pest. Foglossning (kan knappt gå), trött på studier, sömnbrist...you get the picture. Men sen fick jag ett jättetrevligt mail här på AFF som lyste upp hela min dag, så nu känns saker och ting inte alls jobbiga längre. Jag kan till och med leva med den gråtrista dimman utanför fönstren :o)
  16. 8
    God förmiddag :o) Usch för psykopater...hoppas han inte blir ett problem för er, utan drar sin kos lika snabbt igen.

    Här började dagen som ett enda mörker, allting kändes bara pest. Foglossning (kan knappt gå), trött på studier, sömnbrist...you get the picture. Men sen fick jag ett jättetrevligt mail här på AFF som lyste upp hela min dag, så nu känns saker och ting inte alls jobbiga längre. Jag kan till och med leva med den gråtrista dimman utanför fönstren :o)
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9

    ...och inte bara det...

    just nu funkar till och med pysseljättens hemsida! Halleluja! Förvisso är allt jag lagt i korgen borta, så jag fick börja om, men ändå! :o)
  18. 9
    ...och inte bara det... just nu funkar till och med pysseljättens hemsida! Halleluja! Förvisso är allt jag lagt i korgen borta, så jag fick börja om, men ändå! :o)
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    God lunch!

    Usch vad tråkigt att det ska vara så.

    Här strålar solen ute och inne. :)
    Hur skriver man ett medelande till dig?
    Tänkte göra det,men det gick inte att klicka på ditt alias.

    Kram
  20. 10
    God lunch! Usch vad tråkigt att det ska vara så.

    Här strålar solen ute och inne. :)
    Hur skriver man ett medelande till dig?
    Tänkte göra det,men det gick inte att klicka på ditt alias.

    Kram
  21. Medlem sedan
    Mar 2001
    #11

    Om jag kryssar i nu

    då så kan du prova :-))
    /Tessan
  22. 11
    Om jag kryssar i nu då så kan du prova :-))
    /Tessan

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar