STHLM fika! *Ropar extra till Anna*
_05 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    STHLM fika! *Ropar extra till Anna*

    Hej på er!

    Nu har jag sammanställt vad folk har svarat:

    Vi är 8 mammor med barn som vill fika! Kul!!!

    Måndag och tisdag är de dagar alla kan förutom Anna som inte kan på tisdag.

    På måndag kan Azza på eftermiddagen och Anna på förmiddagen. På tisdag kan Azza på förmiddagen men då kan inte Anna alls komma, så det verkar tyvärr som om det inte går att få till att alla 8 träffas denna gång. :-(((

    Vad tror du Anna, kan du \"fixa\" så att du antingen kan på måndag eftermiddag eller någongång på tisdag??
    Vi väntar på ditt svar innan vi bestämmer något tycker jag!

  2. 1
    STHLM fika! *Ropar extra till Anna* Hej på er!

    Nu har jag sammanställt vad folk har svarat:

    Vi är 8 mammor med barn som vill fika! Kul!!!

    Måndag och tisdag är de dagar alla kan förutom Anna som inte kan på tisdag.

    På måndag kan Azza på eftermiddagen och Anna på förmiddagen. På tisdag kan Azza på förmiddagen men då kan inte Anna alls komma, så det verkar tyvärr som om det inte går att få till att alla 8 träffas denna gång. :-(((

    Vad tror du Anna, kan du \"fixa\" så att du antingen kan på måndag eftermiddag eller någongång på tisdag??
    Vi väntar på ditt svar innan vi bestämmer något tycker jag!

  3. Mrs Cotton med Linnéa 051003
    #2

    jag hakar gärna på....

    om jag får!
    men ni behöver inte rtta er efter mig (jag bor i Nyköping) jag kommer gärna om jag kan.
  4. 2
    jag hakar gärna på.... om jag får!
    men ni behöver inte rtta er efter mig (jag bor i Nyköping) jag kommer gärna om jag kan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    Åh, va kul!!! *imt*

  6. 3
    Åh, va kul!!! *imt*
  7. Anna med Leo -03 och Antonia
    #4

    Mitt förslag

    Snällt att vänta på mig!
    Tisdagen är helt körd. Vi har undersökningar på sjukhuset hela fm och vis av erfarenhet så vet jag att det drar ut på tiden och sen är både Antonia och jag utpumpade och orkar bara åka hem.

    På måndag kan jag ordna så jag hämtar kl 15 i stället så om vi börjar luncha/fika vid 13 så hinner jag vara med ett tag. Vet inte om det är tillräckligt mycket eftermiddag för Azza, men om jag går lite tidigare så kan du Azza kanske komma lite senare. Det är ju kul om alla som vill får vara med lite grann, men går inte det så strunta i mig. Jag kan ju vara med sen men Azza bor ju inte i stan.

    Sonja, om guidningen imorgon så är jag lite tveksam. Hur fungerar det med amningspauser? Jag tycker det är för kallt att amma ute och Antonia, som äntligen kommit igång, måste äta ganska tätt. Mer än en gång om guidningen är tre timmar och jag dessutom ska räkna in resa dit och hem. Vad tror du? Borde jag avstå?

    /A
  8. 4
    Mitt förslag Snällt att vänta på mig!
    Tisdagen är helt körd. Vi har undersökningar på sjukhuset hela fm och vis av erfarenhet så vet jag att det drar ut på tiden och sen är både Antonia och jag utpumpade och orkar bara åka hem.

    På måndag kan jag ordna så jag hämtar kl 15 i stället så om vi börjar luncha/fika vid 13 så hinner jag vara med ett tag. Vet inte om det är tillräckligt mycket eftermiddag för Azza, men om jag går lite tidigare så kan du Azza kanske komma lite senare. Det är ju kul om alla som vill får vara med lite grann, men går inte det så strunta i mig. Jag kan ju vara med sen men Azza bor ju inte i stan.

    Sonja, om guidningen imorgon så är jag lite tveksam. Hur fungerar det med amningspauser? Jag tycker det är för kallt att amma ute och Antonia, som äntligen kommit igång, måste äta ganska tätt. Mer än en gång om guidningen är tre timmar och jag dessutom ska räkna in resa dit och hem. Vad tror du? Borde jag avstå?

    /A
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Nu har jag också hittat hit, och...

    jag vill gärna med och fika!! Men vilken vecka pratar vi om? Nästa? I så fall kan jag antagligen inte, tyvärr, men jag är gärna med vid nästa tillfälle.
  10. 5
    Nu har jag också hittat hit, och... jag vill gärna med och fika!! Men vilken vecka pratar vi om? Nästa? I så fall kan jag antagligen inte, tyvärr, men jag är gärna med vid nästa tillfälle.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Sonja - undrar också

    om det där med guidningen och amningen. Har hämtat mig fysiskt jättefort efter den här förlossningen, och är enormt sugen på promenader, men det är alldeles för kallt att amma utomhus tycker jag! (Även om jag själv klarat mig undan så har båda mina systrar haft mjölkstockning ett antal ggr, och det vill jag GÄRNA undvika!)
    Så, hur funkar det?!
  12. 6
    Sonja - undrar också om det där med guidningen och amningen. Har hämtat mig fysiskt jättefort efter den här förlossningen, och är enormt sugen på promenader, men det är alldeles för kallt att amma utomhus tycker jag! (Även om jag själv klarat mig undan så har båda mina systrar haft mjölkstockning ett antal ggr, och det vill jag GÄRNA undvika!)
    Så, hur funkar det?!
  13. Anna med Leo -03 och Antonia
    #7

    Kul att du är här Visan!

    Ja, det är nästa vecka vi pratar om, men nu när alla har fått och vi börjar komma in i rutiner så blir det nog många tillfällen. Det vore ju jättekul att ses på guidningen imorgon och jag skulle gärna vara med, men det är det där med amningen som du ju också funderar över. Vi får se vad Sonja säger.

    Kul att se dig här!

    /A
  14. 7
    Kul att du är här Visan! Ja, det är nästa vecka vi pratar om, men nu när alla har fått och vi börjar komma in i rutiner så blir det nog många tillfällen. Det vore ju jättekul att ses på guidningen imorgon och jag skulle gärna vara med, men det är det där med amningen som du ju också funderar över. Vi får se vad Sonja säger.

    Kul att se dig här!

    /A
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Hej _Visan och Anna!

    Ja, de andra två gångerna som jag medverkat så har man ju ammat utomhus... Men då har det ju inte varit så kallt. Har faktiskt inte tänkt på det. Hade ju själv mjölkstockning förra veckan och det är inget jag vill råka ut för igen :-/. Men jag antar, eftersom det inte står något annat, att det är utomhus amning som gäller. Förstår om du Anna (och inte heller Visan) inte vill chansa. Jag tror dock att jag kör ändå, om det inte är svinkallt ute dock..
  16. 8
    Hej _Visan och Anna! Ja, de andra två gångerna som jag medverkat så har man ju ammat utomhus... Men då har det ju inte varit så kallt. Har faktiskt inte tänkt på det. Hade ju själv mjölkstockning förra veckan och det är inget jag vill råka ut för igen :-/. Men jag antar, eftersom det inte står något annat, att det är utomhus amning som gäller. Förstår om du Anna (och inte heller Visan) inte vill chansa. Jag tror dock att jag kör ändå, om det inte är svinkallt ute dock..
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    Åh, ska ni fika? =)

    Hmm, nästa vecka har maken börjat jobba så kanske hänger jag på. Vi får se vad jag orkar med för utflykter, vi har ganska jobbiga nätter nu när Amanda är sjuk men hon MÅSTE ju ha blivit frisk då! Bestäm ni nåt så får vi se om det passar för mig - ta inte med mig i beräkningarna denna gång. Dock måste jag hämta på dagis klockan 14 på dagarna så jag måste åka 13 om vi ska ses inne i stan. Men självklart vill jag träffa er, då eller senare!

    Kram,
    Annica - med två veckor gammal bebis idag...

    PS. Sonja, såg du föddeannonsen med en annan VANDA i tidningen häromdagen? :) inte så vanligt namn precis, men det finns tydligen flera här i Sthlm födda i september....


  18. 9
    Åh, ska ni fika? =) Hmm, nästa vecka har maken börjat jobba så kanske hänger jag på. Vi får se vad jag orkar med för utflykter, vi har ganska jobbiga nätter nu när Amanda är sjuk men hon MÅSTE ju ha blivit frisk då! Bestäm ni nåt så får vi se om det passar för mig - ta inte med mig i beräkningarna denna gång. Dock måste jag hämta på dagis klockan 14 på dagarna så jag måste åka 13 om vi ska ses inne i stan. Men självklart vill jag träffa er, då eller senare!

    Kram,
    Annica - med två veckor gammal bebis idag...

    PS. Sonja, såg du föddeannonsen med en annan VANDA i tidningen häromdagen? :) inte så vanligt namn precis, men det finns tydligen flera här i Sthlm födda i september....


Liknande trådar

  1. Extra energi av att fika med god vän
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 16:14
  2. Anna T2!! *ropar*
    By Gabrielle in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 09:33
  3. Förslag till fika-dag (Sthlm)
    By -a-k- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 00:06
  4. Extra-fika på onsdag :-)
    By Madicken-m4 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 07:49
  5. *ropar* - Anna på KI
    By p in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar