present till en 6 årig tjej. hjälp mig
_99 Alla barn
  1. monica med junior-99 & Eliott-01
    #1

    present till en 6 årig tjej. hjälp mig

    Hej! Ni kanske inte kommer ihåg mig det var så längesen jag skrev något men kikar in med jämna mellanrum.
    Nu har Junior blivit bjuden på kalas en tjej i klasssen som fyller 6 år. Jag känner inte familjen och har ingen aning om vad hon vill ha eller tycker om.
    Jag har ju bara pojkar själv så kom med förslag på vad jag kan köpa för ca 100kr
  2. 1
    present till en 6 årig tjej. hjälp mig Hej! Ni kanske inte kommer ihåg mig det var så längesen jag skrev något men kikar in med jämna mellanrum.
    Nu har Junior blivit bjuden på kalas en tjej i klasssen som fyller 6 år. Jag känner inte familjen och har ingen aning om vad hon vill ha eller tycker om.
    Jag har ju bara pojkar själv så kom med förslag på vad jag kan köpa för ca 100kr
  3. Dina m A & V + bf 19/1
    #2

    Jag brukar ha

    samma problem fast tvärtom, vet inte alls vad killar över tre år gillar;-)

    Iaf, här kommer en lista på några av sakerna som Alice fick av sina kompisar i söndags på sitt kalas:
    ~My little pony (finns för ca 90 spänn)
    ~Bokmärkesalbum + bokmärken att klistra in (vääääldigt populärt!)
    ~Pysselkit förnsterfärg (finns olika sorters pyssel, göra tvålar, fönsterfärg, glitterfärg m.m)
    ~Pysselkit glitterfärg
    ~Ett litet fiskespel (sånt med magneter som snurrar runt liksom)
    ~Krambjörn och hårsnoddar
    ~Ett litet kit med glitterspray till håret, hårborste, olika askar med halsband & hårsnoddar, klämmor (finns massvis olika på H&M)
    ~En liten handväska + liten börs i nåt glammigt rosa tyg
    ~En bowling-Bratz
    ~Hårschampo, tvål, badskum
    ~Väska eller låda eller vad man kan kalla det, med tuschpennor, kritor, vattenfärger, linjal m.m.

    Sen kommer jag inte ihåg fler saker!
  4. 2
    Jag brukar ha samma problem fast tvärtom, vet inte alls vad killar över tre år gillar;-)

    Iaf, här kommer en lista på några av sakerna som Alice fick av sina kompisar i söndags på sitt kalas:
    ~My little pony (finns för ca 90 spänn)
    ~Bokmärkesalbum + bokmärken att klistra in (vääääldigt populärt!)
    ~Pysselkit förnsterfärg (finns olika sorters pyssel, göra tvålar, fönsterfärg, glitterfärg m.m)
    ~Pysselkit glitterfärg
    ~Ett litet fiskespel (sånt med magneter som snurrar runt liksom)
    ~Krambjörn och hårsnoddar
    ~Ett litet kit med glitterspray till håret, hårborste, olika askar med halsband & hårsnoddar, klämmor (finns massvis olika på H&M)
    ~En liten handväska + liten börs i nåt glammigt rosa tyg
    ~En bowling-Bratz
    ~Hårschampo, tvål, badskum
    ~Väska eller låda eller vad man kan kalla det, med tuschpennor, kritor, vattenfärger, linjal m.m.

    Sen kommer jag inte ihåg fler saker!
  5. monica med junior-99 & Eliott-01
    #3

    Tack så mycket!!!

    tack snälla du , nu blir det mycket lättare att hitta något. Tror jag köper my litle pony eller bokmärkesalbumet det lät roligt.
  6. 3
    Tack så mycket!!! tack snälla du , nu blir det mycket lättare att hitta något. Tror jag köper my litle pony eller bokmärkesalbumet det lät roligt.
  7. #4

    Men

    inte behöver det vara sån skillnad? Varför tror du det?

    Ge henne sånt som alla barn väl gillar: pysselmaterial, en engångskamera, bok, skojiga pennor, uteleksaker, lego, en fin ask/burk (typ från Indiska).....flickor och pojkar är BARN först och främst, oroa dig inte:-)
  8. 4
    Men inte behöver det vara sån skillnad? Varför tror du det?

    Ge henne sånt som alla barn väl gillar: pysselmaterial, en engångskamera, bok, skojiga pennor, uteleksaker, lego, en fin ask/burk (typ från Indiska).....flickor och pojkar är BARN först och främst, oroa dig inte:-)
  9. NillaN
    #5

    papper, pennor stämplar

    & lite sånt småplock....Diddel vet jag e poppis bland tjejer...men annars massa små söta block, pennor, stämplar, klistermärken & sånt....
  10. 5
    papper, pennor stämplar & lite sånt småplock....Diddel vet jag e poppis bland tjejer...men annars massa små söta block, pennor, stämplar, klistermärken & sånt....
  11. monica med junior-99 & Eliott-01
    #6

    Varför anonym????

    Jag tror inte att en tjej skulle uppskatta att få ninja turtels och bionicles och andra monster. Det är just vad min son och hans kompisar fått när dom fyllt år, och det skulle jag aldrig köpa till en tjej om jag inte visste att det var det hon ville ha såklart.
  12. 6
    Varför anonym???? Jag tror inte att en tjej skulle uppskatta att få ninja turtels och bionicles och andra monster. Det är just vad min son och hans kompisar fått när dom fyllt år, och det skulle jag aldrig köpa till en tjej om jag inte visste att det var det hon ville ha såklart.
  13. monica med junior-99 & Eliott-01
    #7

    Tack för ditt svar

    Jag var på Toys R Us idag och det blev Ett paket med My little pony hästar och barbiebokmärken.
  14. 7
    Tack för ditt svar Jag var på Toys R Us idag och det blev Ett paket med My little pony hästar och barbiebokmärken.
  15. Medlem sedan
    Sep 1998
    #8

    Här har vi väl avverkat

    10 tjejkalas under kort tid.
    Det som vi köpt då har varit
    Bratzdocka
    Clikits
    Pärlor att göra halsband av
    Målarböcker + pennor
    Armband
    mm mm
  16. 8
    Här har vi väl avverkat 10 tjejkalas under kort tid.
    Det som vi köpt då har varit
    Bratzdocka
    Clikits
    Pärlor att göra halsband av
    Målarböcker + pennor
    Armband
    mm mm
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Låter som en bra present!

    Hoppas att det blev uppskattat av födelse dags flickan.Michelle har precis själv upptäckt bokmärken och önskar sig det hela tiden vi går i närheten av en leksaksbutik.
    Kraaam
  18. 9
    Låter som en bra present! Hoppas att det blev uppskattat av födelse dags flickan.Michelle har precis själv upptäckt bokmärken och önskar sig det hela tiden vi går i närheten av en leksaksbutik.
    Kraaam
  19. #10

    Anledningen tilll att tjejen inte

    vill ha bionicles tror jag har att göra med att tjejer växer upp med vuxna som tar för givet att tjejer vill ha vissa leksaker med anledning av att de är födda tjejer och killar helt andra saker, också beroende på biologi.

    Jag tror alltså att det är vi vuxna som påverkar barnen till att välja en leksak framför en annan, och det tycker jag är synd. Jag tycker att barn ska få välja fritt utan förväntningar på vad de \"borde\" vilja ha.

  20. 10
    Anledningen tilll att tjejen inte vill ha bionicles tror jag har att göra med att tjejer växer upp med vuxna som tar för givet att tjejer vill ha vissa leksaker med anledning av att de är födda tjejer och killar helt andra saker, också beroende på biologi.

    Jag tror alltså att det är vi vuxna som påverkar barnen till att välja en leksak framför en annan, och det tycker jag är synd. Jag tycker att barn ska få välja fritt utan förväntningar på vad de \"borde\" vilja ha.

  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11

    Står du inte för det du säger ??? *imt*

  22. 11
    Står du inte för det du säger ??? *imt*
  23. NillaN
    #12

    Mina barn får välja fritt

    & skulle min tjej vilja ha en te.x Bionical el. vad de nu e..(hon har bl.a pockemon & digemon) så får hon de.
    Man brukar ju på ett ungefär veta vad barnet vill ha, om barnet leker med typiska tjej el. kill saker & köper då där efter.
  24. 12
    Mina barn får välja fritt & skulle min tjej vilja ha en te.x Bionical el. vad de nu e..(hon har bl.a pockemon & digemon) så får hon de.
    Man brukar ju på ett ungefär veta vad barnet vill ha, om barnet leker med typiska tjej el. kill saker & köper då där efter.

Liknande trådar

  1. snabb hjälp present till 9 årig tjej
    By tarantella in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 13:10
  2. Present till 9 årig tjej?
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 09:22
  3. Present till 50 årig tjej
    By krissan74 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-27, 09:58
  4. Present till 24 årig tjej
    By snart födelsedag in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 13:47
  5. Present till 8 årig tjej?
    By lisa in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 07:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar