barnpassningstips?
Ensamförälder
  1. tjoppalisa
    #1

    barnpassningstips?

    Jag ska snart flytta till en stad där jag inte har vänner och familj. Bekantas bekanta finns visserligen, men inga jag träffat tidigare. Hur kan man gå tillvägga enkelt för att skapa kontaktnät? Lillkillen ska börja dagis rätt snart då vi flyttat, han är ett år då.
  2. 1
    barnpassningstips? Jag ska snart flytta till en stad där jag inte har vänner och familj. Bekantas bekanta finns visserligen, men inga jag träffat tidigare. Hur kan man gå tillvägga enkelt för att skapa kontaktnät? Lillkillen ska börja dagis rätt snart då vi flyttat, han är ett år då.
  3. Birgitta, since 1997
    #2

    Börja på dagis!

    Bästa sättet att hitta barnpassning man kan lita på är nog bland de övriga föräldrarna på dagis. Se till att bekanta dig, kanske finns det fler ensamstående föräldrar som du kan byta barnvaktstjänster med?

    När du börjar jobba får du kanske kollegor med tonårsbarn som vill barnvakta mot betalning.

    Det tar lite tid att etablera sig på ny ort, var beredd på att bjuda på många fikor... *S*

    Lycka till!
  4. 2
    Börja på dagis! Bästa sättet att hitta barnpassning man kan lita på är nog bland de övriga föräldrarna på dagis. Se till att bekanta dig, kanske finns det fler ensamstående föräldrar som du kan byta barnvaktstjänster med?

    När du börjar jobba får du kanske kollegor med tonårsbarn som vill barnvakta mot betalning.

    Det tar lite tid att etablera sig på ny ort, var beredd på att bjuda på många fikor... *S*

    Lycka till!
  5. tjoppalisa
    #3

    Tack

    Ja, det var en bra idé. Tack tack. Och jag ska se till att alltid ha bullar i frysen :)
  6. 3
    Tack Ja, det var en bra idé. Tack tack. Och jag ska se till att alltid ha bullar i frysen :)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar