Lägesrapport
_0207 Julibarn
  1. Hek@ med Ville, Ludvig och v. 13+2
    #1

    Lägesrapport

    Först och främst vill jag passa på att tacka alla för de fina värmande ord jag har fått av er härinne. Det känns verkligen gott att veta att man kan vända sig hit med sina bekymmer.

    Jag har varit hos min barmorska nu på morgonen. Vi har pratat igenom min jobbiga tid på sjukhuset och så fick jag lyssna på hjärtljuden som lät helt normala. Barnmorskan kommer att skicka en remiss till deras psykolog, jag tycker att det känns bra att tala med någon då jag märker att i takt med att mina egna krafter kommer tillbaka växer oron för hur det här har påverkat barnet.
    När vi skulle gå hem ropade barnmorskan tillbaks mig och frågade om jag ville göra ett ultraljud för att bli än mer lugnad. Så klart ville jag det. Min mamma fick vara med och titta, hon skjutsade mig till MVC idag.
    Vi såg en pigg bäbis som sparkade och levde rövare där innne. Allt såg helt normalt ut. Barnmorskan uppskattade dock efter en snabb mätning att jag inte var så långt gången (blev inte förvånad - det har varit minus två veckor med båda barnen på rutinultraljud tidigare) och ville backa med ca två veckor. Så jag är ungefär i vecka 13+2 istället.
    Jag tycker att det känns skönt för det innebär att jag har två extra veckor på mig att återhämta mig från operationen.
    Vi ska på rutinultraljudet om en vecka och då blir det mer precisa mätningar men jag tror att vi landar ungefär på samma ställe.

    Nu ska jag återvända till sängen och vila mig. Min mamma är på nedervåningen och städar. ;-)
  2. 1
    Lägesrapport Först och främst vill jag passa på att tacka alla för de fina värmande ord jag har fått av er härinne. Det känns verkligen gott att veta att man kan vända sig hit med sina bekymmer.

    Jag har varit hos min barmorska nu på morgonen. Vi har pratat igenom min jobbiga tid på sjukhuset och så fick jag lyssna på hjärtljuden som lät helt normala. Barnmorskan kommer att skicka en remiss till deras psykolog, jag tycker att det känns bra att tala med någon då jag märker att i takt med att mina egna krafter kommer tillbaka växer oron för hur det här har påverkat barnet.
    När vi skulle gå hem ropade barnmorskan tillbaks mig och frågade om jag ville göra ett ultraljud för att bli än mer lugnad. Så klart ville jag det. Min mamma fick vara med och titta, hon skjutsade mig till MVC idag.
    Vi såg en pigg bäbis som sparkade och levde rövare där innne. Allt såg helt normalt ut. Barnmorskan uppskattade dock efter en snabb mätning att jag inte var så långt gången (blev inte förvånad - det har varit minus två veckor med båda barnen på rutinultraljud tidigare) och ville backa med ca två veckor. Så jag är ungefär i vecka 13+2 istället.
    Jag tycker att det känns skönt för det innebär att jag har två extra veckor på mig att återhämta mig från operationen.
    Vi ska på rutinultraljudet om en vecka och då blir det mer precisa mätningar men jag tror att vi landar ungefär på samma ställe.

    Nu ska jag återvända till sängen och vila mig. Min mamma är på nedervåningen och städar. ;-)
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Vad skönt att...

    ...du får komma till en psykolog. Det måste varit skönt att fått göra ännu ett ul också.
    Verkar som du har bra bm och folk runtomkring dig, inte minst din mamma som kan hjälpa dig.
    Här kommer ännu en krya-på-dig-kram!
    Ta det lugnt och berätta gärna hur du mår och vad ni såg på det nya ul om en vecka - är ju jättenyfiken...;O
  4. 2
    Vad skönt att... ...du får komma till en psykolog. Det måste varit skönt att fått göra ännu ett ul också.
    Verkar som du har bra bm och folk runtomkring dig, inte minst din mamma som kan hjälpa dig.
    Här kommer ännu en krya-på-dig-kram!
    Ta det lugnt och berätta gärna hur du mår och vad ni såg på det nya ul om en vecka - är ju jättenyfiken...;O
  5. m00n
    #3

    Visst är det skönt

    att med egna ögon få se att det finns liv där inne:) Och skönt med mamma när som pysslar om när man varit så där sjuk.
    KRAM!
  6. 3
    Visst är det skönt att med egna ögon få se att det finns liv där inne:) Och skönt med mamma när som pysslar om när man varit så där sjuk.
    KRAM!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Vad bra Hek@!


    Vad skönt att du är på bättringsvägen! Ta hand om dig/er nu!!

    (((kram)))
  8. 4
    Vad bra Hek@!
    Vad skönt att du är på bättringsvägen! Ta hand om dig/er nu!!

    (((kram)))

Liknande trådar

  1. lägesrapport
    By peo2005 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 13:50
  2. Lägesrapport
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 15:34
  3. Lägesrapport
    By ::Kiddan:: in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 13:03
  4. Lägesrapport
    By en av nissorna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 12:27
  5. Lägesrapport del 2
    By troetter in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar