Tonårs tjejer
Tonåringar
  1. Mia_Sthlm
    #1

    Tonårs tjejer

    är era tjejer mkt för att jämföra sig med dig?
    Mäta längden, vikten , brösten, magen, rynkor?
  2. 1
    Tonårs tjejer är era tjejer mkt för att jämföra sig med dig?
    Mäta längden, vikten , brösten, magen, rynkor?
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2

    Inte ett dugg faktiskt.

    Här jämförs ingenting. :)
    Jo, skostorleken. Jag har nämligen 42(-43) i skor, så vi \"tävlar\" lite... ;)
    Men jag kommer nog att vinna till slut ändå, ingen annan i släkten har som jag bland kvinnorna, snarare mindre fötter (syrran har 34 t ex).
  4. 2
    Inte ett dugg faktiskt. Här jämförs ingenting. :)
    Jo, skostorleken. Jag har nämligen 42(-43) i skor, så vi \"tävlar\" lite... ;)
    Men jag kommer nog att vinna till slut ändå, ingen annan i släkten har som jag bland kvinnorna, snarare mindre fötter (syrran har 34 t ex).
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    ja, mamma är \"facit\"

    hon var mycket nöjd då hon växte om mig...
    När hon var liten sa hon:
    Mamma, jag vill ha såna tuttar som du har...
    .... men högre upp...

    jaja, nån barbie är jag inte
  6. 3
    ja, mamma är \"facit\" hon var mycket nöjd då hon växte om mig...
    När hon var liten sa hon:
    Mamma, jag vill ha såna tuttar som du har...
    .... men högre upp...

    jaja, nån barbie är jag inte
  7. 71:an Nika
    #4

    Aldrig

    13% åring har aldrig sagt något om det iallafall. Vad hon tänker vet jag inte.
  8. 4
    Aldrig 13% åring har aldrig sagt något om det iallafall. Vad hon tänker vet jag inte.
  9. 71:an Nika
    #5

    Oj, vad

    det skiljer mycket i storlek på dina och din systers fötter :)

    Jag har också stora fötter. Ibland passar inte ens 41 och då får jag helt enkelt köpa andra skor eftersom det ofta inte finns större.
    Skulle bra gärna vilja ha mindre fötter, men det lär inte gå.
  10. 5
    Oj, vad det skiljer mycket i storlek på dina och din systers fötter :)

    Jag har också stora fötter. Ibland passar inte ens 41 och då får jag helt enkelt köpa andra skor eftersom det ofta inte finns större.
    Skulle bra gärna vilja ha mindre fötter, men det lär inte gå.
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    Haha, ja jag vet!

    Jag hade min pappas hockeyrör i högstadiet! :)

    Tjejerna har ju runt 40, men troligen stannar de där. Mamma har 37, och tjejernas pappa har 41. Så jag är rätt ensam med lite större fötter rent generellt också.

    MEN, jag vill INTE ha mindre fötter. Jag bara älskar mina fötter som jag ALDRIG har ont i. Kan gå i högklackat en hel dag utan att få ont (och inte övat innan) för ju större fötter desto lägre tryck på tårna. Så mina fötter är i ett perfekt skick faktiskt.

    Syrran däremot har ju problem med sina fötter. Dels är de alltid kalla (små fötter - sämre blodcirkulation) och så hittar hon ju inte skor som passar heller.

    Nä, så mindre fötter vill jag verkligen inte ha! :)
  12. 6
    Haha, ja jag vet! Jag hade min pappas hockeyrör i högstadiet! :)

    Tjejerna har ju runt 40, men troligen stannar de där. Mamma har 37, och tjejernas pappa har 41. Så jag är rätt ensam med lite större fötter rent generellt också.

    MEN, jag vill INTE ha mindre fötter. Jag bara älskar mina fötter som jag ALDRIG har ont i. Kan gå i högklackat en hel dag utan att få ont (och inte övat innan) för ju större fötter desto lägre tryck på tårna. Så mina fötter är i ett perfekt skick faktiskt.

    Syrran däremot har ju problem med sina fötter. Dels är de alltid kalla (små fötter - sämre blodcirkulation) och så hittar hon ju inte skor som passar heller.

    Nä, så mindre fötter vill jag verkligen inte ha! :)
  13. 71:an Nika
    #7

    Du vill inte

    det alltså....??
    Det är bra att du är nöjd och jag kan väl inte påstå att jag är missnöjd men skulle jag få välja en sak att ändra så hade det blivit fötterna.

    Högklackat har jag aldrig. Jag är 180 cm lång och tycker inte att jag behöver bli längre. Fast jag trivs med min längd och tycker inte att jag är så lång, men det känns lite fånigt ibland när jag står och pratar med normallånga herrar och så är jag mycket längre än vad de är eftersom jag har lite grövre skor, typ vinterskor.

    Huvudsaken är att fötterna mår bra, sedan får de ha vilken storlek de vill :)
  14. 7
    Du vill inte det alltså....??
    Det är bra att du är nöjd och jag kan väl inte påstå att jag är missnöjd men skulle jag få välja en sak att ändra så hade det blivit fötterna.

    Högklackat har jag aldrig. Jag är 180 cm lång och tycker inte att jag behöver bli längre. Fast jag trivs med min längd och tycker inte att jag är så lång, men det känns lite fånigt ibland när jag står och pratar med normallånga herrar och så är jag mycket längre än vad de är eftersom jag har lite grövre skor, typ vinterskor.

    Huvudsaken är att fötterna mår bra, sedan får de ha vilken storlek de vill :)
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Inte ofta!

    Det var när hon var i värsta växa-perioden, tills det var konstaterat att hon blivit längre än mej...
    Annars är vi så _totalt_ olika, inte ett drag gemensamt (om jag inte varit där när hon kom ut hade jag undrat om vi var släkt alls...), så det finns inte mycket att jämföra, direkt!
  16. 8
    Inte ofta! Det var när hon var i värsta växa-perioden, tills det var konstaterat att hon blivit längre än mej...
    Annars är vi så _totalt_ olika, inte ett drag gemensamt (om jag inte varit där när hon kom ut hade jag undrat om vi var släkt alls...), så det finns inte mycket att jämföra, direkt!
  17. Medlem sedan
    Jun 2002
    #9

    Min grabb

    gör så, ofta med sin längd.. Nu är han inte så jättelång och har alltid legat under kurvan. så han jämnför mycket där.
    Men min dotter som är 7½ har örjat redanatt jämnföra med kompisar. Den är smalare, den är sötare, den har finare hår osv.. Det är oroväckande tycker jag. försöker prata mycket med henne nu om det, men hon är ingen vidare lyssnare..
  18. 9
    Min grabb gör så, ofta med sin längd.. Nu är han inte så jättelång och har alltid legat under kurvan. så han jämnför mycket där.
    Men min dotter som är 7½ har örjat redanatt jämnföra med kompisar. Den är smalare, den är sötare, den har finare hår osv.. Det är oroväckande tycker jag. försöker prata mycket med henne nu om det, men hon är ingen vidare lyssnare..
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Jag är kort

    Jag är 165, så egentligen borde jag vilja ha mindre storlek på fötterna, men konstigt nog ser de inte ens stora ut. (Syrran är 156, så hon matchar ju sina fötter... hihi)

    Men man får ju tänka på modeller å så, en del modeller blir ju mer som båtar...

    Själv går jag i sandaler fortfarande. Har väldigt bra blodcirkulation i fötterna så jag fryser ytterst sällan (bara när jag har skridskor...).
  20. 10
    Jag är kort Jag är 165, så egentligen borde jag vilja ha mindre storlek på fötterna, men konstigt nog ser de inte ens stora ut. (Syrran är 156, så hon matchar ju sina fötter... hihi)

    Men man får ju tänka på modeller å så, en del modeller blir ju mer som båtar...

    Själv går jag i sandaler fortfarande. Har väldigt bra blodcirkulation i fötterna så jag fryser ytterst sällan (bara när jag har skridskor...).
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11

    Jag har 42...imt


    .
  22. 11
    Jag har 42...imt
    .
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    :) -imt-

    -
  24. 12
    :) -imt- -
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    Dest större blad , desto vackrare blomma :=)

    ...en klassisk mammadevis :=)
  26. 13
    Dest större blad , desto vackrare blomma :=) ...en klassisk mammadevis :=)
  27. Medlem sedan
    Oct 2003
    #14

    Nja...

    Hon väger väl hälften av vad jag gör....Å speglar sig 100 gånger mer...
    Tror hon är väldigt nöjd med sitt utseende....men kanske inte med mitt :-)
    Fast hon är avis på mina kindben (!)...tokfian...
    Tror inte hon jämför sig direkt....men man vet ju inte...
  28. 14
    Nja... Hon väger väl hälften av vad jag gör....Å speglar sig 100 gånger mer...
    Tror hon är väldigt nöjd med sitt utseende....men kanske inte med mitt :-)
    Fast hon är avis på mina kindben (!)...tokfian...
    Tror inte hon jämför sig direkt....men man vet ju inte...
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15

    Hahaha, ja så kan man ju se det... eller

    som min pappa sa:
    \"Du kommer att bli duktig på att simma.\"
    Och han hade rätt, jag blev duktig på att simma! :)
  30. 15
    Hahaha, ja så kan man ju se det... eller som min pappa sa:
    \"Du kommer att bli duktig på att simma.\"
    Och han hade rätt, jag blev duktig på att simma! :)
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    *asg* imt

    .
  32. 16
    *asg* imt .
  33. maria65a
    #17

    *s*

    Inte alls! Dom tycker bara att jag har ett stort arsle *s*
  34. 17
    *s* Inte alls! Dom tycker bara att jag har ett stort arsle *s*
  35. 71:an Nika
    #18

    Tack för den :)

    Lita på att den frasen ska användas framöver :)
  36. 18
    Tack för den :) Lita på att den frasen ska användas framöver :)
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Inte ett dugg!

    Men så är vi så olika som man kan bli!
    Hon är lång och smal och jag är kort och tjock. Så jag tror inte hon _vill_ jämföra sig med mig ;o)
  38. 19
    Inte ett dugg! Men så är vi så olika som man kan bli!
    Hon är lång och smal och jag är kort och tjock. Så jag tror inte hon _vill_ jämföra sig med mig ;o)

Liknande trådar

  1. Tonårs-rum ??
    By towa1 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 22:20
  2. tonårs-as ?
    By Katah in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 19:34
  3. igår va tonårs
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 08:57
  4. Tonårs problem
    By tezziz in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 10:01
  5. Tonårs pms?
    By Tilda -67 in forum Tonåringar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 07:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar