Gjorde igår ett CVB
Gravidsnack
  1. Hoppfull
    #1

    Gjorde igår ett CVB

    Var i går till Huddinge sjukhus och de utförde ett moderkaksprov på mig. Nu ska de göra en utökad kromosomanalys och provsvaret får jag om \" hör och häpna\" 3 veckor, det är ju en hel evighet tills dess. Finns det någon som vet om man kan ringa och få ett första utlåtande.....
  2. 1
    Gjorde igår ett CVB Var i går till Huddinge sjukhus och de utförde ett moderkaksprov på mig. Nu ska de göra en utökad kromosomanalys och provsvaret får jag om \" hör och häpna\" 3 veckor, det är ju en hel evighet tills dess. Finns det någon som vet om man kan ringa och få ett första utlåtande.....
  3. Ev gravid
    #2

    En fråga till dig

    Hur tidigt kan man göra mkp och hur tillförlitligt är det? Samma som fvp?
    Ser man könet på barnet där också?

    Flera frågor, men tänkte att du som just gjort det kanske just fått information. =)

    Du kan säkert ringa och kolla med någon
  4. 2
    En fråga till dig Hur tidigt kan man göra mkp och hur tillförlitligt är det? Samma som fvp?
    Ser man könet på barnet där också?

    Flera frågor, men tänkte att du som just gjort det kanske just fått information. =)

    Du kan säkert ringa och kolla med någon
  5. Hoppfull
    #3

    Enligt min

    gynekolog kan man göra provet frå allra tidigast v.11+3, jag själv var i v. 12+0 igår.
    Eftersom jag haft tidigare kromosomavvikelser i en graviditet så är det just detta som ska kollas men jag tror att på ett FVP kan man också se ifall barnet har ryggmärgsbråck vilket inte visar sig på CVB. Eftersom det i moderkakan finns samma uppsättning av DNA som fostret har är det tillförlitligt och Ja, då kan man också räkna X och Y kromosomer och därmed få reda på kön ifall man vill veta det.
  6. 3
    Enligt min gynekolog kan man göra provet frå allra tidigast v.11+3, jag själv var i v. 12+0 igår.
    Eftersom jag haft tidigare kromosomavvikelser i en graviditet så är det just detta som ska kollas men jag tror att på ett FVP kan man också se ifall barnet har ryggmärgsbråck vilket inte visar sig på CVB. Eftersom det i moderkakan finns samma uppsättning av DNA som fostret har är det tillförlitligt och Ja, då kan man också räkna X och Y kromosomer och därmed få reda på kön ifall man vill veta det.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Jag..

    ..gjorde CVB på huddinge och fick svaret efter 2 veckor. Då de gör en fullständig kromosomanalys dröjer ju svaret lite längre tyvärr, och väntan är allt annat än rolig. De brukar bara ringa ifall provsvaret är onormalt, dvs att de funnit en avvikelse.

    Lycka till!
  8. 4
    Jag.. ..gjorde CVB på huddinge och fick svaret efter 2 veckor. Då de gör en fullständig kromosomanalys dröjer ju svaret lite längre tyvärr, och väntan är allt annat än rolig. De brukar bara ringa ifall provsvaret är onormalt, dvs att de funnit en avvikelse.

    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5

    Vi fick...

    ..veta könet efter att ha gjort CVB! :)
    Provet är lika tillförlitligt som FVP.
  10. 5
    Vi fick... ..veta könet efter att ha gjort CVB! :)
    Provet är lika tillförlitligt som FVP.
  11. Hoppfull
    #6

    Tack

    för lyckönskningarna. Ringde det var just de dem gjorde sist och det hoppas jag att vi slipper denna gång.Det är det efterlängtade kuvertet som vi önskar oss.
  12. 6
    Tack för lyckönskningarna. Ringde det var just de dem gjorde sist och det hoppas jag att vi slipper denna gång.Det är det efterlängtade kuvertet som vi önskar oss.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7

    Åh

    Jag vet precis hur det är att få det där samtalet som man bara inte vill få.. Du har mina tummar nu!!!!

    Stor lyckokram!
  14. 7
    Åh Jag vet precis hur det är att få det där samtalet som man bara inte vill få.. Du har mina tummar nu!!!!

    Stor lyckokram!
  15. Nissa, R-02 och M-04
    #8

    När jag gjort CVB...

    .. har jag fått svar samma vecka, men då har det inte varit någon utökad analys. HInner de bara titta på provet antar jag att ni kan få svar ganska snart på om det är normalt antal kromosomer (inga trisomier) och om det är XY eller XX.

    Väntan kändes lågn för mig, trots att det bara var en knapp vecka, förstår att det känns jättelänge med 3 veckor!
  16. 8
    När jag gjort CVB... .. har jag fått svar samma vecka, men då har det inte varit någon utökad analys. HInner de bara titta på provet antar jag att ni kan få svar ganska snart på om det är normalt antal kromosomer (inga trisomier) och om det är XY eller XX.

    Väntan kändes lågn för mig, trots att det bara var en knapp vecka, förstår att det känns jättelänge med 3 veckor!

Liknande trådar

  1. Igår gjorde jag
    By MiaKL,S03+K06 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 09:40
  2. Vad gjorde ni igår?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:47
  3. Vet ni vad jag gjorde igår?
    By Malin1979 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 18:01
  4. Gjorde nåt kul igår...
    By avataria in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 19:58
  5. Gjorde Vul igår
    By Ettan med nr 3 bf 16/7 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar