Första sprutan avklarad!!!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Tinselflickan
    #1

    Första sprutan avklarad!!!

    Jag tycker att grejer med magen är äckligt. När jag gjorde titthålsop blev jag helt hysterisk efteråt för att det blödde genom plåstret lite. Så att sticka mig i magen har väl inte känts så där jättekul.

    Jag blev erbjuden sprutskola på Carlanderska och vi var där i morse. Sköterskan var lugn och snäll och förklarade exakt hur man skulle göra. Men vilket mod det tog att stoppa in nålen i magen! Hu!!!

    Efteråt tyckte både maken och sköterskan att jag var jätteduktig, att det gått superbra - men jag ville bara gråta!!! Av lättnad mest, tror jag...

    Men men. Nu ska jag klara av det på egen hand. Jobbigt är det men det finns ju en chans att jag blir gravid så det är bara att fixa det, helt enkelt.
  2. 1
    Första sprutan avklarad!!! Jag tycker att grejer med magen är äckligt. När jag gjorde titthålsop blev jag helt hysterisk efteråt för att det blödde genom plåstret lite. Så att sticka mig i magen har väl inte känts så där jättekul.

    Jag blev erbjuden sprutskola på Carlanderska och vi var där i morse. Sköterskan var lugn och snäll och förklarade exakt hur man skulle göra. Men vilket mod det tog att stoppa in nålen i magen! Hu!!!

    Efteråt tyckte både maken och sköterskan att jag var jätteduktig, att det gått superbra - men jag ville bara gråta!!! Av lättnad mest, tror jag...

    Men men. Nu ska jag klara av det på egen hand. Jobbigt är det men det finns ju en chans att jag blir gravid så det är bara att fixa det, helt enkelt.
  3. Medlem sedan
    Apr 2005
    #2

    Härligt!

    Bra jobbat tjejen!
    Du ska se att du kommer klara det galant!
  4. 2
    Härligt! Bra jobbat tjejen!
    Du ska se att du kommer klara det galant!
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Heja heja!

    Duktiga du! Härligt, gumman!

    Jag ryser när jag läste ditt inlägg för jag minns så väl hur rädd jag själv var inför första sprutan.

    Du ska se att det kommer gå bättre och bättre för varje dag/spruta och jag lovar att man till slut gör det på ren \"rutin\" - hur konstigt det än må låta just nu!

    Stor kram!
    Duktiga du! :-)
  6. 3
    Heja heja! Duktiga du! Härligt, gumman!

    Jag ryser när jag läste ditt inlägg för jag minns så väl hur rädd jag själv var inför första sprutan.

    Du ska se att det kommer gå bättre och bättre för varje dag/spruta och jag lovar att man till slut gör det på ren \"rutin\" - hur konstigt det än må låta just nu!

    Stor kram!
    Duktiga du! :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4

    Vad bra!

    Skönt att du klarade det så bra! Hoppas det fortsätter så :-)
  8. 4
    Vad bra! Skönt att du klarade det så bra! Hoppas det fortsätter så :-)
  9. Puman- spraydag 1
    #5

    Modigt!

    Jag förstår att det tar emot innan första sticket...hu fasar själv för det momentet ...men det är väl bara att bita ihop,man vänjer sig snart.(hoppas jag)
  10. 5
    Modigt! Jag förstår att det tar emot innan första sticket...hu fasar själv för det momentet ...men det är väl bara att bita ihop,man vänjer sig snart.(hoppas jag)
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6

    Gôtt jobbat :o)

    hoppas resten går som en dans!
  12. 6
    Gôtt jobbat :o) hoppas resten går som en dans!
  13. Elle
    #7

    Hejar på dig!

    Kommer att gå jättebra! Lovar!!!!!
  14. 7
    Hejar på dig! Kommer att gå jättebra! Lovar!!!!!
  15. Mille - sprutdag 2
    #8

    Supersynkis!

    Jag har också börjat med sprutan igår (onsdag) så då blir vi nog supersynkisar. Trolig ÄP blir 1-2/11.

    Skönt att det gick så bra med sprutan, är det första IVF för dig? Vi är inne på vår andra omgång så det där med sprutan gick bra för mig.
  16. 8
    Supersynkis! Jag har också börjat med sprutan igår (onsdag) så då blir vi nog supersynkisar. Trolig ÄP blir 1-2/11.

    Skönt att det gick så bra med sprutan, är det första IVF för dig? Vi är inne på vår andra omgång så det där med sprutan gick bra för mig.
  17. Anonym
    #9

    Bravo!

    Nu grejar du resten lätt som en plätt ska du se.

    Kram
  18. 9
    Bravo! Nu grejar du resten lätt som en plätt ska du se.

    Kram
  19. Tinselflickan
    #10

    Japp, första gången!

    Jag är en supernovis och sprutor i magen är nog något av det värsta jag kan tänka mig. Så det kändes verkligen som något stort, att ha klarat av första sprutan.

    Lustigt nog har jag varit väldigt fokuserad på spruta nummer två, som jag ska ta i kväll. Jag vill ha det överstökat!!! =)
  20. 10
    Japp, första gången! Jag är en supernovis och sprutor i magen är nog något av det värsta jag kan tänka mig. Så det kändes verkligen som något stort, att ha klarat av första sprutan.

    Lustigt nog har jag varit väldigt fokuserad på spruta nummer två, som jag ska ta i kväll. Jag vill ha det överstökat!!! =)
  21. Tinselflickan
    #11

    Tack för alla glada tillrop!

    Är helt fokuserad på sprutan som jag ska ta ikväll, har sett den framför mig hela natten (nej, jag kunde inte sova). Men det kommer gå så bra så! =)
  22. 11
    Tack för alla glada tillrop! Är helt fokuserad på sprutan som jag ska ta ikväll, har sett den framför mig hela natten (nej, jag kunde inte sova). Men det kommer gå så bra så! =)
  23. Medlem sedan
    Jun 2004
    #12

    Duktigt jobbat!

    Jag har aldrig klarat att sticka mig själv. Vi blev erbjudna hjälp hos gyn men jag är så hysterisk att jag avstår gärna från alla onödiga stick. Sambon är min hjälte, han får alltid sticka mig. =)
  24. 12
    Duktigt jobbat! Jag har aldrig klarat att sticka mig själv. Vi blev erbjudna hjälp hos gyn men jag är så hysterisk att jag avstår gärna från alla onödiga stick. Sambon är min hjälte, han får alltid sticka mig. =)
  25. Mille - sprutdag 2
    #13

    Det är första sprutan som är svårast...

    ...det tog mig forever att få dit första sprutan men när jag väl hade tagit den så kände jag att \"nu vet jag vad det handlar om\". De efterföljande kändes helt ok att ta faktiskt.
  26. 13
    Det är första sprutan som är svårast... ...det tog mig forever att få dit första sprutan men när jag väl hade tagit den så kände jag att \"nu vet jag vad det handlar om\". De efterföljande kändes helt ok att ta faktiskt.
  27. Lycka68
    #14

    Perfekt

    Nu är du inne på nästa fas - grattis!

    Lycka68
  28. 14
    Perfekt Nu är du inne på nästa fas - grattis!

    Lycka68
  29. Medlem sedan
    Nov 2004
    #15

    Härligt!!!

    Man känner sig verkligen världsbäst när man äntligen vågar ta sprutan. Själv var jag jättenervös innan jag tog första sprutan förra gången. Och ikväll är det dags igen, då börjar vi spruta inför IVF nr 2.

    Lycka till!
  30. 15
    Härligt!!! Man känner sig verkligen världsbäst när man äntligen vågar ta sprutan. Själv var jag jättenervös innan jag tog första sprutan förra gången. Och ikväll är det dags igen, då börjar vi spruta inför IVF nr 2.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Första sprutan avklarad!
    By Sase in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 18:22
  2. Första sprutan avklarad!
    By AnneF med 3 busar in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 13:49
  3. Nu är första sprutan avklarad!
    By Sema m. Izabella o Dennis in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 20:38
  4. Första sprutan avklarad...
    By Minnea in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:22
  5. Första sprutan avklarad...
    By Minnea in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 22:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar