NI vars barn har haft höstblåsor!
_0309 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    NI vars barn har haft höstblåsor!

    VAR har prickarna varit? HUR har de sett ut? Har barnet haft feber? Snorigt? Hur länge? Alice hade hög feber i ett dygn ungefär, samtidigt kom det många små prickar på främst benen och fötterna, men även lite på andra ställen. Liiite snuva. Idag är hon helt feberfri och pigg som jag vet inte vad, MEN svaga prickar är kvar på benen, 2 små blåsor på tårna, samt några röda prickar på rumpan. Hänger det hela ihop eller vad kan det vara?

    Ett barn på hennes dagis hade sk höstblåsor, det är därför jag tänker på det främst. Så, dela med er av era erfarenheter!

    Kramar!
  2. 1
    NI vars barn har haft höstblåsor! VAR har prickarna varit? HUR har de sett ut? Har barnet haft feber? Snorigt? Hur länge? Alice hade hög feber i ett dygn ungefär, samtidigt kom det många små prickar på främst benen och fötterna, men även lite på andra ställen. Liiite snuva. Idag är hon helt feberfri och pigg som jag vet inte vad, MEN svaga prickar är kvar på benen, 2 små blåsor på tårna, samt några röda prickar på rumpan. Hänger det hela ihop eller vad kan det vara?

    Ett barn på hennes dagis hade sk höstblåsor, det är därför jag tänker på det främst. Så, dela med er av era erfarenheter!

    Kramar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2

    Hedvigs kompis

    hade. Han hade prickar på händer och fötter, ev på fler ställen, jag minns dåligt. Snorig som bara den. Feber tror jag inte alls. Dagispigg, det upptäcktes en onsdag, hämtades halv fyra som vanligt, han däckade vid 5 på em. Obs, de ringde inte från dagis för hämtning. Torsdagen var han lika pigg som vanligt, fredag dagis igen. Snorig även på lördagen men antagligen måttligt, inget problem i alla fall, då var han här, och visst torkade vi ett par ggr men ej så det är det enda jag minns. Hur prickarna såg ut... antagligen rätt så diskreta, jag minns nämligen inte...

    Bra och utredande svar härifrån va? Men han hade nog en lindrig variant. Åt, drack och lekte som vanligt. Sov lite sämre men ej säkert att det var pga blåsorna. Hedvig klarade sig undan trots umgänge såväl fredag som lördag.
  4. 2
    Hedvigs kompis hade. Han hade prickar på händer och fötter, ev på fler ställen, jag minns dåligt. Snorig som bara den. Feber tror jag inte alls. Dagispigg, det upptäcktes en onsdag, hämtades halv fyra som vanligt, han däckade vid 5 på em. Obs, de ringde inte från dagis för hämtning. Torsdagen var han lika pigg som vanligt, fredag dagis igen. Snorig även på lördagen men antagligen måttligt, inget problem i alla fall, då var han här, och visst torkade vi ett par ggr men ej så det är det enda jag minns. Hur prickarna såg ut... antagligen rätt så diskreta, jag minns nämligen inte...

    Bra och utredande svar härifrån va? Men han hade nog en lindrig variant. Åt, drack och lekte som vanligt. Sov lite sämre men ej säkert att det var pga blåsorna. Hedvig klarade sig undan trots umgänge såväl fredag som lördag.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    *lipar*

    Är de där prickarna straffet för att jag inte tagit mig in i förrådet (VAR är min bulldozer??) för att leta Bumbo än?? *stoppar tummarna i öronen, viftar med fingrarna och gör pruttljud med munnen* ;)
  6. 3
    *lipar* Är de där prickarna straffet för att jag inte tagit mig in i förrådet (VAR är min bulldozer??) för att leta Bumbo än?? *stoppar tummarna i öronen, viftar med fingrarna och gör pruttljud med munnen* ;)
  7. Xenia m Wilda -01, Fideli -03, bf 1/3
    #4

    Olika för båda tjejerna.

    Wilda hade höstblåsor när hon var två, då var hon prickig på fötterna, knäna, händerna och endast två små yttepyttiga blåsor i munnen, hög feber i ett par dagar.
    Fideli har haft blåsor ENBART i munnen, MASSOR! Hela munnen har varit sårig/blåsig/köttig/vitfläckig. Feber i en vecka, dock inte högre än 38.8 under ett par dagar. Sjuk i ungefär 12 dagar. Förkylda och snoriga med rinnande ögon hade båda två.

    SÅ- helt olika för båda, dock diagnostiserade med höstblåsor av doktor båda två.
  8. 4
    Olika för båda tjejerna. Wilda hade höstblåsor när hon var två, då var hon prickig på fötterna, knäna, händerna och endast två små yttepyttiga blåsor i munnen, hög feber i ett par dagar.
    Fideli har haft blåsor ENBART i munnen, MASSOR! Hela munnen har varit sårig/blåsig/köttig/vitfläckig. Feber i en vecka, dock inte högre än 38.8 under ett par dagar. Sjuk i ungefär 12 dagar. Förkylda och snoriga med rinnande ögon hade båda två.

    SÅ- helt olika för båda, dock diagnostiserade med höstblåsor av doktor båda två.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Luna hade det i somras

    på fötterna. Ingen feber, det kliade inte, hon var inte kinkig.....alltså det var bara blåsor som började torka efter ca1vecka...om jag minns rätt
  10. 5
    Luna hade det i somras på fötterna. Ingen feber, det kliade inte, hon var inte kinkig.....alltså det var bara blåsor som började torka efter ca1vecka...om jag minns rätt
  11. Marie m t-03 och bf 25/12
    #6

    jaha.det kanske är....

    det som min tildizz har, hon har prickar lite här och var kanske fem i ansiktet tre påmagen två på bena, rinnande ögon och snorig näsa...har aldrig hört talas om ngt som heter Höst blåsor??? jag fråga minnman i dag om han trodde det va vattkoppor??? Men tilda har ingen feber vad jag vet för hon är pigg som vanligt...Vda innebär höstblåsor???
  12. 6
    jaha.det kanske är.... det som min tildizz har, hon har prickar lite här och var kanske fem i ansiktet tre påmagen två på bena, rinnande ögon och snorig näsa...har aldrig hört talas om ngt som heter Höst blåsor??? jag fråga minnman i dag om han trodde det va vattkoppor??? Men tilda har ingen feber vad jag vet för hon är pigg som vanligt...Vda innebär höstblåsor???
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Freja har nyss haft det *låååångt*

    och det var inte roligt kan jag säga... MEN som många skrivit innan mig verkar det vara en åkomma som tar väldigt olika på olika ungar.
    Såhär var det för Freja:
    Prickar (inte blåsor!) på snippan och ner mot låren på fredagen när jag hämtade hos DM. JAg trodde det var svamp.
    Fredagnatt vaknade hon och hade jätteont i munnen. Alltså blåsor under tungan och på insidan av kniderna. Feber - 38,5 och rätt ynklig. Ingen sömn!!!\'
    Lördag fortfarande febrig och nu hade prickarna i underlivet blivit småblåsor. Nya prickar på fotsulor,mellan tårna, händerna och enstaka lite här och var.
    Febern gick ner under lördagen och hon var ganska pigg mellan smärtorna. Hon hade gräsligt ont i munnen.

    Vi gick till VC på måndagen och fick veta att vi inget kunde göra men att det var mycket smittsamt så att vi skulle ha henne hemma från dm en hel vecka. På onsdagen var hon frisk.

    Om du pallat läsa hit kan jag sammanfatta såhär: övergående feber, små prickar som blir till små blåsor,mat&-dryck-vägran = HÖSTBLÅSOR

    Förlåt att det blev så himla lååååångt men det var så himla besvärligt att det blev lite terapi att skriva av sig ;-).

    kram på dig och din lilla höstblåsa!
  14. 7
    Freja har nyss haft det *låååångt* och det var inte roligt kan jag säga... MEN som många skrivit innan mig verkar det vara en åkomma som tar väldigt olika på olika ungar.
    Såhär var det för Freja:
    Prickar (inte blåsor!) på snippan och ner mot låren på fredagen när jag hämtade hos DM. JAg trodde det var svamp.
    Fredagnatt vaknade hon och hade jätteont i munnen. Alltså blåsor under tungan och på insidan av kniderna. Feber - 38,5 och rätt ynklig. Ingen sömn!!!\'
    Lördag fortfarande febrig och nu hade prickarna i underlivet blivit småblåsor. Nya prickar på fotsulor,mellan tårna, händerna och enstaka lite här och var.
    Febern gick ner under lördagen och hon var ganska pigg mellan smärtorna. Hon hade gräsligt ont i munnen.

    Vi gick till VC på måndagen och fick veta att vi inget kunde göra men att det var mycket smittsamt så att vi skulle ha henne hemma från dm en hel vecka. På onsdagen var hon frisk.

    Om du pallat läsa hit kan jag sammanfatta såhär: övergående feber, små prickar som blir till små blåsor,mat&-dryck-vägran = HÖSTBLÅSOR

    Förlåt att det blev så himla lååååångt men det var så himla besvärligt att det blev lite terapi att skriva av sig ;-).

    kram på dig och din lilla höstblåsa!

Liknande trådar

  1. Ni vars barn låg i säte!
    By Tinni in forum Förlossning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 18:47
  2. ngn vars barn går på
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 12:53
  3. Någon vars barn har haft sina skor
    By Charlotta m L o F in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 20:03
  4. Till er vars barn haft RS...
    By kaah in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 14:45
  5. Några vars barn haft lunginflammation?
    By Hojhoj in forum Barnsjukdomar
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 20:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar