Hur mkt sanning orkar ni?
Känsliga snack
  1. Åsa
    #1

    Hur mkt sanning orkar ni?

    Är inne i en svacka med min älskade, som är sjukskriven för depression men som även har GAD och social fobi.
    Har skrivit härinne förr och frågat om man får \"tillbaka\" sin sambo efter en depression, och han börjar definitivt bli bättre och jag ser hoppet i tunneln. Däremot har jag mkt känslor och är orolig för vissa av beteenden som han har, som jag skulle vilja lasta av mig på honom så att vi kunde hitta en konstruktiv lösning att fortsätta vår relation.
    Men det känns som lasset är för stort. Den mängd jag behöver välta är så stor att han kommer gå i baklås och kommer istället reagera \"Hon älskar mig inte, då gör jag slut\". Detta flykt-beteende har jag sett förr och det är så inarbetat i honom.
    Samtidigt som en STOR diskussion måste ske här hemma för min och barnens skull.
    Snälla tankar!!
  2. 1
    Hur mkt sanning orkar ni? Är inne i en svacka med min älskade, som är sjukskriven för depression men som även har GAD och social fobi.
    Har skrivit härinne förr och frågat om man får \"tillbaka\" sin sambo efter en depression, och han börjar definitivt bli bättre och jag ser hoppet i tunneln. Däremot har jag mkt känslor och är orolig för vissa av beteenden som han har, som jag skulle vilja lasta av mig på honom så att vi kunde hitta en konstruktiv lösning att fortsätta vår relation.
    Men det känns som lasset är för stort. Den mängd jag behöver välta är så stor att han kommer gå i baklås och kommer istället reagera \"Hon älskar mig inte, då gör jag slut\". Detta flykt-beteende har jag sett förr och det är så inarbetat i honom.
    Samtidigt som en STOR diskussion måste ske här hemma för min och barnens skull.
    Snälla tankar!!
  3. EMJ
    #2

    Hjälp utifrån?

    Om jag ser till mej själv så behöver jag en tredje part, helst professionell, som s a s hjälper till att styra upp...
    I en relation har man ofta kommunikationsmönster som faktiskt förstör - man hör inte vad den andre/a säger, utan tolkar enligt de gamla vanliga mönstren, om du förstår vad jag menar....

    I t ex en parterapi finns ju en annan \"tolk\" närvarande, och då kan det vara lättare att få den andre/a att lyssna på vad man verkligen säger - inte vad den andre/a hör....
  4. 2
    Hjälp utifrån? Om jag ser till mej själv så behöver jag en tredje part, helst professionell, som s a s hjälper till att styra upp...
    I en relation har man ofta kommunikationsmönster som faktiskt förstör - man hör inte vad den andre/a säger, utan tolkar enligt de gamla vanliga mönstren, om du förstår vad jag menar....

    I t ex en parterapi finns ju en annan \"tolk\" närvarande, och då kan det vara lättare att få den andre/a att lyssna på vad man verkligen säger - inte vad den andre/a hör....
  5. Johanna
    #3

    Familjebehandlingteam

    Du verkar vara mycket klarsynt gällande era problem och det är jättebra. Jag tror liksom ovanstående att ni behöver en tredje part som kan hjälpa er att samtala. I min kommun finns ett familjebehandlingsteam dit familjer kan gå när det är någon \"störning\". De är inte knutna till någon socialtjänst eller så utan mer en resurs för familjer som behöver extra stöd. Kolla upp om det kan finnas hos er. Som jag uppfattar dig så är det ju hela familjens välmående du värnar om just nu i detta fall.
    Hoppas att det går bra för er!
    Kramar och snälla tankar!
  6. 3
    Familjebehandlingteam Du verkar vara mycket klarsynt gällande era problem och det är jättebra. Jag tror liksom ovanstående att ni behöver en tredje part som kan hjälpa er att samtala. I min kommun finns ett familjebehandlingsteam dit familjer kan gå när det är någon \"störning\". De är inte knutna till någon socialtjänst eller så utan mer en resurs för familjer som behöver extra stöd. Kolla upp om det kan finnas hos er. Som jag uppfattar dig så är det ju hela familjens välmående du värnar om just nu i detta fall.
    Hoppas att det går bra för er!
    Kramar och snälla tankar!

Liknande trådar

  1. Sanning
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-01, 08:10
  2. Sanning
    By Xena in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 19:57
  3. Sanning?
    By Katta1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 13:23
  4. Vad är sanning?
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 22:24
  5. Myt el sanning..?
    By Muminmamman in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 22:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar