Vilken natt!
_0207 Julibarn
  1. Titti m. Alexandra
    #1

    Vilken natt!

    Sa till D. redan igår kväll att inatt kommer Alle att vakna för hon var sååå trött! Vet ju att om hon är \"övertrött\" så kan hon inte sova en hel natt utan att springa in till oss en sväng, kanske ligga hos oss i högst 30 min, för att sedan gå och lägga sig i egen säng igen. Det överlever man ju...
    MEN inatt kom hon som jag förutspådde men vid 1-tiden, var jättearg, ev. lite nattskräck. Hon snurrar runt hos oss, vill inte sova, inte gå till sig, bara upp och se på tv och leka.
    Åhnej, jag var inte så sugen på det...Hon är vaken vad jag hör mellan 1-halv sex då hon somnar i min säng. D. har redan vid halv 3 gett upp och lagt sig nere i gästrummet.
    Vi vaknar vid åtta.
    USCH vilken maraton natt! Inte ens när hon varit riktigt liten har hon varit vaken så mycket på natten. Hon brukar _alltid_ sova - ja förutom det jag nämnde först och det händer kanske 1-2 ggr i månaden men hon somnar om efter någon halvtimme.
    Håll tummarna att vi får sova i natt...please..!
  2. 1
    Vilken natt! Sa till D. redan igår kväll att inatt kommer Alle att vakna för hon var sååå trött! Vet ju att om hon är \"övertrött\" så kan hon inte sova en hel natt utan att springa in till oss en sväng, kanske ligga hos oss i högst 30 min, för att sedan gå och lägga sig i egen säng igen. Det överlever man ju...
    MEN inatt kom hon som jag förutspådde men vid 1-tiden, var jättearg, ev. lite nattskräck. Hon snurrar runt hos oss, vill inte sova, inte gå till sig, bara upp och se på tv och leka.
    Åhnej, jag var inte så sugen på det...Hon är vaken vad jag hör mellan 1-halv sex då hon somnar i min säng. D. har redan vid halv 3 gett upp och lagt sig nere i gästrummet.
    Vi vaknar vid åtta.
    USCH vilken maraton natt! Inte ens när hon varit riktigt liten har hon varit vaken så mycket på natten. Hon brukar _alltid_ sova - ja förutom det jag nämnde först och det händer kanske 1-2 ggr i månaden men hon somnar om efter någon halvtimme.
    Håll tummarna att vi får sova i natt...please..!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    här kommer lite tummar!

    hoppas att ni alla tre sover som grisar i natt :D
    *kraaam*
  4. 2
    här kommer lite tummar! hoppas att ni alla tre sover som grisar i natt :D
    *kraaam*
  5. m00n
    #3

    Här kommer en tumme

    klart ni kommer få sova inatt. Tilde har haft nån sån där hemsk natt också. Inte haft ont, inte hungrig, inte kissnödig bara _störd_ av något. Men det har aldrig varit två nätter i rad, så jag hoppas det är en regel som gäller alla:)
  6. 3
    Här kommer en tumme klart ni kommer få sova inatt. Tilde har haft nån sån där hemsk natt också. Inte haft ont, inte hungrig, inte kissnödig bara _störd_ av något. Men det har aldrig varit två nätter i rad, så jag hoppas det är en regel som gäller alla:)
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    oj vilken pärs!


    Hur har det gått? Nu tycker man dom är så pass stora att dom ska klara av att sova en natt utan så många timmars stökande ; )

    Håller tummarna för att dte bara var en engångsförteelse!?

    Kramis!
  8. 4
    oj vilken pärs!
    Hur har det gått? Nu tycker man dom är så pass stora att dom ska klara av att sova en natt utan så många timmars stökande ; )

    Håller tummarna för att dte bara var en engångsförteelse!?

    Kramis!
  9. Medlem sedan
    Sep 2004
    #5

    Hello!

    Jotack, det var som sagt bara den natten. *pust*

    Nu har hon sovit helt lugn. Var nog lite drömmar blandat med allt annat nytt.
    Bl a så har hon slutat med blöja!
    Allt gick på en vecka. Förra helgen slutade hon helt med blöja, började kissa i toan (pottan är helt ny och oanvänd härhemma!). Inte en enda olycka på hela veckan - ooootroligt. *glad mamma idag*
  10. 5
    Hello! Jotack, det var som sagt bara den natten. *pust*

    Nu har hon sovit helt lugn. Var nog lite drömmar blandat med allt annat nytt.
    Bl a så har hon slutat med blöja!
    Allt gick på en vecka. Förra helgen slutade hon helt med blöja, började kissa i toan (pottan är helt ny och oanvänd härhemma!). Inte en enda olycka på hela veckan - ooootroligt. *glad mamma idag*
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Vilken duktig tjej

    Tänk vad stora de har blivit våra barn!

    Vad skönt att hon har blivit torr. Ibland undrar jag om Oliver någonsin kommer att bli torr.
  12. 6
    Vilken duktig tjej Tänk vad stora de har blivit våra barn!

    Vad skönt att hon har blivit torr. Ibland undrar jag om Oliver någonsin kommer att bli torr.
  13. Medlem sedan
    Sep 2004
    #7

    Det undrade jag också för bara en vecka sedan!

    Så det kan gå fort när dom kommer på _vad_ och _hur_ dom ska göra. Alle har ju som sagt totalvägrat pottan och toan hittills. Och så är hon bara torr en vacker dag. Jag är så förundrad...
    Jag trodde faktiskt att min lilla skulle få gå med en blöja under brudslöjan men nu behöver jag kanske inte vara så rädd för det. ;O
    Oliver kommer nog snart att fatta \"galoppen\" ska du se.
    Kolla i mitt fotoalbum om du vill - där får du se STORA barn! Bästa fotot sist...
    Sköt om dig, barnen, T och MAGEN!
  14. 7
    Det undrade jag också för bara en vecka sedan! Så det kan gå fort när dom kommer på _vad_ och _hur_ dom ska göra. Alle har ju som sagt totalvägrat pottan och toan hittills. Och så är hon bara torr en vacker dag. Jag är så förundrad...
    Jag trodde faktiskt att min lilla skulle få gå med en blöja under brudslöjan men nu behöver jag kanske inte vara så rädd för det. ;O
    Oliver kommer nog snart att fatta \"galoppen\" ska du se.
    Kolla i mitt fotoalbum om du vill - där får du se STORA barn! Bästa fotot sist...
    Sköt om dig, barnen, T och MAGEN!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Oj,

    Det var stora barn.
    Men det måste vara roligt, eller?

    Hälsa familjen!

    kram
  16. 8
    Oj, Det var stora barn.
    Men det måste vara roligt, eller?

    Hälsa familjen!

    kram
  17. Medlem sedan
    Sep 2004
    #9

    Ja det är underbart roligt!

    Alltså med stora barn. Men nu är det tråkigt...Killarna åkte hem allihop nu och jag saknar dom redan...=(
    Det är så mysigt när alla är hemma. Dom har alltid gått bra ihop men Alle har flätat samman familjen om möjligt ännu mera. Nu längtar jag till nyåret då hela gänget kommer igen. Nästa helg kommer Max och Simon. S. ska stanna en vecka då han har höstlov. =)
  18. 9
    Ja det är underbart roligt! Alltså med stora barn. Men nu är det tråkigt...Killarna åkte hem allihop nu och jag saknar dom redan...=(
    Det är så mysigt när alla är hemma. Dom har alltid gått bra ihop men Alle har flätat samman familjen om möjligt ännu mera. Nu längtar jag till nyåret då hela gänget kommer igen. Nästa helg kommer Max och Simon. S. ska stanna en vecka då han har höstlov. =)

Liknande trådar

  1. Vilken natt och vilken morgon
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 08:50
  2. Usch vilken dag och vilken natt..
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 09:21
  3. Vilken mönster natt vi har haft i natt!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 15:29
  4. Oj- vilken natt!
    By -Emla- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 17:37
  5. Vilken natt
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 17:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar