Bukhinnebråck...
Träning
  1. Jo
    #1

    Bukhinnebråck...

    Är det någon som vet hur man kan träna magen om man har ett bråck i bukhinnan? Jag vet att man inte ska lyfta tungt och kanske heller inte göra sit-ups. Men jag vet faktiskt inte hur stor belastning som är ok. Min husläkare hade inga bra svar alls. Något måste man ju kunna göra annars kommer jag att få ryggproblem! Ska man ta hjälp av en sjukgymnast?
    Tack!
  2. 1
    Bukhinnebråck... Är det någon som vet hur man kan träna magen om man har ett bråck i bukhinnan? Jag vet att man inte ska lyfta tungt och kanske heller inte göra sit-ups. Men jag vet faktiskt inte hur stor belastning som är ok. Min husläkare hade inga bra svar alls. Något måste man ju kunna göra annars kommer jag att få ryggproblem! Ska man ta hjälp av en sjukgymnast?
    Tack!
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Absolut sjukgymnast!

    De är i regel _mycket_ kunniga och kan hjälpa med lämpliga övningar.
  4. 2
    Absolut sjukgymnast! De är i regel _mycket_ kunniga och kan hjälpa med lämpliga övningar.
  5. Marie
    #3

    Skall du opereras?

    Se till att få en operation snabbt isåfall så kan du satsa på träning sen.
    Min väninna opererar sig om ett par månader.
  6. 3
    Skall du opereras? Se till att få en operation snabbt isåfall så kan du satsa på träning sen.
    Min väninna opererar sig om ett par månader.
  7. Jo
    #4

    Nej,

    det är inte så stort att det rekomenderas, ca 1,5*2,5 cm dvs ingen risk för inklämning än. Läkaren sa att en operation kan ge ökad risk för fler hål så de vill inte operera i onödan. Har din väninna haft mycket besvär?
  8. 4
    Nej, det är inte så stort att det rekomenderas, ca 1,5*2,5 cm dvs ingen risk för inklämning än. Läkaren sa att en operation kan ge ökad risk för fler hål så de vill inte operera i onödan. Har din väninna haft mycket besvär?

Liknande trådar

  1. Bukhinnebråck och graviditet
    By Jo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 16:49
  2. Bukhinnebråck
    By Jo in forum Komplikationer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 16:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar