Kul enkät
_0507 Julibarn
  1. Mizen_m_två
    #1

    Kul enkät

    (snodd från vb 03)

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  2. 1
    Kul enkät (snodd från vb 03)

    För tio år sedan?

    För fem år sedan?

    För ett år sedan?

    För en månad sedan?

    För en vecka sedan?

    Igår?

    Idag?

    Imorgon?
  3. Mizen_m_två
    #2

    Mina egna svar

    snodd från vb 03)

    För tio år sedan?
    * Fick jag min socionomexamen! (oj vad tiden går snabbt, känns inte alls som 10 år...)

    För fem år sedan?
    * Bodde jag i en central vacker gammal lägenhet i Örebro tillsammans med sambon.

    För ett år sedan?
    * Planerade vi syskon till Isac och jag blev gravid med Thea :-)

    För en månad sedan?
    * Var jag och barnen och hälsade på mina släktingar i Småland.

    För en vecka sedan?
    * Var jag på bvc för att väga och mäta båda barnen, Thea var förkyld och hade lite feber.

    Igår?
    * Gick jag långpromenad i det vackra höstvädret tillsammans med en kompis som är mammaledig. Köte mig en ny vinterjacka senare på dagen.

    Idag?
    Har jag mest lagat mat, bytt blöjor och sövt barn ;-)

    Imorgon?
    Om det är fint väder ska jag fixa lite i trädgården när Isac är på dagis (och förhoppningsvis Thea sover).

  4. 2
    Mina egna svar snodd från vb 03)

    För tio år sedan?
    * Fick jag min socionomexamen! (oj vad tiden går snabbt, känns inte alls som 10 år...)

    För fem år sedan?
    * Bodde jag i en central vacker gammal lägenhet i Örebro tillsammans med sambon.

    För ett år sedan?
    * Planerade vi syskon till Isac och jag blev gravid med Thea :-)

    För en månad sedan?
    * Var jag och barnen och hälsade på mina släktingar i Småland.

    För en vecka sedan?
    * Var jag på bvc för att väga och mäta båda barnen, Thea var förkyld och hade lite feber.

    Igår?
    * Gick jag långpromenad i det vackra höstvädret tillsammans med en kompis som är mammaledig. Köte mig en ny vinterjacka senare på dagen.

    Idag?
    Har jag mest lagat mat, bytt blöjor och sövt barn ;-)

    Imorgon?
    Om det är fint väder ska jag fixa lite i trädgården när Isac är på dagis (och förhoppningsvis Thea sover).

  5. Anna m Ludwig& Isabella
    #3

    Annas svar

    För tio år sedan? Var jag precis klar med min konduktörs utbildning på Roslagsbaban.

    För fem år sedan? Var jag och mannen nyförlovade.

    För ett år sedan? Blev Isabella till, Plussade den 26e oktober.

    För en månad sedan? Kom vi på att vi ska köpa hus.

    För en vecka sedan? Var Ludde hos tandläkaren för första gången, tre-års koll.

    Igår? Var med min svägerska och shoppade lite barnkläder.

    Idag? Postar dopinbjudningar.

    Imorgon? Har inte planerat så långt
  6. 3
    Annas svar För tio år sedan? Var jag precis klar med min konduktörs utbildning på Roslagsbaban.

    För fem år sedan? Var jag och mannen nyförlovade.

    För ett år sedan? Blev Isabella till, Plussade den 26e oktober.

    För en månad sedan? Kom vi på att vi ska köpa hus.

    För en vecka sedan? Var Ludde hos tandläkaren för första gången, tre-års koll.

    Igår? Var med min svägerska och shoppade lite barnkläder.

    Idag? Postar dopinbjudningar.

    Imorgon? Har inte planerat så långt
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Ja, kul!!!

    För tio år sedan?

    ** Träffades jag och Daniel - har jubileum om en dryg vecka :-)

    För fem år sedan?

    ** Var jag gravid med Tova

    För ett år sedan?

    ** Hoppades jag på att vara gravid igen :-)

    För en månad sedan?

    ** Vände det - ja, då blev det plötsligt roligt att vara tvillingmamma! :-)

    För en vecka sedan?

    ** Blev jag moster för första gången!

    Igår?

    ** Ja, då tvättade jag och så var en kompis till Tova med hem från dagis.

    Idag?

    ** Fyller min fina systerson en vecka och vi ska iväg på barngympa i eftermiddag.

    Imorgon?

    ** Kommer barnbidraget och jag ska till Farsta ihop med en kompis. Daniel åker bort och kommer inte hem förrän på fredag kväll - så jag är ensam hela dagen, kvällen, natten, dagen och kvällen för första gången...
  8. 4
    Ja, kul!!! För tio år sedan?

    ** Träffades jag och Daniel - har jubileum om en dryg vecka :-)

    För fem år sedan?

    ** Var jag gravid med Tova

    För ett år sedan?

    ** Hoppades jag på att vara gravid igen :-)

    För en månad sedan?

    ** Vände det - ja, då blev det plötsligt roligt att vara tvillingmamma! :-)

    För en vecka sedan?

    ** Blev jag moster för första gången!

    Igår?

    ** Ja, då tvättade jag och så var en kompis till Tova med hem från dagis.

    Idag?

    ** Fyller min fina systerson en vecka och vi ska iväg på barngympa i eftermiddag.

    Imorgon?

    ** Kommer barnbidraget och jag ska till Farsta ihop med en kompis. Daniel åker bort och kommer inte hem förrän på fredag kväll - så jag är ensam hela dagen, kvällen, natten, dagen och kvällen för första gången...
  9. Medlem sedan
    Dec 2004
    #5

    Tinas svar

    Först och främst ska _jag_ tacka för senast! Jättekul att se hur ni bor och så få träffa Thea och Isac förstås.

    För tio år sedan?
    ...läste jag andra året på lärarprogrammet. B-terminen på engelska institutionen om jag minns rätt.

    För fem år sedan?
    ...tog jag datakörkortet.

    För ett år sedan?
    ...hade jag precis kommit hem från konserten i Globen, min kompis fick en dotter, Alva, och så småningom blev Ludvig till. :-)

    För en månad sedan?
    ...gjorde jag vad? Det börjar bli svårare att minnas nu... Vi var väl antagligen hemma eller i huset i Lomma. Jag planerade inför dopet också.

    För en vecka sedan?
    ...gjorde jag inte heller så mycket tror jag. Städade lite, tittade på HTG och övade lite inför körövningen på kvällen.

    Igår?
    ...fick Ludvig sin första spruta och det gick jättebra. Han mättes och det gick bra och han vägdes och det gick mindre bra.

    Idag?
    ...har vi träffat tre andra mammor i föräldragruppen. Lite dåligt att inte flera dök upp, man vet ju inte om bvc anser att intresset är för lågt och inte genomför såna här träffar i fortsättningen.

    Imorgon?
    ...ska jag ha spanjoren Miguel i svenska så jag ska lektionsplanera och sedan drunkna i hans enormt vackra ögon ;-)
  10. 5
    Tinas svar Först och främst ska _jag_ tacka för senast! Jättekul att se hur ni bor och så få träffa Thea och Isac förstås.

    För tio år sedan?
    ...läste jag andra året på lärarprogrammet. B-terminen på engelska institutionen om jag minns rätt.

    För fem år sedan?
    ...tog jag datakörkortet.

    För ett år sedan?
    ...hade jag precis kommit hem från konserten i Globen, min kompis fick en dotter, Alva, och så småningom blev Ludvig till. :-)

    För en månad sedan?
    ...gjorde jag vad? Det börjar bli svårare att minnas nu... Vi var väl antagligen hemma eller i huset i Lomma. Jag planerade inför dopet också.

    För en vecka sedan?
    ...gjorde jag inte heller så mycket tror jag. Städade lite, tittade på HTG och övade lite inför körövningen på kvällen.

    Igår?
    ...fick Ludvig sin första spruta och det gick jättebra. Han mättes och det gick bra och han vägdes och det gick mindre bra.

    Idag?
    ...har vi träffat tre andra mammor i föräldragruppen. Lite dåligt att inte flera dök upp, man vet ju inte om bvc anser att intresset är för lågt och inte genomför såna här träffar i fortsättningen.

    Imorgon?
    ...ska jag ha spanjoren Miguel i svenska så jag ska lektionsplanera och sedan drunkna i hans enormt vackra ögon ;-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6

    moa svarar...

    För tio år sedan?

    **började jag skolan (började när jag var 6år)

    För fem år sedan?

    **började jag 6an...

    För ett år sedan?

    **gick jag första året i gymnasiet..blev gravid också men visste inte om det förrän i mars

    För en månad sedan?

    **jaa du..inte så mycket faktiskt, var hemma med bellan..

    För en vecka sedan?

    **var jag i skolan och fick nya uppgifter jag ska göra hemma...

    Igår?

    **var vi först på mamma-barn grupp och sen på föräldrarträff...

    Idag?

    **Var hos farmor och åt mat, fick höra att mina syskonbarn ska få en kusin inom de närmsta dygnen (på deras pappas sida)

    Imorgon?

    **ska på mamma-barngrupp...annars vet jag ej..
  12. 6
    moa svarar... För tio år sedan?

    **började jag skolan (började när jag var 6år)

    För fem år sedan?

    **började jag 6an...

    För ett år sedan?

    **gick jag första året i gymnasiet..blev gravid också men visste inte om det förrän i mars

    För en månad sedan?

    **jaa du..inte så mycket faktiskt, var hemma med bellan..

    För en vecka sedan?

    **var jag i skolan och fick nya uppgifter jag ska göra hemma...

    Igår?

    **var vi först på mamma-barn grupp och sen på föräldrarträff...

    Idag?

    **Var hos farmor och åt mat, fick höra att mina syskonbarn ska få en kusin inom de närmsta dygnen (på deras pappas sida)

    Imorgon?

    **ska på mamma-barngrupp...annars vet jag ej..
  13. Annika med Viktoria och Louise
    #7

    Annika svarar

    För tio år sedan?
    -Var jag 14 år, gick på högstadiet. Favoritsyselsättning var att dricka sig full.
    För fem år sedan?
    -Träffade jag sambon. Flyttade från lilla Nyköping till storstan :-)

    För ett år sedan?
    -Blev nog gravid för ganska exakt ett år sedan. Jobbade på dagis och Viktoria hade nyligen börjat på dagis.

    För en månad sedan?
    -Började livet rulla på igen. Kom in i rutinerna som 2barns mamma.

    För en vecka sedan?
    -Magsjuka i familjen. Alla drabbades tyvärr.

    Igår?
    -Planera dop och började handla grejer, kaffe, dukar, servetter mm. Louise börjar må bättre och är en harmoniskare och gladare bebis (ätit mjölkfritt sen i söndags)

    Idag?
    -Handla kläder till mig som jag ska ha på dopet.

    Imorgon?
    -Ska på middag med alla gamla arbetskamrater. Min förskola lades ner 1 juli, nu ska vi ha återträff!
  14. 7
    Annika svarar För tio år sedan?
    -Var jag 14 år, gick på högstadiet. Favoritsyselsättning var att dricka sig full.
    För fem år sedan?
    -Träffade jag sambon. Flyttade från lilla Nyköping till storstan :-)

    För ett år sedan?
    -Blev nog gravid för ganska exakt ett år sedan. Jobbade på dagis och Viktoria hade nyligen börjat på dagis.

    För en månad sedan?
    -Började livet rulla på igen. Kom in i rutinerna som 2barns mamma.

    För en vecka sedan?
    -Magsjuka i familjen. Alla drabbades tyvärr.

    Igår?
    -Planera dop och började handla grejer, kaffe, dukar, servetter mm. Louise börjar må bättre och är en harmoniskare och gladare bebis (ätit mjölkfritt sen i söndags)

    Idag?
    -Handla kläder till mig som jag ska ha på dopet.

    Imorgon?
    -Ska på middag med alla gamla arbetskamrater. Min förskola lades ner 1 juli, nu ska vi ha återträff!
  15. Petra m J&J
    #8

    Petra svarar

    För tio år sedan?
    -Bodde med sambon i lägenhet i Lund. Studerade första året på systemvetenskapliga programmet.

    För fem år sedan?
    -Arbetade som konsult i Lund. Bodde i skånelänga på landet (och gör det fortfarande) och höll som bäst på att renovera.

    För ett år sedan?
    -Precis ett år sen på dagen vi tog passfoto på Jonna, hennes första. Blev gravid med Jesper, och var på en kompis disputationsfest.

    För en månad sedan?
    -åkte till akuten med dotterns brännskada. Läkarbesök med Jesper.

    För en vecka sedan?
    -Besök av svärfar och svåger som skulle titta på fotboll på tv. Bakade.

    Igår?
    -BM besök, efterkontroll. Jesper charmade dem såklart. :) Jonnas första dagisdag på fyra veckor.

    Idag?
    -Kommer prästen som ska döpa Jesper på söndag. Jesper skrattade högt för första gången. Underbart!!! :)

    Imorgon?
    -Ska vi fixa mer till dopet. Baka och städa och stryka dukar och planera inköpen.

  16. 8
    Petra svarar För tio år sedan?
    -Bodde med sambon i lägenhet i Lund. Studerade första året på systemvetenskapliga programmet.

    För fem år sedan?
    -Arbetade som konsult i Lund. Bodde i skånelänga på landet (och gör det fortfarande) och höll som bäst på att renovera.

    För ett år sedan?
    -Precis ett år sen på dagen vi tog passfoto på Jonna, hennes första. Blev gravid med Jesper, och var på en kompis disputationsfest.

    För en månad sedan?
    -åkte till akuten med dotterns brännskada. Läkarbesök med Jesper.

    För en vecka sedan?
    -Besök av svärfar och svåger som skulle titta på fotboll på tv. Bakade.

    Igår?
    -BM besök, efterkontroll. Jesper charmade dem såklart. :) Jonnas första dagisdag på fyra veckor.

    Idag?
    -Kommer prästen som ska döpa Jesper på söndag. Jesper skrattade högt för första gången. Underbart!!! :)

    Imorgon?
    -Ska vi fixa mer till dopet. Baka och städa och stryka dukar och planera inköpen.

  17. Hoppsan m Lina050802 o Jonatan030602
    #9

    Mina svar:

    För tio år sedan?
    **Pluggade jag till lärare i Umeå, där jag bodde med min f d.

    För fem år sedan?
    **Hade jag och min man (men då var han min sambo) just flyttat hem från Stockholm. Jag jobbade som lärare på min gamla högstadieskola och hade min gamla klassföreståndare som rektor.

    För ett år sedan?
    **Var jag nygift och blev gravid med Lina

    För en månad sedan?
    **Var jag i Umeå med mamma och Lina.

    För en vecka sedan?
    **Var jag på Öppna förskolan. Lina sov ute i vagnen hela tiden.

    Igår?
    **Var jag hemma med båda barnen hela dagen. Jonatan är förkyld och har fått ögoninflammation.

    Idag?
    **Samma som igår...har sett Byggare Bob och stekt plättar!

    Imorgon?
    **Kan nog Jonatan gå på dagis igen på fm. Efter lunch kanske vi åker in till stan. Förhoppningsvis sover de i syskonvagnen medan jag strosar runt och tittar i affärer!

    Hihi, det var mycket svårare att minnas vad jag gjorde igår, förra veckan och förra månaden än vad det var att minnas vad som hände för 10 år sen! Jag var tvungen att fuska och kolla i min kalender.. :-)
  18. 9
    Mina svar: För tio år sedan?
    **Pluggade jag till lärare i Umeå, där jag bodde med min f d.

    För fem år sedan?
    **Hade jag och min man (men då var han min sambo) just flyttat hem från Stockholm. Jag jobbade som lärare på min gamla högstadieskola och hade min gamla klassföreståndare som rektor.

    För ett år sedan?
    **Var jag nygift och blev gravid med Lina

    För en månad sedan?
    **Var jag i Umeå med mamma och Lina.

    För en vecka sedan?
    **Var jag på Öppna förskolan. Lina sov ute i vagnen hela tiden.

    Igår?
    **Var jag hemma med båda barnen hela dagen. Jonatan är förkyld och har fått ögoninflammation.

    Idag?
    **Samma som igår...har sett Byggare Bob och stekt plättar!

    Imorgon?
    **Kan nog Jonatan gå på dagis igen på fm. Efter lunch kanske vi åker in till stan. Förhoppningsvis sover de i syskonvagnen medan jag strosar runt och tittar i affärer!

    Hihi, det var mycket svårare att minnas vad jag gjorde igår, förra veckan och förra månaden än vad det var att minnas vad som hände för 10 år sen! Jag var tvungen att fuska och kolla i min kalender.. :-)
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10

    Försöker svara :)

    För tio år sedan?
    Gick jag i tvåan i gymnasiet i Mjölby och bodde med min dåvarande pojkvän i ett skruttigt hus *S*

    För fem år sedan?
    Började jag jobba med tv och hade precis träffat min man - jag var otroligt kär!

    För ett år sedan?
    Var jag i Mexico och jobbade, famlijen var också med såklart och det var där lilla Vera blev till.

    För en månad sedan?
    Maken var ledig från jobbet så vi var säkert och storhandlade eller något, kommer inte ihåg.

    För en vecka sedan?
    Tränade jag på morgonen och åt lunch på stan.

    Igår?
    Var jag hos BM på efterkontroll och på kvällen tränade jag ett riktigt jobbigt pass på F&S.

    Idag?
    Har maken varit ledig och min lillasyster också så hon och jag tog en barnfri dag och gjorde stan :) (Ett par tusen kronor fattigare blev jag också visst)

    Imorgon?
    Ska jag hämta och lämna hos dagmamman, det är det enda jag absolut vet kommer att hända. Kanske ska tvätta lite också.
  20. 10
    Försöker svara :) För tio år sedan?
    Gick jag i tvåan i gymnasiet i Mjölby och bodde med min dåvarande pojkvän i ett skruttigt hus *S*

    För fem år sedan?
    Började jag jobba med tv och hade precis träffat min man - jag var otroligt kär!

    För ett år sedan?
    Var jag i Mexico och jobbade, famlijen var också med såklart och det var där lilla Vera blev till.

    För en månad sedan?
    Maken var ledig från jobbet så vi var säkert och storhandlade eller något, kommer inte ihåg.

    För en vecka sedan?
    Tränade jag på morgonen och åt lunch på stan.

    Igår?
    Var jag hos BM på efterkontroll och på kvällen tränade jag ett riktigt jobbigt pass på F&S.

    Idag?
    Har maken varit ledig och min lillasyster också så hon och jag tog en barnfri dag och gjorde stan :) (Ett par tusen kronor fattigare blev jag också visst)

    Imorgon?
    Ska jag hämta och lämna hos dagmamman, det är det enda jag absolut vet kommer att hända. Kanske ska tvätta lite också.
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11

    Oscars mamma svarar

    För tio år sedan?
    Var jag 14 och gjorde uppror mot mina föräldrar.

    För fem år sedan?
    Tog jag studenten

    För ett år sedan?
    blev jag gravid

    För en månad sedan?
    var jag hemam med Oscar

    För en vecka sedan?
    Var det babysång

    Igår?
    var jag hos min kompis

    Idag?
    har vi degat

    Imorgon?
    ska vi gå på torget
  22. 11
    Oscars mamma svarar För tio år sedan?
    Var jag 14 och gjorde uppror mot mina föräldrar.

    För fem år sedan?
    Tog jag studenten

    För ett år sedan?
    blev jag gravid

    För en månad sedan?
    var jag hemam med Oscar

    För en vecka sedan?
    Var det babysång

    Igår?
    var jag hos min kompis

    Idag?
    har vi degat

    Imorgon?
    ska vi gå på torget
  23. Mizen_m_två
    #12

    Skolan...

    pluggar du samtidigt som du är hemma med Isabella, det var inte dåligt!!! Lycka till med plugget!
  24. 12
    Skolan... pluggar du samtidigt som du är hemma med Isabella, det var inte dåligt!!! Lycka till med plugget!
  25. Mizen_m_två
    #13

    Ja, konstigt

    jag hade också svårare att minnas nutid än för 10 år sedan *fniss*
  26. 13
    Ja, konstigt jag hade också svårare att minnas nutid än för 10 år sedan *fniss*
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14

    jo eller jag..

    pluggar upp 2 IG:n jag har kvar sen förra året..det går bra...man får passa på när hon sover..men behöver inte alls göra lika mycket som man egentligen behöver göra för att klara kursen...
  28. 14
    jo eller jag.. pluggar upp 2 IG:n jag har kvar sen förra året..det går bra...man får passa på när hon sover..men behöver inte alls göra lika mycket som man egentligen behöver göra för att klara kursen...
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Helena svarar

    För tio år sedan?
    Var vi nykära och jag hade en lägenhet på gång.

    För fem år sedan?
    Skulle jag varit höggravid om jag inte fått missfall
    Lite deppigt

    För ett år sedan?
    Hade vi nyss flyttat in i huset och tokrenoverade

    För en månad sedan?
    Disputerade en av mina favoritkolegor

    För en vecka sedan?
    Kom vi hem från Portugal

    Igår?
    Var jag hos kiropraktorn och var på SÖS och lämnade mjölk

    Idag?
    Har varit en hemsk dag, har sovit uruselt flera nätter irad och nu bara måste jag få sova

    Imorgon?
    Är jag utsövd efter en hel natt (hoppas) Jag ska till kiropraktorn, kanske träna och på föräldramöte.
  30. 15
    Helena svarar För tio år sedan?
    Var vi nykära och jag hade en lägenhet på gång.

    För fem år sedan?
    Skulle jag varit höggravid om jag inte fått missfall
    Lite deppigt

    För ett år sedan?
    Hade vi nyss flyttat in i huset och tokrenoverade

    För en månad sedan?
    Disputerade en av mina favoritkolegor

    För en vecka sedan?
    Kom vi hem från Portugal

    Igår?
    Var jag hos kiropraktorn och var på SÖS och lämnade mjölk

    Idag?
    Har varit en hemsk dag, har sovit uruselt flera nätter irad och nu bara måste jag få sova

    Imorgon?
    Är jag utsövd efter en hel natt (hoppas) Jag ska till kiropraktorn, kanske träna och på föräldramöte.
  31. Mizen_m_två
    #16

    Vad bra

    att du fixar att läsa upp betygen när hon sover :-) Håller tummarna för att du får toppbetyg ;-)
  32. 16
    Vad bra att du fixar att läsa upp betygen när hon sover :-) Håller tummarna för att du får toppbetyg ;-)

Liknande trådar

  1. Jag gör en enkät nu på studs...Ego enkät
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 20:56
  2. Enkät
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 18:50
  3. Lånad enkät: Liten enkät om ettåringarna
    By seife in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 11:52
  4. OT-Enkät!
    By anomympgavämne in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:41
  5. enkät
    By Erika.m.3gullungar in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 16:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar