Barnmorskorna Gamla Stan?
Gravidsnack
  1. Agda
    #1

    Barnmorskorna Gamla Stan?

    Är det någon som går där och kan berätta om de är bra? Jag funderar på att skriva in mig där och är tacksam för all information.
  2. 1
    Barnmorskorna Gamla Stan? Är det någon som går där och kan berätta om de är bra? Jag funderar på att skriva in mig där och är tacksam för all information.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Så himla bra tycker jag:)

    Jag går där den här gången och jag är supernöjd. Jag har fått en barnmorska där som passar mig perfekt. Hon är lyhörd och tar sig verkligen tid. Jag känner aldrig att hon är stressad. Jag känner mig helt enkelt väldigt trygg där. Jag har haft det rätt jobbigt under denna graviditet, mycket blödningar, mycket oro och nu en enorm trötthet plus att jag börjat oroa mig för förlossningen (hade en rätt jobbig sådan sist..). Jag känner att jag får riktigt bra uppbackning från min barnmorska. Kontentan är att jag är mkt nöjd med Barnmorskorna i Gamla Stan:)
  4. 2
    Så himla bra tycker jag:) Jag går där den här gången och jag är supernöjd. Jag har fått en barnmorska där som passar mig perfekt. Hon är lyhörd och tar sig verkligen tid. Jag känner aldrig att hon är stressad. Jag känner mig helt enkelt väldigt trygg där. Jag har haft det rätt jobbigt under denna graviditet, mycket blödningar, mycket oro och nu en enorm trötthet plus att jag börjat oroa mig för förlossningen (hade en rätt jobbig sådan sist..). Jag känner att jag får riktigt bra uppbackning från min barnmorska. Kontentan är att jag är mkt nöjd med Barnmorskorna i Gamla Stan:)
  5. Agda
    #3

    Det låter ju perfekt

    Tack för ditt svar!

    Jag har inte kommit så långt än i denna, men hade tidigare en jobbig graviditet och en mycket svår förlossning, så det låter som vi har rätt lika situation. Vet du om de har en generös inställning till sjukskrivningar under graviditet? (En del vill ju inte sjuskriva gravida ens med mycket komplikationer.)
  6. 3
    Det låter ju perfekt Tack för ditt svar!

    Jag har inte kommit så långt än i denna, men hade tidigare en jobbig graviditet och en mycket svår förlossning, så det låter som vi har rätt lika situation. Vet du om de har en generös inställning till sjukskrivningar under graviditet? (En del vill ju inte sjuskriva gravida ens med mycket komplikationer.)
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    Alltså jag kan ju bara svara..

    ..för hur det har varit för mig, och min barnmorska var den som förstod före mig att jag behövde vila från jobbet, så nu är jag sjukskriven på 50 % ett tag framåt. Jag antar att de inte sjukskriver bara för att \"man är lite trött\", det måste ju liksom finnas ngt att sjukskrivas för, men man behöver inte heller vara nära att knäckas för att bli sjukskriven..

    Jag blev sjukskriven för foglossningar och sammandragningar samt att jag behöver vila. Jag fick själv välja om det skulle vara på 50 % eller på 100 %, men jag kände att det är viktigt för mig att vara kvar på jobbet så länge som möjligt.

    Jag tycker att de är väldigt mänskliga och har stor förståelse för att man som gravid behöver stöttning och kan behöva _tid för vila_, speciellt när man ju redan har barn att ta hand om! Man har ju liksom ingen tid _efter_ jobbet heller, då börjar ju nästa \"jobb\", det är inte mycket tid för sig själv..och det kan man ju behöva ibland:)

    Lycka till!
  8. 4
    Alltså jag kan ju bara svara.. ..för hur det har varit för mig, och min barnmorska var den som förstod före mig att jag behövde vila från jobbet, så nu är jag sjukskriven på 50 % ett tag framåt. Jag antar att de inte sjukskriver bara för att \"man är lite trött\", det måste ju liksom finnas ngt att sjukskrivas för, men man behöver inte heller vara nära att knäckas för att bli sjukskriven..

    Jag blev sjukskriven för foglossningar och sammandragningar samt att jag behöver vila. Jag fick själv välja om det skulle vara på 50 % eller på 100 %, men jag kände att det är viktigt för mig att vara kvar på jobbet så länge som möjligt.

    Jag tycker att de är väldigt mänskliga och har stor förståelse för att man som gravid behöver stöttning och kan behöva _tid för vila_, speciellt när man ju redan har barn att ta hand om! Man har ju liksom ingen tid _efter_ jobbet heller, då börjar ju nästa \"jobb\", det är inte mycket tid för sig själv..och det kan man ju behöva ibland:)

    Lycka till!
  9. Agda
    #5

    Tack för ditt svar

    Det känns betryggande. Det var ungefär så jag menade. Jag hade mycket blödningar och sammandragningar och foglossning under min förra graviditet och var delvis sjukskriven, men jag vet folk som vägrats sjukskrivning för samma svårigheter och en sådan MVC vill inte jag gå till.
  10. 5
    Tack för ditt svar Det känns betryggande. Det var ungefär så jag menade. Jag hade mycket blödningar och sammandragningar och foglossning under min förra graviditet och var delvis sjukskriven, men jag vet folk som vägrats sjukskrivning för samma svårigheter och en sådan MVC vill inte jag gå till.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Också nöjd

    Jag har gått där under alla mina graviditeter och jag är jättenöjd. Om du vill ha namn på barnmorskor jag speciellt rekommenderar eller veta nåt annat kan du maila mig om du vill: [email protected]
  12. 6
    Också nöjd Jag har gått där under alla mina graviditeter och jag är jättenöjd. Om du vill ha namn på barnmorskor jag speciellt rekommenderar eller veta nåt annat kan du maila mig om du vill: [email protected]
  13. Agda
    #7

    Jag har mejlat dig (imt)

    .
  14. 7
    Jag har mejlat dig (imt) .

Liknande trådar

  1. Barnmorskorna Gamla Stan-
    By annafrida85 in forum _0905 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 20:49
  2. mat i gamla stan?
    By petrapeps in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:48
  3. Barnmorskorna i Gamla Stan
    By Gabrielle in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 13:52
  4. Barnmorskorna i Gamla stan...
    By A-K m son & bf 30/3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 21:24
  5. Gamla stan?
    By ameliefrånmontmartre in forum Föräldraskap
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar