A-H
Abort
  1. Cia76
    #1

    A-H

    Du är i mina tankar, hur gick det idag????

    KRAMIS
  2. 1
    A-H Du är i mina tankar, hur gick det idag????

    KRAMIS
  3. A-H
    #2

    Hej, jo...

    ..det gick väl \"bra\" förutom att de såg två hinnsäckar...fast den ena var lixom avlång och inte rund som den andre. De gissade på att det varit en tvillinggrav.på gång, men nåt har hänt för hinnsäckarna var inte i närheten av varandra utan låg med en bit emellan (de sitter tydligen ihop då det är tvillingar). Så, nåt är på gång för det såg dessutom ut som om det var en blödning på gång. Och ultraljudet var inte så tillförlitligt så att de kunde se att den andra hinnsäcken var ok. Och sen stämde inte storleken på hinnsäcken med antal veckor sen sista mens, utan ca 1-2 v mindre. De ska kolla mina blodvärden nästa vecka och se om hormonhalten i blodet har ändrat sig om det är missfall på gång. Nu vet jag ju visserligen inget än, men jag har ju anat att nåt inte stämmer. Känner mej inte ett dugg gravid om man jmfr.med de två ggr jag varit gravid förut.
    Jag kände mej helt hemsk för jag var helt lugn och fokuserad och diskuterade det hela som om det handlade om nån annan....
    Tack för att du tänkte på mej idag! Det värmer kan jag tala om.
    Lite dumt att jag ska dit igen nästa vecka: strutsbeteendet i mej vill ju få det överstökat...men nu kan jag inte sticka huvudet i sanden utan nu måste jag dit ytterligare en gång innan jag får mer konkret besked om datum för abort.
    Det känns såå himla skönt att få ventilera sina tankar här inne! Tack för du/ni bryr er!
    Kram
    A-H
  4. 2
    Hej, jo... ..det gick väl \"bra\" förutom att de såg två hinnsäckar...fast den ena var lixom avlång och inte rund som den andre. De gissade på att det varit en tvillinggrav.på gång, men nåt har hänt för hinnsäckarna var inte i närheten av varandra utan låg med en bit emellan (de sitter tydligen ihop då det är tvillingar). Så, nåt är på gång för det såg dessutom ut som om det var en blödning på gång. Och ultraljudet var inte så tillförlitligt så att de kunde se att den andra hinnsäcken var ok. Och sen stämde inte storleken på hinnsäcken med antal veckor sen sista mens, utan ca 1-2 v mindre. De ska kolla mina blodvärden nästa vecka och se om hormonhalten i blodet har ändrat sig om det är missfall på gång. Nu vet jag ju visserligen inget än, men jag har ju anat att nåt inte stämmer. Känner mej inte ett dugg gravid om man jmfr.med de två ggr jag varit gravid förut.
    Jag kände mej helt hemsk för jag var helt lugn och fokuserad och diskuterade det hela som om det handlade om nån annan....
    Tack för att du tänkte på mej idag! Det värmer kan jag tala om.
    Lite dumt att jag ska dit igen nästa vecka: strutsbeteendet i mej vill ju få det överstökat...men nu kan jag inte sticka huvudet i sanden utan nu måste jag dit ytterligare en gång innan jag får mer konkret besked om datum för abort.
    Det känns såå himla skönt att få ventilera sina tankar här inne! Tack för du/ni bryr er!
    Kram
    A-H
  5. Cia76
    #3

    Ojdå!

    Du är inte hemsk! Tycker det är fint att du är lugn, det betyder att du accepterat ditt/ert beslut.
    Förstår att du vill ha det överstökat, det är kämpigt att vänta. Håll ut vännen, vi finns här!!!

    När allting väl är över, kan du börja bearbeta dina känslor... sorg....

    *kramar om hårt och läääänge*
  6. 3
    Ojdå! Du är inte hemsk! Tycker det är fint att du är lugn, det betyder att du accepterat ditt/ert beslut.
    Förstår att du vill ha det överstökat, det är kämpigt att vänta. Håll ut vännen, vi finns här!!!

    När allting väl är över, kan du börja bearbeta dina känslor... sorg....

    *kramar om hårt och läääänge*
  7. nyfiken gul
    #4

    Hej!

    Har också tänkt på dig idag. Tvekar du något nu när det inte blev som du förväntat dig?
    Åh, så jobbigt att behöva vänta en vecka till. Jag tycker du låter väldigt klok och förståndig.

    Kram!
  8. 4
    Hej! Har också tänkt på dig idag. Tvekar du något nu när det inte blev som du förväntat dig?
    Åh, så jobbigt att behöva vänta en vecka till. Jag tycker du låter väldigt klok och förståndig.

    Kram!
  9. A-H
    #5

    Gulliga ni é!

    Kanske \"bra\" att det dröjer nån vecka till så att man hinner hänga med mentalt, men jag är så förbaskat rädd att börja känna av grav.symtom...för då skulle det kännas så mkt mer verkligt.
    Det är inte så att jag tvekar över mitt/vårt beslut, det står fortfarande fast, men det tär på en. Tror inte jag gjort något överhuvudtaget här hemma de senaste dagarna...Går omkring som en robot. Det var som ett antiklimax idag då det sköts upp.
    Läkarna var jättebra. Först var det en som undersökte mej, men hon blev nog lite osäker då hon såg två hinnsäckar åtskilda, så hon hämtade in en annan.
    Usch, har så ont i magen. Huggande molvärk. Känns så obehagligt :-(
    Jag uppskattar verkligen er omtanke! Tack.
    Kram
    A-H
  10. 5
    Gulliga ni é! Kanske \"bra\" att det dröjer nån vecka till så att man hinner hänga med mentalt, men jag är så förbaskat rädd att börja känna av grav.symtom...för då skulle det kännas så mkt mer verkligt.
    Det är inte så att jag tvekar över mitt/vårt beslut, det står fortfarande fast, men det tär på en. Tror inte jag gjort något överhuvudtaget här hemma de senaste dagarna...Går omkring som en robot. Det var som ett antiklimax idag då det sköts upp.
    Läkarna var jättebra. Först var det en som undersökte mej, men hon blev nog lite osäker då hon såg två hinnsäckar åtskilda, så hon hämtade in en annan.
    Usch, har så ont i magen. Huggande molvärk. Känns så obehagligt :-(
    Jag uppskattar verkligen er omtanke! Tack.
    Kram
    A-H
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar