Charlie <---> komet?
Barn som yrke
  1. Imber
    #1

    Charlie <---> komet?

    Hej!
    Är det någon som har erfarenhet av dessa båda arbetetsmaterial för att få ihop grupper och stärka självförtroendet hos barn? Jag har inte träffat på komet och undrar vad det står för?!
    Kanske vet du någon bra sajt om de båda metoderna?
  2. 1
    Charlie <---> komet? Hej!
    Är det någon som har erfarenhet av dessa båda arbetetsmaterial för att få ihop grupper och stärka självförtroendet hos barn? Jag har inte träffat på komet och undrar vad det står för?!
    Kanske vet du någon bra sajt om de båda metoderna?
  3. Fröken C
    #2

    Charlie

    har jag jobbat med. Jag tycker både bra och dåligt om materialet. Bra på så sätt att det stärker eleverna i identitetsrollen, det får dem att tänka efter och ta egna beslut. Att våga säga nej - att lyssna på sitt inre och inte bara \"hänga på kompisarna\".
    Men materialet är väldigt amerikaniserat och kräver nästan att man gör om det till sin egen version. Vi jobbade med vissa lektioner och hoppade över vissa. Materialet är ju uppdelat i lektioner som finns i pärmar att köpa.
    Jag har även gått 2 kurser i Charlie. Och visst är många lekar och övningar användbara i alla åldersgrupper. Men granska det och använd det som du själv tycker är vettigt. Jag anser inte att man riktigt kan köpa hela konceptet rakt av.
  4. 2
    Charlie har jag jobbat med. Jag tycker både bra och dåligt om materialet. Bra på så sätt att det stärker eleverna i identitetsrollen, det får dem att tänka efter och ta egna beslut. Att våga säga nej - att lyssna på sitt inre och inte bara \"hänga på kompisarna\".
    Men materialet är väldigt amerikaniserat och kräver nästan att man gör om det till sin egen version. Vi jobbade med vissa lektioner och hoppade över vissa. Materialet är ju uppdelat i lektioner som finns i pärmar att köpa.
    Jag har även gått 2 kurser i Charlie. Och visst är många lekar och övningar användbara i alla åldersgrupper. Men granska det och använd det som du själv tycker är vettigt. Jag anser inte att man riktigt kan köpa hela konceptet rakt av.

Liknande trådar

  1. Ngn med erfarenhet av KOMET?
    By malan537 in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 11:34
  2. Komet-kurs?
    By caffellatte in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-14, 09:44
  3. Jag går på KOMET men nu ska soc in
    By mamma24h in forum Bokstavsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 11:57
  4. Komet?
    By Annamed5 in forum Mammasnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 15:29
  5. KOMET, föräldrautbildning?
    By fisk72 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar