Stämningsansökan ang vårdnad
Vårdnad - gemensam/enskild
  1. sara_35
    #1

    Stämningsansökan ang vårdnad

    ..har nu skickats till Tingsrätten ang vårdnad. Jag har tidigare skrivit härinne att jag ansökt om ensam vårdnad. Hur lång tid tar det mellan stämning och tills det händer något i Tingsrätten? Vad händer? Jag känner mej trots allt helt novis. Skriv och berätta ni som gått igenom det innan mej. Familjerättsadvokat är inkopplad i detta.
  2. 1
    Stämningsansökan ang vårdnad ..har nu skickats till Tingsrätten ang vårdnad. Jag har tidigare skrivit härinne att jag ansökt om ensam vårdnad. Hur lång tid tar det mellan stämning och tills det händer något i Tingsrätten? Vad händer? Jag känner mej trots allt helt novis. Skriv och berätta ni som gått igenom det innan mej. Familjerättsadvokat är inkopplad i detta.
  3. Wallander
    #2

    drygt 15 mån

    från stämning till dom. Det är en lång tid. Tar inte alltid så lång tid - men så gick det för mig.
  4. 2
    drygt 15 mån från stämning till dom. Det är en lång tid. Tar inte alltid så lång tid - men så gick det för mig.
  5. Blue/Benji
    #3

    Tingsrätt och Hovrätt ang barns boende/umgänge

    Hej,

    den tingsrättsprocedur och hovrättsprocedur jag vandrat genom tog över två år. Ca ett år för varje instans, kan man kanske säga.

    Önskar dig mycket lycka till med vårdnaden om barnen, då det i alltför få fall ges ensam vårdnad, trots att det finns många goda anledningar till det. Av många halv eller helpuckade föräldrar används den gemensamma vårdnaden om barnen till att komma åt förälder nr 2. Trots starka konflikter (vissa lever och njuter av att skapa konflikter) och noll frivillighet till samarbete, ges sällan ensam vårdnad.

    Lycka till alltså!
  6. 3
    Tingsrätt och Hovrätt ang barns boende/umgänge Hej,

    den tingsrättsprocedur och hovrättsprocedur jag vandrat genom tog över två år. Ca ett år för varje instans, kan man kanske säga.

    Önskar dig mycket lycka till med vårdnaden om barnen, då det i alltför få fall ges ensam vårdnad, trots att det finns många goda anledningar till det. Av många halv eller helpuckade föräldrar används den gemensamma vårdnaden om barnen till att komma åt förälder nr 2. Trots starka konflikter (vissa lever och njuter av att skapa konflikter) och noll frivillighet till samarbete, ges sällan ensam vårdnad.

    Lycka till alltså!

Liknande trådar

  1. Stämningsansökan
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 23:04
  2. Vårdnad?
    By emelie_v in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 09:29
  3. VÅrdnad
    By troetter in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 08:09
  4. Fick hem stämningsansökan idag...
    By sara_35 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 17:39
  5. Fick hem stämningsansökan idag...
    By sara_35 in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 15:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar