Göteborg! Here we come!
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Göteborg! Here we come!

    (Även på vårbarn 03)

    Nu har jag bokat hotellrum och tågbiljetter till familjen och om ett par veckor bär det av. Till Sveriges framsida, eller hur var det? Men nu skulle jag vilja ha hjälp av er. Kan ni hjälpa mig med tips på saker att göra i staden för en vilsen tvåbarnsfamilj från Värmland?

    Om ni kan det, så tackar jag för hjälpen! Och misströsta inte annars. Jag önskar er en trevlig kväll ändå.
  2. 1
    Göteborg! Here we come! (Även på vårbarn 03)

    Nu har jag bokat hotellrum och tågbiljetter till familjen och om ett par veckor bär det av. Till Sveriges framsida, eller hur var det? Men nu skulle jag vilja ha hjälp av er. Kan ni hjälpa mig med tips på saker att göra i staden för en vilsen tvåbarnsfamilj från Värmland?

    Om ni kan det, så tackar jag för hjälpen! Och misströsta inte annars. Jag önskar er en trevlig kväll ändå.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Ojoj

    Jag som arbetar inom turism skall väl försöka svara då! ;) För det första, ja det är framsidan ni kommer till! *ler* Och för det andra, saker att hitta på:

    -Naturhistoriska Museét (massa uppstoppade djur, faktiskt ganska intressant kan även jag tycka *S*)
    -Plikta lekplats i slottskogen, en JÄTTElekplats som ungarna älskar! (ligger f.ö precis brevid ovanstående muséum)
    -Universeum (www.universeum.se)
    -Freeport (en stor märkes outlet i Kungsbacka som ligger några mil söderut från Gbg, där man kan hitta en del billiga märkeskläder)
    -Vattenpalatset i Lerum (simhall med lite äventyrslek, tycker dock att nästa bad är roligare)
    -Stadsparksbadet i Borås, dvs 6 mil österut (förbi vårt lilla håla för övrigt *S*). Vågmaskin, vattenrutschbanor, you name it! :P
    -Göteborgs Maritima centrum (en massa krigsbåtar och även en ubåt att krypa ner i, ligger i Gbg Hamn brevid operan)
    -\"Läppstiftet\" som skanskaskrapan kallas, ligger brevid shoppingcentret Nordstaden/Femman huset och inrymmer kontor men som turist kan man åka upp längst upp till ett café och spana utsikten över stan
    -Nordstaden/Femman huset (ett jättestort shoppingcenter)
    -Paddanbåten (åk i kanalen i Gbg innerstad med guide, och sedan ut i hamninloppet en sväng för att sedan åter åka in i kanalen igen, mycket intressant och skoj för barnen då man bland annat får åka under väldigt låga broar osv. www.borjesson.com)

    Ja, det finns MASSOR att göra! Kika även på http://www.goteborg.com för mer aktiviteter!

    \"Synd\" att ni kommer nu och inte liiiite längre fram för Lisebergs julmarknad har ännu inte öppnat och den är ett måste annars! :) Ha så skoj på Sveriges Framsida! :P
  4. 2
    Ojoj Jag som arbetar inom turism skall väl försöka svara då! ;) För det första, ja det är framsidan ni kommer till! *ler* Och för det andra, saker att hitta på:

    -Naturhistoriska Museét (massa uppstoppade djur, faktiskt ganska intressant kan även jag tycka *S*)
    -Plikta lekplats i slottskogen, en JÄTTElekplats som ungarna älskar! (ligger f.ö precis brevid ovanstående muséum)
    -Universeum (www.universeum.se)
    -Freeport (en stor märkes outlet i Kungsbacka som ligger några mil söderut från Gbg, där man kan hitta en del billiga märkeskläder)
    -Vattenpalatset i Lerum (simhall med lite äventyrslek, tycker dock att nästa bad är roligare)
    -Stadsparksbadet i Borås, dvs 6 mil österut (förbi vårt lilla håla för övrigt *S*). Vågmaskin, vattenrutschbanor, you name it! :P
    -Göteborgs Maritima centrum (en massa krigsbåtar och även en ubåt att krypa ner i, ligger i Gbg Hamn brevid operan)
    -\"Läppstiftet\" som skanskaskrapan kallas, ligger brevid shoppingcentret Nordstaden/Femman huset och inrymmer kontor men som turist kan man åka upp längst upp till ett café och spana utsikten över stan
    -Nordstaden/Femman huset (ett jättestort shoppingcenter)
    -Paddanbåten (åk i kanalen i Gbg innerstad med guide, och sedan ut i hamninloppet en sväng för att sedan åter åka in i kanalen igen, mycket intressant och skoj för barnen då man bland annat får åka under väldigt låga broar osv. www.borjesson.com)

    Ja, det finns MASSOR att göra! Kika även på http://www.goteborg.com för mer aktiviteter!

    \"Synd\" att ni kommer nu och inte liiiite längre fram för Lisebergs julmarknad har ännu inte öppnat och den är ett måste annars! :) Ha så skoj på Sveriges Framsida! :P
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3

    Välkommen till Göteborg!

    Bra tips tänker jag inte ge då du fick det på vårbarnssidan av Malin & Marielle :) Ha en trevlig helge i Götet!

    Kram!
  6. 3
    Välkommen till Göteborg! Bra tips tänker jag inte ge då du fick det på vårbarnssidan av Malin & Marielle :) Ha en trevlig helge i Götet!

    Kram!
  7. Gunsan
    #4

    Julmarknaden vore superkul,

    men i december är vi fullbokade varenda helg fram till julafton. Annars skulle jag hemskt gärna ha åkt då.
  8. 4
    Julmarknaden vore superkul, men i december är vi fullbokade varenda helg fram till julafton. Annars skulle jag hemskt gärna ha åkt då.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Tackar!

    Det tänker vi ha!
  10. 5
    Tackar! Det tänker vi ha!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Hoppas ni får det härligt

    i fina Göteborg.
    Tipsar inte om något, då Madde hade så många bra förslag!
    Kram Helena
  12. 6
    Hoppas ni får det härligt i fina Göteborg.
    Tipsar inte om något, då Madde hade så många bra förslag!
    Kram Helena
  13. Sabina m barnen
    #7

    Hoppas

    mi får det bra. Ser att du fått en del tips ovan o jag har inte så mycket mer att tillägga än välkomna:)
  14. 7
    Hoppas mi får det bra. Ser att du fått en del tips ovan o jag har inte så mycket mer att tillägga än välkomna:)

Liknande trådar

  1. Hej fr Göteborg!!
    By HeidiN72 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-29, 21:15
  2. Göteborg
    By veronica.str in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-04, 21:12
  3. Göteborg?
    By Anja1979 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 08:17
  4. Ny i Göteborg!
    By Linilur in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 22:43
  5. Göteborg
    By Chacha in forum Hitta nya vänner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 09:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar