Någon som ätit/äter Citalopram?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Någon som ätit/äter Citalopram?

    Hur mådde/mår ni av den. Fick ni några jobbiga biverkningar??
    Hur lång tid tog det innan du kände dig bättre?

    Tacksam för svar
  2. 1
    Någon som ätit/äter Citalopram? Hur mådde/mår ni av den. Fick ni några jobbiga biverkningar??
    Hur lång tid tog det innan du kände dig bättre?

    Tacksam för svar
  3. CHENOA
    #2

    jag har tagit tabletten i ca 6dagar nu

    och jag tycker att den redan nu har hjälpt liite,men det tar ca 2 veckor innan den fungerar helt och än har jag inte fått biverkningar..mer än att jag måste tänka på vad jag stoppar i mig:)..lätt att gå upp ivikt
  4. 2
    jag har tagit tabletten i ca 6dagar nu och jag tycker att den redan nu har hjälpt liite,men det tar ca 2 veckor innan den fungerar helt och än har jag inte fått biverkningar..mer än att jag måste tänka på vad jag stoppar i mig:)..lätt att gå upp ivikt
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3

    Tack för ditt svar! imt

    ll
  6. 3
    Tack för ditt svar! imt ll
  7. toudelou
    #4

    jag...

    hade en fruktansvärd huvudvärk den första veckan. kände resultat av dom efter ca 2 veckor. gick inte upp ivikt heller... rasade snarare...
  8. 4
    jag... hade en fruktansvärd huvudvärk den första veckan. kände resultat av dom efter ca 2 veckor. gick inte upp ivikt heller... rasade snarare...
  9. P
    #5

    Äntligen!

    Har gått sjukskriven och jobbat 25% i nästan 1 år. Tillslut tyckte inte läkaren jag skulle plåga mig själv längre (har varit emot medicin) och skrev ut Citalopram.

    Sista tiden har jag mått urdåligt och tröstätit något makalöst. Medicinen tog bort detta sug fullständigt och jag VV:ar nu bort mina 10 överflödiga kilon. Allt har blivit mycket lättare men jag känner mig ändå inte medicinerad. Har aldrig ätit denna typ av medicin och visste inte vad jag skulle vänta men nu ångrar jag att jag inte fått den tidigare.
    Inga biverkningar alls. Kände av effekt efter 1 vecka (först 1/2 tabl och tar nu 1 tabl/dag 20mg)
  10. 5
    Äntligen! Har gått sjukskriven och jobbat 25% i nästan 1 år. Tillslut tyckte inte läkaren jag skulle plåga mig själv längre (har varit emot medicin) och skrev ut Citalopram.

    Sista tiden har jag mått urdåligt och tröstätit något makalöst. Medicinen tog bort detta sug fullständigt och jag VV:ar nu bort mina 10 överflödiga kilon. Allt har blivit mycket lättare men jag känner mig ändå inte medicinerad. Har aldrig ätit denna typ av medicin och visste inte vad jag skulle vänta men nu ångrar jag att jag inte fått den tidigare.
    Inga biverkningar alls. Kände av effekt efter 1 vecka (först 1/2 tabl och tar nu 1 tabl/dag 20mg)
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Tack Toudelou och P för era svar! imt

    gg
  12. 6
    Tack Toudelou och P för era svar! imt gg
  13. Camelia
    #7

    Jag har...

    Fick inga biverkningar alls, varken under in- eller utsättning eller under det året jag tog tabletterna. Jag märkte en viss effekt efter tre veckor ungefär... då plockade jag fram dammsugaren och städade utan att tänka så mycket på det - en sak som i vanliga fall tedde sig oöverstiglig att göra. Sedan blev det långsamt bättre på så sätt att jag blev piggare och återfick min initiativförmåga.
  14. 7
    Jag har... Fick inga biverkningar alls, varken under in- eller utsättning eller under det året jag tog tabletterna. Jag märkte en viss effekt efter tre veckor ungefär... då plockade jag fram dammsugaren och städade utan att tänka så mycket på det - en sak som i vanliga fall tedde sig oöverstiglig att göra. Sedan blev det långsamt bättre på så sätt att jag blev piggare och återfick min initiativförmåga.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    Jar har

    tagit tabletterna och hade varken in- eller utsättnignsproblem.

    Jag minns inte när de började ge effekt. Det kom gradvis.. sakta men säkert.. Kanske efter två veckor så orkade jag med livet bättre.
  16. 8
    Jar har tagit tabletterna och hade varken in- eller utsättnignsproblem.

    Jag minns inte när de började ge effekt. Det kom gradvis.. sakta men säkert.. Kanske efter två veckor så orkade jag med livet bättre.
  17. Soliga Li
    #9

    Efter tre/fyra

    veckor hjälper de mer optimalt. Första veckan hade jag ont i magen, ingen matlust alls och ökade problem med social fobi!
    Nu är jag en helt annan person...
  18. 9
    Efter tre/fyra veckor hjälper de mer optimalt. Första veckan hade jag ont i magen, ingen matlust alls och ökade problem med social fobi!
    Nu är jag en helt annan person...
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10

    TACK för alla svar!! imt

    bb
  20. 10
    TACK för alla svar!! imt bb
  21. lille skutt
    #11

    Jodå!

    Jag har knaprat citalopram i många år i olika omgångar. Ibland långa perioder, i bland bara mot PMS.
    Det är den enda av alla 10 olika preparat jag har provat som jag klarar av...
    Biverkningar har jag i form av lite halvtaskig mage, tappad sexlust o lite torrare o därmed irriterad i ögonen.

    De har faktist verkat gasnka snabbt på mig. Första gången minns jag bäst då jag helt enkelt fick tillbaka livet inom ett par veckor!!! Numera har de faktiskt inte lika bra effekt, o efter en längre period tappar de helt effekt o jag måste göra ett uppehåll.
  22. 11
    Jodå! Jag har knaprat citalopram i många år i olika omgångar. Ibland långa perioder, i bland bara mot PMS.
    Det är den enda av alla 10 olika preparat jag har provat som jag klarar av...
    Biverkningar har jag i form av lite halvtaskig mage, tappad sexlust o lite torrare o därmed irriterad i ögonen.

    De har faktist verkat gasnka snabbt på mig. Första gången minns jag bäst då jag helt enkelt fick tillbaka livet inom ett par veckor!!! Numera har de faktiskt inte lika bra effekt, o efter en längre period tappar de helt effekt o jag måste göra ett uppehåll.
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12

    Tack för ditt svar! imt

    cc
  24. 12
    Tack för ditt svar! imt cc

Liknande trådar

  1. Någon som äter/ätit Ergenyl ?
    By AnnaMaria K in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 22:37
  2. Ni som äter citalopram/cipramil?
    By selene in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-23, 07:51
  3. Citalopram någon?
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:37
  4. Någon som äter eller har ätit enl. GI??
    By Nette~Elliot&Ninni in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 14:18
  5. Någon som ätit/äter
    By blyg in forum Känsliga snack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 10:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar