Möte i dag :-(
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Möte i dag :-(

    I dag hade vi möte på skolan om lilla H, 10 år, med misstänkt Tourettes syndrom + ev ngt mer. På mötet var vi föräldrar, två från BUP, rektor o två fröknar från hans klass.
    Läkaren på BUP säger att detta att han ej går till skolan (han har varit där kanske 5 ggr denna termin) är \"typisk skolvägran\", att lilla h har ångest (panikångest). rådet är nu att vi ska tvinga med alla medel honom att komma iväg till skolan. Far i huset tyckte det var ok, och han kommer med våld föra H till skolan där då lärarinnorna ska \"ta över\"...
    Jag har själv panikångest sedan tonåren o jag lider så,.MÅSTE det gå till såhär, mitt hjärta blöder.. dom bad oss vara ense, men jag kan inte vara det....//Wynja
  2. 1
    Möte i dag :-( I dag hade vi möte på skolan om lilla H, 10 år, med misstänkt Tourettes syndrom + ev ngt mer. På mötet var vi föräldrar, två från BUP, rektor o två fröknar från hans klass.
    Läkaren på BUP säger att detta att han ej går till skolan (han har varit där kanske 5 ggr denna termin) är \"typisk skolvägran\", att lilla h har ångest (panikångest). rådet är nu att vi ska tvinga med alla medel honom att komma iväg till skolan. Far i huset tyckte det var ok, och han kommer med våld föra H till skolan där då lärarinnorna ska \"ta över\"...
    Jag har själv panikångest sedan tonåren o jag lider så,.MÅSTE det gå till såhär, mitt hjärta blöder.. dom bad oss vara ense, men jag kan inte vara det....//Wynja
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    Skulle det gå...

    med \"mjukstart\", att någon av er följer med i början och att det bara blir några timmar först som sedan ökas på?

    När vår Stingis skulle tillbaka efter skolvägran fick vi göra så tills han kom in i rutinen igen.

    Har ni erbjudits hemundervisning?
    Är det en lugn klass med bra gemenskap?

    Kramar och lycka till!
  4. 2
    Skulle det gå... med \"mjukstart\", att någon av er följer med i början och att det bara blir några timmar först som sedan ökas på?

    När vår Stingis skulle tillbaka efter skolvägran fick vi göra så tills han kom in i rutinen igen.

    Har ni erbjudits hemundervisning?
    Är det en lugn klass med bra gemenskap?

    Kramar och lycka till!
  5. mamma S
    #3

    usch vad jobbigt

    Vad ledsen jag blir för er skull. Visst är det bra när man kan vara eniga, men man kan ju inte låtsas tycka nått man inte tycker, och att skicka iväg sitt barn med våld till skolan är ju fruktansvärt.

    Vi hade möte med skolan idag också om vår S,13 år. Den senaste månaden har han väl varit hemma minst 1,5 dagar per vecka i genomsnitt, några heldagar och en massa tidigare hämtningar. Och då har vi ändå kortat två dagar i veckan så han kan sluta tidigare.

    Skolans viktigaste råd till oss är att försöka få iväg honom till skolan varje dag, även om vi sen måste hämta honom tidigare, och jag förstår väl att det är ett bra råd, men det är tungt varje morgon. Och sen måste vi köra honom olika tider varje dag och att då försöka sköta sitt jobb är inte lätt..:-(
  6. 3
    usch vad jobbigt Vad ledsen jag blir för er skull. Visst är det bra när man kan vara eniga, men man kan ju inte låtsas tycka nått man inte tycker, och att skicka iväg sitt barn med våld till skolan är ju fruktansvärt.

    Vi hade möte med skolan idag också om vår S,13 år. Den senaste månaden har han väl varit hemma minst 1,5 dagar per vecka i genomsnitt, några heldagar och en massa tidigare hämtningar. Och då har vi ändå kortat två dagar i veckan så han kan sluta tidigare.

    Skolans viktigaste råd till oss är att försöka få iväg honom till skolan varje dag, även om vi sen måste hämta honom tidigare, och jag förstår väl att det är ett bra råd, men det är tungt varje morgon. Och sen måste vi köra honom olika tider varje dag och att då försöka sköta sitt jobb är inte lätt..:-(

Liknande trådar

  1. Tid för möte.
    By ar72 in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 11:23
  2. Möte med soc!
    By eliza1 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-30, 19:44
  3. BUP möte
    By Jennie väntar 4:an in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 17:29
  4. möte
    By victoria in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 15:45
  5. Möte med FK i dag!
    By Mysaan med boysen in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 09:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar