När kom er mens tillbaka?
Kropp & hälsa
  1. Sara
    #1

    När kom er mens tillbaka?

    Hur länge har det tagit innan ni har fått tillbaka er mens efter att ni fått barn och hur lång tid har det tagit innan det fungerat som vanligt (regelbunden äl etc)? Jag har tre barn och har tidigare fått vänta 10 månader resp. ett år på mensen men nu är barnet en bra bit över ett år och ingen mens i sikte. Börjar undra var den håller hus. Den får ju gärna hålla sig borta iofs bara man visste att allt ändå är ok hormonellt sas.
  2. 1
    När kom er mens tillbaka? Hur länge har det tagit innan ni har fått tillbaka er mens efter att ni fått barn och hur lång tid har det tagit innan det fungerat som vanligt (regelbunden äl etc)? Jag har tre barn och har tidigare fått vänta 10 månader resp. ett år på mensen men nu är barnet en bra bit över ett år och ingen mens i sikte. Börjar undra var den håller hus. Den får ju gärna hålla sig borta iofs bara man visste att allt ändå är ok hormonellt sas.
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Jag...

    fick ingen mens mellan barnen, men äl måste kommit igång ganska precis ett år efter första barnet.
    Andra barnet är nu 16 månader och jag borde få min andra mens på fredag eller lördag. Hade tydlig äl den 8/10, men det är ju första sen jag blev gravid andra gången och blir min andra mens på nästan 4 år...
  4. 2
    Jag... fick ingen mens mellan barnen, men äl måste kommit igång ganska precis ett år efter första barnet.
    Andra barnet är nu 16 månader och jag borde få min andra mens på fredag eller lördag. Hade tydlig äl den 8/10, men det är ju första sen jag blev gravid andra gången och blir min andra mens på nästan 4 år...
  5. Cattie
    #3

    För mig tog det

    fem månader efter första barnet och sex månader efter andra barnet. Jag tycker mig minnas att mellan första och andra mensen gick det något längre tid än vanligt, typ 6 veckor, men därefter har den varit enligt klockan hela tiden. Ska tillägga att jag inte har hel-ammat mina barn, utan bara del-ammat.Jag ammade dock fortfarande mina barn när mensen kom tillbaka.
  6. 3
    För mig tog det fem månader efter första barnet och sex månader efter andra barnet. Jag tycker mig minnas att mellan första och andra mensen gick det något längre tid än vanligt, typ 6 veckor, men därefter har den varit enligt klockan hela tiden. Ska tillägga att jag inte har hel-ammat mina barn, utan bara del-ammat.Jag ammade dock fortfarande mina barn när mensen kom tillbaka.
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4

    Vid minskad amning

    Ammar du fortfarande? Båda gångerna kom min mens igång i samband med att jag drog ner amningen till morgon, kväll och natt, vid ca 6-7 månaders ålder. Har hört om de som inte fått tillbaka den förrän något år efter helt avslutad amning.
  8. 4
    Vid minskad amning Ammar du fortfarande? Båda gångerna kom min mens igång i samband med att jag drog ner amningen till morgon, kväll och natt, vid ca 6-7 månaders ålder. Har hört om de som inte fått tillbaka den förrän något år efter helt avslutad amning.

Liknande trådar

  1. När få tillbaka mens?
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 16:51
  2. När kom er mens tillbaka?
    By Titti:) in forum Missfall
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 15:27
  3. när fick ni er mens tillbaka
    By dallas in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 14:53
  4. Min mens tillbaka (äckelvarn)
    By Lena med Nadja-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 07:53
  5. ni som fått mens tillbaka
    By Hjälp in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 22:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar