Behöver er hjälp angående åkpåse
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Behöver er hjälp angående åkpåse

    Vår lilla fryslort till dotter kommer behöva en åkpåse i vinter. Helst skulle hon vara inne och leka hela dagarna, men så funkar det inte riktigt hos dagmamman såklart. Vad ska man köpa för något som är riktigt varmt som hon kan ha när hon sitter i vagnen, och även sova i för den delen.

    Vore ju bra om det är något med dragkedjor så det inte blir det här tråcklandet när hon ska ner i den. Den vi hade förra vintern var en gammal manchester/fårskinn och blir för liten och krånglig i vinter.

    Har ni några bra tips så blir jag överlycklig!
  2. 1
    Behöver er hjälp angående åkpåse Vår lilla fryslort till dotter kommer behöva en åkpåse i vinter. Helst skulle hon vara inne och leka hela dagarna, men så funkar det inte riktigt hos dagmamman såklart. Vad ska man köpa för något som är riktigt varmt som hon kan ha när hon sitter i vagnen, och även sova i för den delen.

    Vore ju bra om det är något med dragkedjor så det inte blir det här tråcklandet när hon ska ner i den. Den vi hade förra vintern var en gammal manchester/fårskinn och blir för liten och krånglig i vinter.

    Har ni några bra tips så blir jag överlycklig!
  3. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #2

    Vi har ett fårskinn

    Som min mamma köpt i danmark men det finns ju lite överallt. Sen har vi ett duntäcke i barnstorlek. Det blir hur varmt och gosigt som helst och det är jättelätt att få ner jennie eftersom det är två separata delar. Med fotsacken till vagen över som vindstoppare så funkar det även om det är skitkallt och blåsigt. Jennie sov ute i minus 15 utan problem i vagnen förra vintern och var varm och go när hon vaknade.
  4. 2
    Vi har ett fårskinn Som min mamma köpt i danmark men det finns ju lite överallt. Sen har vi ett duntäcke i barnstorlek. Det blir hur varmt och gosigt som helst och det är jättelätt att få ner jennie eftersom det är två separata delar. Med fotsacken till vagen över som vindstoppare så funkar det även om det är skitkallt och blåsigt. Jennie sov ute i minus 15 utan problem i vagnen förra vintern och var varm och go när hon vaknade.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    mmm

    Det låter himla bra. Problemet är bara att det ska funka i dagmammans tvillingvagn också och då tror jag det blir klurigt med flera delar och det finns ju ingen fotsack då heller. Men tack för tips!!
  6. 3
    mmm Det låter himla bra. Problemet är bara att det ska funka i dagmammans tvillingvagn också och då tror jag det blir klurigt med flera delar och det finns ju ingen fotsack då heller. Men tack för tips!!
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    Sovsäck!!!

    Jag hade en dunsovsäck som åkpåse förra vintern. Jag vek den dubbel så att hon satt på dubbelt lager (alltså fotänden på säcken) och sedan var det bara att stoppa ner ungen och dra igen dragskon upptill lagom mkt beroende på temp och om hon skulle sova vara vaken. Lättare och varmare kan det inte bli!!!
  8. 4
    Sovsäck!!! Jag hade en dunsovsäck som åkpåse förra vintern. Jag vek den dubbel så att hon satt på dubbelt lager (alltså fotänden på säcken) och sedan var det bara att stoppa ner ungen och dra igen dragskon upptill lagom mkt beroende på temp och om hon skulle sova vara vaken. Lättare och varmare kan det inte bli!!!
  9. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #5

    Aha!

    Nä då är det ju värre förståss. Hmm, då har jag inga riktigt bra tips. En kompis till en kompis jobbar på dagis i Umeå och där rekomenderar de vanliga sovsäckar till barnen när de ska sova ute. Tydligen går det ofta få bra pris på vuxensovsäckar och det är ju bara att rulla ihop den delen som inte används (eller vika den dubbel undan ungen). Istället för att köpa en \"barnsovsäck\" som kan vara nog så dyr och dessutom växes ur.
  10. 5
    Aha! Nä då är det ju värre förståss. Hmm, då har jag inga riktigt bra tips. En kompis till en kompis jobbar på dagis i Umeå och där rekomenderar de vanliga sovsäckar till barnen när de ska sova ute. Tydligen går det ofta få bra pris på vuxensovsäckar och det är ju bara att rulla ihop den delen som inte används (eller vika den dubbel undan ungen). Istället för att köpa en \"barnsovsäck\" som kan vara nog så dyr och dessutom växes ur.
  11. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #6

    Rackarns!

    Du var snabbare :-)
  12. 6
    Rackarns! Du var snabbare :-)
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    Långnäsa! :-)) *imt*

    .
  14. 7
    Långnäsa! :-)) *imt* .
  15. Carolina med Elsa
    #8

    Vi har...

    babyproffsens i typ något vattenavstötande, täck-aktigt material med fleecefoder. Den är hur varm som helst! Dessutom har den blixtlås både på längden och i botten, och går därför att knäppa upp och göra om till \"sittfäll\" om man vill. Rekommenderas!
  16. 8
    Vi har... babyproffsens i typ något vattenavstötande, täck-aktigt material med fleecefoder. Den är hur varm som helst! Dessutom har den blixtlås både på längden och i botten, och går därför att knäppa upp och göra om till \"sittfäll\" om man vill. Rekommenderas!
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    En sån här!

    Snygg, rymlig, gosig och överkomligt pris tycker jag. Tror absolut att Stella klär i silver! :)
  18. 9
    En sån här! Snygg, rymlig, gosig och överkomligt pris tycker jag. Tror absolut att Stella klär i silver! :)
  19. Ida m Jennie & skruttis bf 26/4
    #10

    En sån vilken????

    Saknas det kanske en länk tro :-)
  20. 10
    En sån vilken???? Saknas det kanske en länk tro :-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11

    *skyller allt på förvirrad hjärna* :)

    http://www.blocket.se/view/6212003.htm?caller=shl_s&l=0&c =1&city=0
  22. 11
    *skyller allt på förvirrad hjärna* :) http://www.blocket.se/view/6212003.htm?caller=shl_s&l=0&c =1&city=0
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    det låter som nåt

    Ska kolla upp det faktiskt. Dubbelt så mycket om baken när de sitter på den vikt också...
  24. 12
    det låter som nåt Ska kolla upp det faktiskt. Dubbelt så mycket om baken när de sitter på den vikt också...
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13

    Tack för tips

    Ska kolla upp det helt klart. Lite kan jag känna att jag inte vill lägga ut en miljard på en åkpåse nu som har denna vinter som användnigssäsong endast. En sovsäck kan ju alla i familjen ha glädje av :-)
  26. 13
    Tack för tips Ska kolla upp det helt klart. Lite kan jag känna att jag inte vill lägga ut en miljard på en åkpåse nu som har denna vinter som användnigssäsong endast. En sovsäck kan ju alla i familjen ha glädje av :-)
  27. Medlem sedan
    Jul 2003
    #14

    Onekligen cool

    Ett litet rymdpaket i vagnen. Är kanske inne på sovsäck i alla fall, den kan ju hänga med ett tag. Ser framför mig Stella om sex år sittandes på en parkbänk på skolrasten i sin sovsäck!
  28. 14
    Onekligen cool Ett litet rymdpaket i vagnen. Är kanske inne på sovsäck i alla fall, den kan ju hänga med ett tag. Ser framför mig Stella om sex år sittandes på en parkbänk på skolrasten i sin sovsäck!
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15

    Tack!

    Ska besöka barnvagnsaffär och friluftsaffär och se vad det kan bli. Det är alltid bra att få rekommendationer som man vet funkar!!!
  30. 15
    Tack! Ska besöka barnvagnsaffär och friluftsaffär och se vad det kan bli. Det är alltid bra att få rekommendationer som man vet funkar!!!
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16

    Visst är den vrålsnygg!

    Personligen kommer jag satsa på en sådan till bebis nästa år. Tänkte på sovsäck oxå en liten stund men insåg sedan att jag inte kommer ha någon som helst nytta av en sådan. Hur ofta använder jag sovsäck? Precis aldrig. Och det kommer nog inte mina barn göra så mkt heller. Jag föredrar att sova i säng med täcke snarare än i tält med sovsäck... Då tror jag en rejäl åkpåse är smidigare att ha och göra med helt enkelt. Men det är ju min personliga åsikt såklart! :)
  32. 16
    Visst är den vrålsnygg! Personligen kommer jag satsa på en sådan till bebis nästa år. Tänkte på sovsäck oxå en liten stund men insåg sedan att jag inte kommer ha någon som helst nytta av en sådan. Hur ofta använder jag sovsäck? Precis aldrig. Och det kommer nog inte mina barn göra så mkt heller. Jag föredrar att sova i säng med täcke snarare än i tält med sovsäck... Då tror jag en rejäl åkpåse är smidigare att ha och göra med helt enkelt. Men det är ju min personliga åsikt såklart! :)

Liknande trådar

  1. Behöver man åkpåse til en ettåring?
    By Dilbertina__ in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 12:17
  2. behöver lite hjälp angående
    By ~Marie~ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 18:08
  3. Behöver hjälp angående vab..
    By Misan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 19:58
  4. Behöver hjälp angående namn...
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 07:50
  5. Åkpåse-behöver råd snabbt!
    By Decembermamma in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar