Min lille plutt blev skada
_98 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Min lille plutt blev skada

    idag i skolan. Skolsyster ringde ca 1 timme innan skolan slutade och berättade att hon hade tejpat hans ögonbryn. Det var en annan kille som kastade en pinne på honom. Tog inte så jätteallvarligt på det då min son hade kastat först (visserligen en mycket mindre pinne och inte mot ansiktet).
    Men telefonen har ringt hela kvällen känns det som (det ringer inte ofta här). Först ringde fröken som inte hade hunnit prata med honom (eller oss) innan han gick hem. Sen ringde den andra pojkens mamma och ville höra hur det var. Efter det ringde det två klasskompisar, plus att tjejen som jag köpt jultidningar av kom in och frågade hur det var med honom (hon skulle bara stoppat en lapp i lådan annars). Man blir så rörd av att det är så många som bryr sig. Tjejen är dessutom en små-stoppare (alltså en som ska motverka mobbing, går i 5:an) och hon hade sett hela förloppet också.

    Han slog ju upp panna i juli och fick sy tre stygn. Nu blir det ett ärr till i pannan, min lille plutt.
  2. 1
    Min lille plutt blev skada idag i skolan. Skolsyster ringde ca 1 timme innan skolan slutade och berättade att hon hade tejpat hans ögonbryn. Det var en annan kille som kastade en pinne på honom. Tog inte så jätteallvarligt på det då min son hade kastat först (visserligen en mycket mindre pinne och inte mot ansiktet).
    Men telefonen har ringt hela kvällen känns det som (det ringer inte ofta här). Först ringde fröken som inte hade hunnit prata med honom (eller oss) innan han gick hem. Sen ringde den andra pojkens mamma och ville höra hur det var. Efter det ringde det två klasskompisar, plus att tjejen som jag köpt jultidningar av kom in och frågade hur det var med honom (hon skulle bara stoppat en lapp i lådan annars). Man blir så rörd av att det är så många som bryr sig. Tjejen är dessutom en små-stoppare (alltså en som ska motverka mobbing, går i 5:an) och hon hade sett hela förloppet också.

    Han slog ju upp panna i juli och fick sy tre stygn. Nu blir det ett ärr till i pannan, min lille plutt.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Stackaren!

    Vilken tur att det inte tog ögat! Här är vi också hemma, sonen har fått en spricka i höften efter att blivit omkullknuffad på skolan och har vi otur betyder det ytterligare sex veckor i rullstol*suckar*

    Tycker min lille haft nog nu!
  4. 2
    Stackaren! Vilken tur att det inte tog ögat! Här är vi också hemma, sonen har fått en spricka i höften efter att blivit omkullknuffad på skolan och har vi otur betyder det ytterligare sex veckor i rullstol*suckar*

    Tycker min lille haft nog nu!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Oj oj

    Ja, det var verkligen gulligt av alla att bry sig om honom så!! Skönt när det ändå blir bra reaktioner och att den andra pojkens föräldrar ringde. Tobias är en riktigt oturskille och har flera jack i pannan, men inget sytt - än. Hoppas han mår bättre nu.
  6. 3
    Oj oj Ja, det var verkligen gulligt av alla att bry sig om honom så!! Skönt när det ändå blir bra reaktioner och att den andra pojkens föräldrar ringde. Tobias är en riktigt oturskille och har flera jack i pannan, men inget sytt - än. Hoppas han mår bättre nu.

Liknande trådar

  1. Min lille plutt!!!
    By C@ttis in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 07:03
  2. Idag blev min lille plutt 5 år...
    By - Lillan - in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 13:11
  3. Min lille plutt
    By Zelda. in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 12:18
  4. Min lille plutt...
    By carina_huel in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 20:02
  5. min lille plutt
    By Christine, 6barnsmor in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 14:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar