Billig kombi med stort utrymme?
Bilsnack
  1. Cittra med liten pojke
    #1

    Billig kombi med stort utrymme?

    Hej!!
    Funderar på bil igen nu då...
    Behöver en kombi där barnvagn plus stor hund får plats i bak. Det ska vara en bil som inte drar alltför mycket besin och inte kostar en förmögenhet att försäkra. Maxpris är 100.000kr. Per månad vill jag inte att bilen ska kosta mer än 1500kr, finns det nån sån bil?

    Kan lägga 20.000kr kontant ungefär? Tips?
    Har funderat på volvo 855 och ford mondeo, även citroen c5 men de kostar ju lite mer.
  2. 1
    Billig kombi med stort utrymme? Hej!!
    Funderar på bil igen nu då...
    Behöver en kombi där barnvagn plus stor hund får plats i bak. Det ska vara en bil som inte drar alltför mycket besin och inte kostar en förmögenhet att försäkra. Maxpris är 100.000kr. Per månad vill jag inte att bilen ska kosta mer än 1500kr, finns det nån sån bil?

    Kan lägga 20.000kr kontant ungefär? Tips?
    Har funderat på volvo 855 och ford mondeo, även citroen c5 men de kostar ju lite mer.
  3. Cittra med liten pojke
    #2

    En ford mondeo fråga...

    De nyare ford mondeo, från -99 och uppåt, är de mycket mindre i bagageutrymmet jämfört med de äldre modellerna?
  4. 2
    En ford mondeo fråga... De nyare ford mondeo, från -99 och uppåt, är de mycket mindre i bagageutrymmet jämfört med de äldre modellerna?
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Ford Focus!!

    Vi har precis köpt en Ford Focus kombi! :) MKT bil för pengarna må jag säga. Stort bagageutrymme men ändå inte för bred och \"klumpig\". :)
  6. 3
    Ford Focus!! Vi har precis köpt en Ford Focus kombi! :) MKT bil för pengarna må jag säga. Stort bagageutrymme men ändå inte för bred och \"klumpig\". :)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    855/V70

    tycker du ska sats på en 855 alt V70. nackdelen är kanske att de dricker lite mycket bensin.
    Åker själv 855 Glt, dricker runt liten blandat.
    Volvo har klassat in 850 serien som klassiker så den har relativt billiga reservdelar och billig att serva.
    Annars finns ju 945/V90. Ska du ha en mondeo se till att det är lite storlek på motorn, har en bekant med 1,6 liter och det är något han ångrar grovt.
  8. 4
    855/V70 tycker du ska sats på en 855 alt V70. nackdelen är kanske att de dricker lite mycket bensin.
    Åker själv 855 Glt, dricker runt liten blandat.
    Volvo har klassat in 850 serien som klassiker så den har relativt billiga reservdelar och billig att serva.
    Annars finns ju 945/V90. Ska du ha en mondeo se till att det är lite storlek på motorn, har en bekant med 1,6 liter och det är något han ångrar grovt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Håller med!

    Ford focus har bland de största bageutrymmet på marknaden då det är både brett, långt och högt. När vi bytte blir så fanns det ingen annan kombi som matchade det kriteriet så vi fick sälja vår focus och köpa en seat alhambra (minibuss) för att få större bagageutrymme.
    Att focusen sedan är billig begagnat är ju inget minus.
  10. 5
    Håller med! Ford focus har bland de största bageutrymmet på marknaden då det är både brett, långt och högt. När vi bytte blir så fanns det ingen annan kombi som matchade det kriteriet så vi fick sälja vår focus och köpa en seat alhambra (minibuss) för att få större bagageutrymme.
    Att focusen sedan är billig begagnat är ju inget minus.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Nya mondeon...

    kom 01, och har ett långt och brett men ganska lågt bagageutrymme. Kan dock inte svara på om det är mindre än den gamla mondeons bagageutrymme. Men generellt sett är trenden att ju modernare kombin är ju mindre kombiutrymme - tyvärr!
  12. 6
    Nya mondeon... kom 01, och har ett långt och brett men ganska lågt bagageutrymme. Kan dock inte svara på om det är mindre än den gamla mondeons bagageutrymme. Men generellt sett är trenden att ju modernare kombin är ju mindre kombiutrymme - tyvärr!
  13. Cittra med liten pojke
    #7

    Ford Focus etanol..

    Ok! Jag visste inte att focusen var så stor i utrymmet. Hur är den i bagageutrymmet om man jämför med en V70?
    Sen en korkad fråga om etanol. De nyare Ford Focusarna har ju etanol och jag undrar hur mycket billigare det blir med etanol jämfört med bensin?
    Vad är literpriset och vad kan det finnas för nackdelar med att köpa en etanoldriven bil?
  14. 7
    Ford Focus etanol.. Ok! Jag visste inte att focusen var så stor i utrymmet. Hur är den i bagageutrymmet om man jämför med en V70?
    Sen en korkad fråga om etanol. De nyare Ford Focusarna har ju etanol och jag undrar hur mycket billigare det blir med etanol jämfört med bensin?
    Vad är literpriset och vad kan det finnas för nackdelar med att köpa en etanoldriven bil?
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Måste det vara billigare att köra

    \"miljövänligt\"??
    Räcker det inte med att det är samma kostnad?
  16. 8
    Måste det vara billigare att köra \"miljövänligt\"??
    Räcker det inte med att det är samma kostnad?
  17. Cittra med liten pojke
    #9

    Frågor om 855..

    Hej!!
    Vad betyder Glt för nått? Vad ska jag ha för storlek på motorn om på en 855 jag vill kunna dra hästsläp ibland?
  18. 9
    Frågor om 855.. Hej!!
    Vad betyder Glt för nått? Vad ska jag ha för storlek på motorn om på en 855 jag vill kunna dra hästsläp ibland?
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10

    Vet inte riktigt vad det betyder MEN

    Det är väl nån utrustnings nivå. det är 170 Hk så det räcker att dra hästsläp. Tror att det finns 140 Hk också och då tror jag att det kan bli kämpigt.
  20. 10
    Vet inte riktigt vad det betyder MEN Det är väl nån utrustnings nivå. det är 170 Hk så det räcker att dra hästsläp. Tror att det finns 140 Hk också och då tror jag att det kan bli kämpigt.
  21. Linda
    #11

    Passat

    Tycker Passat är en bra bil med bra utrymme. Hade en 855:a innan men i Passaten är det bättre benutrymme i baksätet men ändå bra lastutrymme dessutom drar den betydligt mindre än volvon. Lycka till
  22. 11
    Passat Tycker Passat är en bra bil med bra utrymme. Hade en 855:a innan men i Passaten är det bättre benutrymme i baksätet men ändå bra lastutrymme dessutom drar den betydligt mindre än volvon. Lycka till
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12

    Etanolen ligger på ca 7-8 kr. imt

    ...
  24. 12
    Etanolen ligger på ca 7-8 kr. imt ...
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13

    Bagageutrymmet...

    är ca 2-3 cm kortare och 2-3 cm smalare (eller var de lika breda?) men ett antal cm högre. Om jag inte minns fel :) Det var ett tag sedan jag kollade upp det hela.
  26. 13
    Bagageutrymmet... är ca 2-3 cm kortare och 2-3 cm smalare (eller var de lika breda?) men ett antal cm högre. Om jag inte minns fel :) Det var ett tag sedan jag kollade upp det hela.
  27. Gurkan
    #14

    Grad Lux Turbo

    gissar jag, anger alltså hur bilen är utrustad.
  28. 14
    Grad Lux Turbo gissar jag, anger alltså hur bilen är utrustad.
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15

    Måste tillägga...

    att måtten på bagageutrymmet är för gamla focusen, den nya har jag faktiskt inte kollat på. Men som för alla andra kombibilar har väll kombiutrymmet krympt :(
  30. 15
    Måste tillägga... att måtten på bagageutrymmet är för gamla focusen, den nya har jag faktiskt inte kollat på. Men som för alla andra kombibilar har väll kombiutrymmet krympt :(
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    hmm

    hmm, saknar ju turbo så skulle inte tro det. ;)
  32. 16
    hmm hmm, saknar ju turbo så skulle inte tro det. ;)
  33. my
    #17

    nähä

    är det inte bättre att ha 140 hk-motorn när man ska dra släp? För att kunna utnyttja vridmomentet bättre?
  34. 17
    nähä är det inte bättre att ha 140 hk-motorn när man ska dra släp? För att kunna utnyttja vridmomentet bättre?

Liknande trådar

  1. Förvaring i trångt utrymme
    By marie69a in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-05, 20:39
  2. Utrymme till XP SP2-3?
    By kentulla in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-21, 12:17
  3. Barns utrymme
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 16:58
  4. utrymme
    By jufos in forum Många barn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 17:28
  5. Utrymme
    By frågetecken in forum Sex & erotik
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 20:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar